Hop til indhold

Trøste/Berolige


Gæst awina
 Share

Recommended Posts

Kom lige i tanke om at vi har talt med vores hvalp når der var høje lyde, scootere fx, der har vi brugt glade stemmer og sat ord på tingen, så nu kan vi sige scooter når en sådan kommer, og Buddhas reaktion er minimal. Selvfølgelig kigger han, men ikke mere end det, han trækker heller ikke væk selvom vi er på fortov og den kører lige forbi os.

Vi har også været henne og lugte og klappe en scooter som holdt parkeret, og det var det jeg kom til at tænke på med jeres skraldespand.

 

Lyder rigtig, rigtig godt at i har haft succes med at en anden trak i skraldespanden, og i har holdt kontakten med godbidder :5up:

Måske skulle i på et tidspunkt bevæge jer hen mod skraldespanden, med godbidder, og når i når derhen så tal lidt med spanden, kæl lidt for den - virker fjollet, men her har det bestemt haft god effekt med mærkelige ting her hos os (en væltet cykel fx :-D, dén var mærkelig syntes Buddha).

 

Og når hunden er helt tryg ved skraldespanden, kan man flytte lidt på den, stille og roligt til at starte med, men tænker bare at jo tættere i kan komme på en del af larmen, jo bedre.

Ved godt at skraldemændene nok bliver svære at overtale til at slukke motoren og holde pause i et kvarter, men skraldespanden er der jo hele dagen..

 

Opdater endelig hvordan det går! :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 55
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Vi var helt henne, jeg lagde til sidst godbidder helt ved skraldespanden og han ledte om der var nogle under den. Jeg klappede med lågen (ikke voldsomt men forsigtigt) og han blev ikke bange.

 

Nemo er fantastisk glad for mennesker, så jeg tænker at når vi en dag er nået til at kunne komme tæt på skraldebilen, må jeg overtale skraldemændene til at hilse på Nemo, så er der da virkelig noget positivt ved bilen. Så må vi håbe det er flinke og knapt så stressede skraldemænd :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var helt henne, jeg lagde til sidst godbidder helt ved skraldespanden og han ledte om der var nogle under den. Jeg klappede med lågen (ikke voldsomt men forsigtigt) og han blev ikke bange.

 

Nemo er fantastisk glad for mennesker, så jeg tænker at når vi en dag er nået til at kunne komme tæt på skraldebilen, må jeg overtale skraldemændene til at hilse på Nemo, så er der da virkelig noget positivt ved bilen. Så må vi håbe det er flinke og knapt så stressede skraldemænd :-D

 

Det tror jeg er en rigtig god idé :5up:

 

Luna var med på arbejde en dag, og ude på parkeringspladsen kørte der en truck, denne truck var hun lidt nervøs ved, men så snart der steg en mand ud af den, så begyndte hun at logre, og herefter var hun ligeglad med truck'en :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Puha hård mandag morgen i dag, Nemo hørte skraldebilerne længe før jeg kunne høre dem. Han ville slet ikke være i gården.

 

Så vi sad og legede med hans legetøj i døråbningen ud til gården, det var svært at holde hans opmærksomhed på legetøjet, men det gik. Stakkels dreng og dumme skraldebiler.

 

Han er jo blevet bange for det sted ude på vejen han første gang blev bange for skraldebilerne. Så gå gik vi ud til det sted, jeg satte mig afslappet ned og kastede med godbidder (så nu tror alle naboer at jeg er skør) det gik fint. Han var urolig, men ikke så meget at han ikke ville jagte godbidder.

 

Så kom naboens søn i sin kæmpe og larmende bil. Nemo begyndte at hyle og ville hjem, jeg blev siddende men godbidderne var ikke længere nok. Bilen vendte og kom hen til os og chafføren steg ud for at se hvalpen. SÅ forsvandt al angst, han er sku så vild med mennesker. Halen kom op, han spurtede logrende hen til manden, kælede og var glad. Så løb han tilbage og tog godbidderne (han havde altså set da jeg smed dem, selvom han lod som om han ikke så det). Vi aftalte han skulle vendte med at køre, da jeg gerne ville slutte uden angst. Så Nemo gik glad og frejdig med mig ind. Halvejs gennem indkørslen startede bilen og kørte, Nemo bemærkede det ikke. Dét var jo en skøn oplevelse, men det gjorde altså ingen forskel her til morgen hvor skraldebilerne kom. Jeg kan ikke skabe mere afstand til dem end at vi er inde i huset!!!

 

Jeg vil begynde at gøre mere ud af at larme derhjemme på "trygge" tidspunkter. Jeg bliver nemlig bange for hvad der sker når det tordner, bliver nytår osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha hård mandag morgen i dag, Nemo hørte skraldebilerne længe før jeg kunne høre dem. Han ville slet ikke være i gården.

 

Så vi sad og legede med hans legetøj i døråbningen ud til gården, det var svært at holde hans opmærksomhed på legetøjet, men det gik. Stakkels dreng og dumme skraldebiler.

 

Han er jo blevet bange for det sted ude på vejen han første gang blev bange for skraldebilerne. Så gå gik vi ud til det sted, jeg satte mig afslappet ned og kastede med godbidder (så nu tror alle naboer at jeg er skør) det gik fint. Han var urolig, men ikke så meget at han ikke ville jagte godbidder.

 

Så kom naboens søn i sin kæmpe og larmende bil. Nemo begyndte at hyle og ville hjem, jeg blev siddende men godbidderne var ikke længere nok. Bilen vendte og kom hen til os og chafføren steg ud for at se hvalpen. SÅ forsvandt al angst, han er sku så vild med mennesker. Halen kom op, han spurtede logrende hen til manden, kælede og var glad. Så løb han tilbage og tog godbidderne (han havde altså set da jeg smed dem, selvom han lod som om han ikke så det). Vi aftalte han skulle vendte med at køre, da jeg gerne ville slutte uden angst. Så Nemo gik glad og frejdig med mig ind. Halvejs gennem indkørslen startede bilen og kørte, Nemo bemærkede det ikke. Dét var jo en skøn oplevelse, men det gjorde altså ingen forskel her til morgen hvor skraldebilerne kom. Jeg kan ikke skabe mere afstand til dem end at vi er inde i huset!!!

 

Jeg vil begynde at gøre mere ud af at larme derhjemme på "trygge" tidspunkter. Jeg bliver nemlig bange for hvad der sker når det tordner, bliver nytår osv.

 

Har du "Sound Scary"-cd'en med fyrværkerilyde og torden? Den kan du træne med derhjemme, hvor du starter med at afspille den på laveste lydstyrke og så gradvist øger lydstyrken, når han er ok med det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...