Hop til indhold

hvor lang tid inden


Aslan
 Share

Recommended Posts

Hvor lang tiden INDEN en tæve kommer i løb, kan en han-hund dufte det?

 

 

Vi mødte engang en han-hund ude i hundeskoven, og den var overvild med svigernes ene lab, ejeren påstud hun kom i løb inden 4 uger, for det var tiden hendes hund kunne dufte det

Link til indlæg
Del på andre sites

En erfaren han kan godt lugte, om en løbetid er på vej flere uger før. Men en erfaren han ved jo altså osse, at damen slet ikke er interesseret endnu.

Han kysser måske lidt... Og så kommer han igen, når hun er klar:-P.

 

---Men en tæve kan også have nogle underlivsproblemer, som gør en hanhund vild i varmen.

Og en hanhund kan være så overfokuseret på sex, så han overhovedet ikke ænser, at damen ikke er interesseret.

Hvis man har sådan en (tåbelig/pinlig) hanhund, så vil det være en meget forståelig ejerreaktion at lægge årsagen over på tæven:mrgreen:..

 

--Hvis der er tale om, at de fleste hanhunde reagerer på lab-tæven, så var det måske værd at få hende undersøgt for hormonforstyrrelser, evt. livmoderbetændelse...

 

Hvornår mener svigerne at labben skal i løb?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor lang tiden INDEN en tæve kommer i løb, kan en han-hund dufte det?

 

 

Vi mødte engang en han-hund ude i hundeskoven, og den var overvild med svigernes ene lab, ejeren påstud hun kom i løb inden 4 uger, for det var tiden hendes hund kunne dufte det

4 uger kan han hvertfald godt... Mine erfarne hanhunde ved det hvertfald 7-8 uger før..

Som Birgitta skriver kan en tæve også have nogle problemer hvor hanhunden tror hun er tæt på løb.. Ligesom jeg har lagt mærke til at de 2 ældste hanhunde her "fortæller" 2 døgn før en fødsel at det snart sker...

Link til indlæg
Del på andre sites

En erfaren han kan godt lugte, om en løbetid er på vej flere uger før. Men en erfaren han ved jo altså osse, at damen slet ikke er interesseret endnu.

Han kysser måske lidt... Og så kommer han igen, når hun er klar:-P.

 

---Men en tæve kan også have nogle underlivsproblemer, som gør en hanhund vild i varmen.

Og en hanhund kan være så overfokuseret på sex, så han overhovedet ikke ænser, at damen ikke er interesseret.

Hvis man har sådan en (tåbelig/pinlig) hanhund, så vil det være en meget forståelig ejerreaktion at lægge årsagen over på tæven:mrgreen:..

 

--Hvis der er tale om, at de fleste hanhunde reagerer på lab-tæven, så var det måske værd at få hende undersøgt for hormonforstyrrelser, evt. livmoderbetændelse...

 

Hvornår mener svigerne at labben skal i løb?

 

 

Det var vidst kun en engangs ting.

Labben er i løb 3-4 gange årligt :???:

og de kan kun se det i 2 dage hvor hun drypper meget meget lidt.

Så det er egentlig aslan der buster hende når han begynder at te sig åndsvagt :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

4 uger kan han hvertfald godt... Mine erfarne hanhunde ved det hvertfald 7-8 uger før..

Som Birgitta skriver kan en tæve også have nogle problemer hvor hanhunden tror hun er tæt på løb.. Ligesom jeg har lagt mærke til at de 2 ældste hanhunde her "fortæller" 2 døgn før en fødsel at det snart sker...

 

 

 

 

Er de så erfarene efter de har parret, eller når de har duftet til tæver i mange år?

 

Sejt at de kan fortælle at nu er det ved at ske, det gør det da lidt nemmere for jer, eller hvordan?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var vidst kun en engangs ting.

Labben er i løb 3-4 gange årligt :???:

og de kan kun se det i 2 dage hvor hun drypper meget meget lidt.

Så det er egentlig aslan der buster hende når han begynder at te sig åndsvagt :rolleyes:

 

3-4 gange årligt??

DET er altså MEGET tit..

Min egen golden var kun i løbetid én gang om året.

Hver 7-10 måned er vist det mest almindelige for tæver i den størrelse.

Hver 3. 4. måned er altså for tit.

Hvor gammel er den lab?

Og har der altid været så kort mellem løbetiderne?:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

7 eller 8 år, og må melde pas til om det altid har været sådanne.

Men jeg mener de har haft snakket med deres dyrelæge, og sådan er emma vidst bare indrettet.

 

Freya er kommet i løbetid NU (i torsdags)!!! Måske er Aslan også en løbetids lugter??? Han var jo lidt, jeg mener over vild med hende sidst:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Freya er kommet i løbetid NU (i torsdags)!!! Måske er Aslan også en løbetids lugter??? Han var jo lidt, jeg mener over vild med hende sidst:mrgreen:

 

 

Lidt vild er man vel altid med Freya :blink:

 

 

Men det var helt tilbage til den 22. august at han snusede hende, det er alligevel 3 uger fra en ikke erfaren hund :shock:

 

 

 

Og heldigvis har han da ikke reageret på det, HVIS det skulle være tilfældet.

Link til indlæg
Del på andre sites

7 eller 8 år, og må melde pas til om det altid har været sådanne.

Men jeg mener de har haft snakket med deres dyrelæge, og sådan er emma vidst bare indrettet.

 

Nåmen så er det jo nok i orden.. Men jeg har selv haft en 8-årig tæve (bernersennen) der fik udu i løbetiderne. Hun blev så konstant interessant for hanhundene så det var generende for hende. Så blev hun steriliseret. Og ved operationen viste det sig, at hun havde en masse små cyster på æggestokkene. Dyrlægen sagde, at hun var ved at udvikle livmoderbetændelse.

Ronja fik 5 dejlige år derefter, hvor hun kunne være VENNER med drengene i stedet for hele tiden at skulle forsvare sin dyd.

 

--Det kan selvfølgelig være noget andet med Emma. Det må bare være generende for hende at komme i løbetid så tit.

Link til indlæg
Del på andre sites

Victoria er i løb nu, og Pablo lugtede det ca. to dage før...så begynder han på det pjat med at stå og smaske mens han lugter til tis...:roll:

 

Det gør Mio så næsten konstant, og han smasker ikke kun, han slikker og klaprer tænder så det vil noget - og hans 25kg bliver til 50 forstenet kg med snuden godt gravet ned i jorden! :roll:

Tror helt klart Mio falder under Birgittas beskrivelse af hanhunde, der ikke ænser om tæven er klar eller ej! :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Victoria er i løb nu, og Pablo lugtede det ca. to dage før...så begynder han på det pjat med at stå og smaske mens han lugter til tis...:roll:

 

Hvis Baldur bare kunne nøjes med at gøre det 2 dage før Luna kom i løb, han gør det hver eneste gang hun skal tisse. Jeg er simpelthen nød til at holde ham væk, for ellers vælter han Luna i forsøget på at komme til at smage på det for hun er færdig med at tisse :roll:

 

Men det kan da godt være jeg skulle få undersøgt Luna for problemer med underlivet, for Baldur er bestemt ikke den eneste hanhund der syntes hun er overlækker, og det har de syntes lige fra hun var 3-4 måneder gammel, selv kastererede hanhunde syntes hun er fantastisk...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...