Hop til indhold

Forsvar af min mad...


Lonny
 Share

Recommended Posts

Baldur har jo indtil nu været alene hund, og han er vant til at når jeg har spist, så kan han "tigge" om maden ved at udfører nogle selvvalgte øvelser, såsom at bakke eller dække, eller hvad han nu finder på.

 

Så tit når jeg er færdig med at spise, så står han og tilbyder øvelser. Dette gør så åbenbart at han betragter min mad på bordet som værende hans... Så hvis Luna nærmer sig bordet, så knurrer han af hende, fordi hun skal ikke forsøge at stjæle "hans" mad.

 

Men det er jo ikke hans mad, det er min! Hvordan lærer jeg ham ikke at have resourceforsvar overfor min mad, udover selvfølgelig ikke længere at give ham rester når jeg er færdig med at spise?

Som situationen er lige nu, så er jeg nødt til at tage af bordet så snart jeg er færdig med at spise, for at undgå disse konflikter.

 

Og hvordan ville I reagere når han knurrer af hende i denne situation?

Link til indlæg
Del på andre sites

som du g¢r nu, ved ikke at give noget. Det finder han jo nok ud af på et tidspunkt, og holder op med at knurre. I vores hus må hundene gerne knurre ad hinanden, det ser vi slet ikke som et problem.. det handler jo om hvorfor de g¢r det, og du har allerede korigeret situationen, og han får ikke længere noget ud af sin opf¢rsel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...