Hop til indhold

Jagt- og markprøve træning


Lab-lover
 Share

Recommended Posts

Nogen, der kender nogen, hvor man kan gå til træning?

 

Næsten lige meget hvor, bare det på sjælland. Enetimer er også OK..

 

 

Jeg har gået retrieverklubben, hvor vi holder pause fra i øjeblikket. Pladen gik lidt i hak for os..

 

Gemina's er langtidssyg, så det duer heller ikke..

Link til indlæg
Del på andre sites

EN anden retrieverklub?

 

Eller DJR's forskellige tilbud?

 

Hvad mener du med "pladen gik i hak" for jer?

At det blev for ensformigt?

Hvis dét er tilfældet, så snak med trænerne om det.

 

MEN....... Så hut jeg hvisker er det sådan i retrieverklubben at man ikke kan skifte klasse, førend klassen er bestået. Forstået således:

 

Man er igang med brugsprøvetræningen. Man kan ikke skifte til unghundeklassen, førend brugsprøven har været taget.

Og ligeledes kan man ikke skifte fra unghunde-klassen, til åbenklassetræning, førend man har været på markprøver i unghundeklassen/begynderklassen.

 

ALtså helt samme regler som de egentlige markprøver.

Kan dog ikke huske på stående fod (og har ikke lige tænkt mig at slå det op heller) om det rent faktisk er gældende. Kan dog huske at det har været oppe at vende i ihvertfald enkelte klubber.

 

Men nåh. Dèt finder du jo nok ud af, eller ved det allerede :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ellers kan det jo blandes lidt med lydighedstræning i DKK eller DCH.

 

Jeg ville i dét tilfælde så godt nok undlade rundering, og lave en lidt anden form for fremadsendelse.

Såvel som gøre feltsøget betragteligt større, under træningen, af hensyn til jagt- og markprøverne, og træningen dértil.

 

Men ellers kan det sagtens kombineres.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det blev for ensformig til sidst.. Et hold træner kun 6 gange og når man så står med en hund, der ikke er klar til brugsprøve, så kan man starte forfra på et nyt hold, hvor man laver de samme ting om igen.

Dog gik jeg 2 hold hos samme træner, så han var klar over, hvad problemer der sku arbejdes med..

 

Vi går til lydighedstræning igennem FOF nu, hvor vi har en god træner, der også træner i apportering, søg og spor..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen så må du jo igang med at træne lidt derhjemme, og få den brugsprøve på hunden, så du kan komme videre

 

Der er ikke noget som helst at frygte ved den. Det eneste det er, er ganske basel træning. Lineføring, fri ved fod, bliv, hjemkald og en apport du selv kaster. Nåh ja. SÅ lige et enkelt skud med en knaldpistol der mest af alt lyder som et højt klap.

 

Det skulle vel ikke være et problem :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...