Hop til indhold

til MP3 format vordan.


GRAND DANE
 Share

Recommended Posts

Gæst teflonhat

Hvis du ikke kender filtypen / det program, der kan åbne den pågældende fil, kan jeg anbefale siden www.filext.com, hvor du blot taster filtypen (de tre bogstaver, der udgør "efternavnet", fx "doc", "ppt", "mp3", "avi" osv.) ind i feltet øverst til venstre. Så finder siden ud af, hvilke programmer, der "passer" til filtypen.

 

Der findes mange gode, gratis "audio converters", dvs. programmer der kan konvertere lydfiler. Her er et par af slagsen.

 

Det kunne være meget interessant at vide, hvilken filtype det er, du arbejder med...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Det ser ud til du har computeren indstillet til ikke at 'vise filtypenavne for kendte filer'...

 

Åbn Explorer

Gå ind i mappen hvor filen ligger

Vælg 'organiser'

Vælg 'mappe og søgeindstillinger'

Vælg fanebladet 'vis'

Under 'filer og mapper' finder du det punkt der hedder 'skjul filtypenavne for kendte filer', sørg for at dette felt IKKE er krydset af

Tryk 'anvend', 'ok'

 

Nu skulle din fil gerne kunne vises med 'efternavn'.

 

At dømme efter størrelsen, ser det forøvrigt ud til at være en video af en slags.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ser ud til du har computeren indstillet til ikke at 'vise filtypenavne for kendte filer'...

 

Åbn Explorer

Gå ind i mappen hvor filen ligger

Vælg 'organiser'

Vælg 'mappe og søgeindstillinger'

Vælg fanebladet 'vis'

Under 'filer og mapper' finder du det punkt der hedder 'skjul filtypenavne for kendte filer', sørg for at dette felt IKKE er krydset af

Tryk 'anvend', 'ok'

 

Nu skulle din fil gerne kunne vises med 'efternavn'.

 

At dømme efter størrelsen, ser det forøvrigt ud til at være en video af en slags.

 

det er nu bare et musiknummer Bunden og elverpigen med sorte muld.

 

kan der være en sikkerhedsmessig årsag til at filnavnet er gemt vek

har haft problemer med virus. ??

 

er explore ikke internet fidusen har den noget at sige omkring det

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
det er nu bare et musiknummer Bunden og elverpigen med sorte muld.

 

48 mb er meget for et musiknummer, derfor jeg troede det var en video. Hvis det virkelig bare er musik, vil jeg tro det er en ukomprimeret .wav fil, den vil du let kunne konvertere, enten med det program du bruger til afspilning, eller med Nero eller hvad du nu bruger til cd-brænding.

 

kan der være en sikkerhedsmessig årsag til at filnavnet er gemt vek

har haft problemer med virus. ??

 

Det tvivler jeg nu stærkt på. Tror stadig det skyldes at filtypen er gemt, som beskrevet i det tidligere indlæg.

 

er explore ikke internet fidusen har den noget at sige omkring det

 

IExplore er 'internet-fidusen' :-P Jeg mente den anden Explorer, som øhhh, faktisk hedder Stifinder på dansk :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst teflonhat

Du kan evt. omdøbe filen og se, om det virker.

Højreklik med musen på filen, vælg "Rename" eller "Omdøb" og skriv så i slutningen på filnavnet ".mp3" eller ".avi". Så kan det være, den kan spilles, hvis den oprindeligt var af det format.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg er ikke expert i it men jeg prøver at finde navnet.

 

ps bare et spørgsmål er det enlig tilat at hente musik fra you tube

vis det kon er til eget brug ?????.

 

Nej for sa... Det er ulovligt uanset til hvis brug det er.

 

Men:

Hvis du som jeg har noget musik på gamle LP-plader / kasettebånd så har jeg jo betalt for det een gang og må derfor gerne have digitale kopier liggende på min pc uanset hvor jeg har dem fra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej for sa... Det er ulovligt uanset til hvis brug det er.

 

Men:

Hvis du som jeg har noget musik på gamle LP-plader / kasettebånd så har jeg jo betalt for det een gang og må derfor gerne have digitale kopier liggende på min pc uanset hvor jeg har dem fra.

 

når når rolig jeg har ikke optaget noget i nu men det skal jeg vist så heller ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...