Hop til indhold

Löwchens egenskaber...


Gæst aagaard1983
 Share

Recommended Posts

Gæst aagaard1983

Hej med jer :vinken:

Jeg er blevet rigtig forelsket i racen Löwchen og er næsten overbevist om at det er den race jeg skal vælge når jeg skal ha hund... Jeg har gennemsøgt nettet om alt hvad jeg har kunnet finde og synes bare at det lyder som en alletiders race og som lige ville passe til mig :-D

Jeg kunne dog godt tænke mig at høre lidt om jeres erfaringer og hvilke dårlige sider I synes racen har? -har indtil videre kun læst om Löwchens mange positive sider :5up:

 

Mvh. Louise

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej med jer :vinken:

Jeg er blevet rigtig forelsket i racen Löwchen og er næsten overbevist om at det er den race jeg skal vælge når jeg skal ha hund... Jeg har gennemsøgt nettet om alt hvad jeg har kunnet finde og synes bare at det lyder som en alletiders race og som lige ville passe til mig :-D

Jeg kunne dog godt tænke mig at høre lidt om jeres erfaringer og hvilke dårlige sider I synes racen har? -har indtil videre kun læst om Löwchens mange positive sider :5up:

 

Mvh. Louise

 

Det er lidt det samme som at spørge: hvad ved din hund kan du ikke li´:lol:

- og der er altså ikke rigtig noget, der kommer op....

 

Men jeg tror godt, at jeg ved, hvad du mener. Jeg har en Løwchen, og jeg synes jo, at det er en fantastisk race. Her er et par tillægsord, som jeg synes beskriver den meget godt: glad, kvik, hurtig, tillidsfuld, sjov, nysgerrig, hyggelig, social....men altså ingen negative:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg siddet og tænkt over om der er nogle dårlige ting ved racen.. Det kommer jo an på hvem man er, men her er nogle af de ting som jeg kan komme til at tænke på:

 

- Løverne kan godt lide vand..alt vand!! Og de elsker at grave i vandskålen eller dykke efter foder/legetøj de har smidt i.. Det giver vand på temmelig store dele af gulvet. Men det kan trænes væk :mrgreen:

 

- Klipningen.. Enten skal man holde dem i løveklip eller hvalpeklippe dem.. Man kan nemt lære at klippe dem selv... Man kan også vælge at have dem fuldpelsede, men uanset hvad så er:

 

- pelsplejen, måske en kedelig ting? Den lange pels SKAL gennembørstes ellers får din hund filtre..har den først nogle store filtre som du ikke kan overskue, så går dett stærkt med at totalfiltre. Er hunden totalfiltret så er der kun en af 2 ting du kan gøre: at klippe den ned eller håbe din opdrætter er af den venlige slags som gerne hiver 10-12 timer ud af sin kalender for at redde pelsen på din hund.

 

- Løverne elsker mennesker.. Og de vil gerne snakke med alle

 

- Løverne er meget aktive..især de første par år af deres liv. Det betyder blandt andet at de fleste løvehvalpe skal "tvangsputtes" i løbet af dagen.. Mange af dem kan slet ikke finde ud af at give slip for at sove lidt hvis der sker noget...

 

- En ting som mange af vores hvalpekøbere har sagt er at løvehvalpene ikke er bange for noget.. Det giver lidt ekstra arbejde for de nye forældre, der skal være forudseende.. Nogle ting er jo farlige.

 

Ellers kan jeg ikke lige finde noget som kunne være dårligt om dem...

De fleste er nemme at gøre renlige... De er venlige, glade og humoristiske..

De er lærenemme og meget arbejdsvillige..Meget kloge!

Sygdomme er der ikke rigtig nogle af.... Og de har ikke problemer med aggression, hverken mod andre hunde eller mod deres eget køn...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst aagaard1983

Hehe, ja det kan jeg godt se, men tænkte om der mon var nogen dårlige sider, og at I så ville være de rette til at svare :blink:

 

Der er absolut intet der har skræmt mig væk endnu ;-) -så nu er det vist bare at vente på at vi råd til at anskaffe os en Löwchen...-Håber at min drøm kan realiseres engang til foråret, har gerne villet have hund i mange år, har altid vokset op med hund og savner det virkelig i min hver dag... Så må væbne mig med tålmodighed lidt endnu...

Mange tak for Jeres svar...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...