Hop til indhold

Royal canin


Gæst Teyla
 Share

Recommended Posts

Hvilken foder bruger du? jeg syntes at RC. foder er stor i pille str. til vores lille hvalp.:( så er usikker på om vi skal vælge et andet mærke med der henvender sig til store hunde...

Deres hvalpe foder burde jo ikke være i store pille størrelse.

 

Vi bruger Olivers, lige til døren.

De har hvalpefoder til store racer.

 

OLIVER’S LARGE BREED START er skræddersyet foder til den hurtigt voksende hvalp.

 

http://olivers.dk/pdfdownload/DA/1066_dk_2009.pdf

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej er der nogen der har erfaringer med royal canin speciel foder lavet til specifik rottweiler? eller er det bare fup?

 

Jeg har ikke selv prøvet det, men ved der er en hel del med Rottweilere der er glade for det.

 

Hvilken foder bruger du? jeg syntes at RC. foder er stor i pille str. til vores lille hvalp.:( så er usikker på om vi skal vælge et andet mærke med der henvender sig til store hunde...

 

Hvor gammel er din hvalp?

Hvilket foder bruger du nu?

 

Store piller er generelt en fordel idet hunden derved "tvinges" til at tygge foderet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke selv prøvet det, men ved der er en hel del med Rottweilere der er glade for det.

 

 

 

Hvor gammel er din hvalp?

Hvilket foder bruger du nu?

 

Store piller er generelt en fordel idet hunden derved "tvinges" til at tygge foderet.

 

hun er knap 10 uger og vi bruger RC junior til rottweiler hun spiser også godt af det men ikke det hun egenlig skulle. og selvom dyrelægen siger det er bedre hun hund er lidt tynd end tyk syntes jeg gerne hun må få lidt mere på:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

hun er knap 10 uger og vi bruger RC junior til rottweiler hun spiser også godt af det men ikke det hun egenlig skulle. og selvom dyrelægen siger det er bedre hun hund er lidt tynd end tyk syntes jeg gerne hun må få lidt mere på:-)

Det skal nok komme :-D i har jo kun haft hende i 2 uger (en formodning) og hun skal nok tage på som skal..

Link til indlæg
Del på andre sites

hun er knap 10 uger og vi bruger RC junior til rottweiler hun spiser også godt af det men ikke det hun egenlig skulle. og selvom dyrelægen siger det er bedre hun hund er lidt tynd end tyk syntes jeg gerne hun må få lidt mere på:-)

 

Så vidt jeg ved laves Rottweilerfoderet ikke i en baby-udgave. Jeg ville bruge et foder lavet til store (ikke gigant) racer og så babyudgaven.

 

Din dyrlæge har helt ret - det er meget sundere for hunden at være til den "magre" side end til den halvfede - hvis hunden er i for god "foderstand" kan det meget nemt gå ud over hofter og albuer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vidt jeg ved laves Rottweilerfoderet ikke i en baby-udgave. Jeg ville bruge et foder lavet til store (ikke gigant) racer og så babyudgaven.

 

nej de har ikke en baby udgave.:???: hvilken ville du anbefale har fået prøve fra dyrelægen på specific large & giant breed men de er også store. og vi har prøve fra natura nuggets large breed der er mindere..

Link til indlæg
Del på andre sites

nej de har ikke en baby udgave.:???: hvilken ville du anbefale har fået prøve fra dyrelægen på specific large & giant breed men de er også store. og vi har prøve fra natura nuggets large breed der er mindere..

 

Jeg ville vælge specific large (førhen var den med en Schæfer uden på posen, men det er der vist ikke mere).

 

Som tidligere skrevet er store foderpiller en fordel - hvalpen er mindre tilbøjelig til at sluge fodret og tyggeriet i foderpillen er med til at rense tænderne, samt sørge for at den bruger dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville vælge specific large (førhen var den med en Schæfer uden på posen, men det er der vist ikke mere).

 

Som tidligere skrevet er store foderpiller en fordel - hvalpen er mindre tilbøjelig til at sluge fodret og tyggeriet i foderpillen er med til at rense tænderne, samt sørge for at den bruger dem.

 

hmm nej der er ingen schæfer, men til hunde med en voksen vægt over 25 kg.

Jeg vil prøve at bruge den 1 kg, jeg har og se hvad hun siger til dette. og ellers prøve oliver kan se mange anbefaler denne.:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

hun er knap 10 uger og vi bruger RC junior til rottweiler hun spiser også godt af det men ikke det hun egenlig skulle. og selvom dyrelægen siger det er bedre hun hund er lidt tynd end tyk syntes jeg gerne hun må få lidt mere på:-)

 

Vi brugte denne da vores var små, og der er størrelsen tilpaset en baby hvalp

[ATTACH]14661[/ATTACH]

 

:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi brugte denne da vores var små, og der er størrelsen tilpaset en baby hvalp

[ATTACH]14661[/ATTACH]

 

:-D

 

den er jeg også blevet anbefalet ved dyrehandleren:-) ej hvor er det bare svært at vælge.

det er nemmere at købe mad til knækten på 9 mdr. end til hunden:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

den er jeg også blevet anbefalet ved dyrehandleren:-) ej hvor er det bare svært at vælge.

det er nemmere at købe mad til knækten på 9 mdr. end til hunden:lol:

 

Du har ret, de gør det ikke nemt, vores er vokset op på den lilla giant serie, og det har fungeret super godt:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

http://www.royalcanin.dk/Files/billeder/Produktfotos/Brochure_PDF/Forbruger_Rottweiler_Breed_PRESS.pdf

 

Her er lidt læsestof, synes egentlig det er underligt at de først fodrer racespecifikt fra 5 mdr.

 

Spørger lige salgschefen hos RC når hun kommer forbi her hjemme:mrgreen:

 

ja for i en anden dyrhandel anbefalede de junior rottweileren til vores hvalp på 9 uger, (de sagde det var fra afvændingen af) så det for hun, men der står noget andet på RC hjemmeside kan jeg se:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi brugte denne da vores var små, og der er størrelsen tilpaset en baby hvalp

[ATTACH]14661[/ATTACH]

 

:-D

 

"Problemet" er bare at en Rottweiler ikke er en Gigant-race. Og man skal være meget påpasselig med at de heller ikke får for meget af alt det gode, så de vokser for hurtigt med ledproblemer til følge.

 

Edit: Personligt vil jeg hellere til hver en tid "underfodre" en hvalp end overfodre den.

Link til indlæg
Del på andre sites

"Problemet" er bare at en Rottweiler ikke er en Gigant-race. Og man skal være meget påpasselig med at de heller ikke får for meget af alt det gode, så de vokser for hurtigt med ledproblemer til følge.

 

Edit: Personligt vil jeg hellere til hver en tid "underfodre" en hvalp end overfodre den.

 

Det er de altså hos RC, ifølge svigerinden som er salgschef der, det er hendes anvisninger vi har fulgt:-D

Jeg ved godt mange rottweiler ejere brugte den blå serie:-)

 

Men det er sgu en jungle Tante, og nu får de bare kød og ben :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er de altså hos RC, ifølge svigerinden som er salgschef der, det er hendes anvisninger vi har fulgt:-D

Jeg ved godt mange rottweiler ejere brugte den blå serie:-)

 

Men det er sgu en jungle Tante, og nu får de bare kød og ben :-D

 

Eller bruger ;-)

 

Når man har set hvalpe der har "forvoksninger" og div. vækstknuder (ikke RC-hvalpe) så giver det en ekstra respekt.

 

Og ja det er en jungle - men Rottweileren har nu aldrig været en Gigant-race....... Om RC så har omdøbt dem, det skal jeg ikke kunne sige, men hvad siger slutvægten på posen? Idealvægten for Rottweilere ligger jo ikke over 60 kg uanset hvad :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

hun er knap 10 uger og vi bruger RC junior til rottweiler hun spiser også godt af det men ikke det hun egenlig skulle. og selvom dyrelægen siger det er bedre hun hund er lidt tynd end tyk syntes jeg gerne hun må få lidt mere på:-)

 

 

Ok, så er i desværre blevet vejledt forkert. Hun skal indtil hun er ´5 mdr have maxi babydog og først derefter over på rottweiler junior:)

 

Så måske derfor i både mangler lidt til sidebenene og pillerne er for store:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Eller bruger ;-)

 

Når man har set hvalpe der har "forvoksninger" og div. vækstknuder (ikke RC-hvalpe) så giver det en ekstra respekt.

 

Og ja det er en jungle - men Rottweileren har nu aldrig været en Gigant-race....... Om RC så har omdøbt dem, det skal jeg ikke kunne sige, men hvad siger slutvægten på posen? Idealvægten for Rottweilere ligger jo ikke over 60 kg uanset hvad :-D

 

Gigant serien starter ved 46 kg, så hvis sådan en dame størrelse rotte bliver mere end det, så skal hun have gigant, men ellers maxi.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gigant serien starter ved 46 kg, så hvis sådan en dame størrelse rotte bliver mere end det, så skal hun have gigant, men ellers maxi.

 

60 kg var nu også bare et nummer der blev slynget ud ;-) 46 kg er en god stor hanhund.

 

Begge de tæver jeg har haft gennem hænderne har haft en idealvægt på ca 36 kg. Og de fleste andre jeg kender ligger også deromkring.

 

Der er alt for meget "power" mineraler feks i gigant-serien til en Rottweiler - eller også har folk et forkert syn på størrelsen af en Rottweiler. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

60 kg var nu også bare et nummer der blev slynget ud ;-) 46 kg er en god stor hanhund.

 

Begge de tæver jeg har haft gennem hænderne har haft en idealvægt på ca 36 kg. Og de fleste andre jeg kender ligger også deromkring.

 

Der er alt for meget "power" mineraler feks i gigant-serien til en Rottweiler - eller også har folk et forkert syn på størrelsen af en Rottweiler. :-)

 

Eller også er rotterne ved at blive for små:-D

 

Ifølge racestandarden ligger hanner på 50 kg og tæver på 42 kg.

Redigeret af mulline
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...