Hop til indhold

Søsyge


Petrine
 Share

Recommended Posts

det kan de vel nok :engel: men tror det er som med hunde som det er med mennesker.

 

Fx. sidder jeg og læser i en bil = køresyg - fordi jeg ikke fokuserer på vejen så bevægelserne gir mig kvalme.

Og er jeg ude og sejle og sidder nede i bunden af skibet (altså indenfor) så blir jeg søsyg fordi bevægelserne gir mig kvalme.

 

Jeg tror at hunde sjældent blir søsyge fordi de som regel er oppe på dækket, men tit køresyge fordi de sidder baglæns eller nede i bunde osv. :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hm, skal sejle på søndag, de lover storm, dvs garanti for at min mor og jeg begge står ude på dækket og siger Ulrik hele vejen over...overvejer om Petrine skal blive alene i bilen for ikke at blive smitet af os, men tror nu jeg går ud og finder en tyk vinterfrakke til hende, så hun kan stå på dækket og holde os med selskab!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline
Hm, skal sejle på søndag, de lover storm, dvs garanti for at min mor og jeg begge står ude på dækket og siger Ulrik hele vejen over...overvejer om Petrine skal blive alene i bilen for ikke at blive smitet af os, men tror nu jeg går ud og finder en tyk vinterfrakke til hende, så hun kan stå på dækket og holde os med selskab!

 

Hun har lettere ved at blive søsyg ( hedder i øvrigt transportsyge ) ved ikke at kunne se landskabet/vandet i forhold til bevægelsen:-D

 

Søsyge smitter ikke:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...