Hop til indhold

"Rastløshed"


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Hej, alle jer på hunde-forum!

 

Nu har jeg jo været ekstremt obs på alt hvad Møffe har foretaget sig, efter den periode, hvor han havde sine graveflip! Jeg tror dog omsider vi er ude af den, dvs. Møffe er ved at være en harmonisk HVALP :blink: Dog passer jeg stadig på, men hans liv er blevet lidt mere "interessant" (læs, lidt mere leg og træning).

 

Men men men... Hvad er normalt for en hvalp med rastløshed? For eksempel når der er én der går, eller én der kommer hjem, så kommer Møffe så meget op at køre, at han ikke kan falde til ro igen af sig selv, selvom han egentlig er træt. Han begynder at lave unoder og sådan, vil ind og ud og ind og ud. Nogle gange kan det også ske, selvom jeg umiddelbart ikke rigtig kan se nogen grund til det.

 

I går da jeg kom hjem for svømning kl. 20 kunne han slet ikke finde ro før 1½ time efter, han var sådan on/off konstant - og ja, det var én af de slemme.

 

Men hvad er normalt ca. for en hvalp? Skal jeg begynde at tillade ham selv at finde ro, eller bør jeg fortsat tage fat i ham (tvangsnusning), evt. give halsbånd på, for at få ham til at falde til ro? Nogle gange når han er rigtig styg smider vi ham udenfor i et par minutter eller til at han vælger at komme ind. Det hjælper for det meste. Det er ikke en straf som sådan for ham, han elsker jo at være ude - men altså, nogle gange kan man altså også bare få NOK af hvalpen, der ikke vil stoppe med at bide og grave i gulvtæppet fordi der er sådan en sjov ting at gumle på nedenunder eller bide i én (i overkåd leg)....

 

Men nu er jeg blevet i tvivl om, hvad der er normalt for en hvalp, fordi jeg er så bange for at presse appelsinen, så det går galt igen :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

I går da jeg kom hjem for svømning kl. 20 kunne han slet ikke finde ro før 1½ time efter, han var sådan on/off konstant - og ja, det var én af de slemme.

Halvanden time lyder enormt længe, for nogen som helst hund, synes jeg. Charlie, som har boet i et enormt stressfuldt milj¢ i 9 meget vigtige mdr af sit liv, tog kun ca 20 minutter om at falde til ro de f¢rste gange vi tog ham med hjem, og Merlin ca det samme, selvom de begge har akumuleret en masse stress i kroppen, over mange, mange måneder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min 5 måneder gamle Bassil 'giver op' når jeg hilser hurtigt på ham og derefter ignorerer ham et stykke tid. Dvs går videre i huset og ser meget optaget ud..

 

Jeg ved ikke hvad der er normalt, men jeg syntes det lyder i overkanten i forhold til hvad jeg kender til (aslan), jeg syntes stadig du skal overveje om det foder han får er det rigtige!

 

Halvanden time lyder enormt længe, for nogen som helst hund, synes jeg. Charlie, som har boet i et enormt stressfuldt milj¢ i 9 meget vigtige mdr af sit liv, tog kun ca 20 minutter om at falde til ro de f¢rste gange vi tog ham med hjem, og Merlin ca det samme, selvom de begge har akumuleret en masse stress i kroppen, over mange, mange måneder.

 

Puha, ja, nu er det jo et stykke tid siden, at jeg oprettede denne tråd! Og gud, hvor var det egentlig slemt dengang i forhold til nu tænker jeg :shock:

 

Han er efterhånden virkelig faldet til ro. Min mor har forladt ham to gange her til eftermiddag og derfor kommet hjem tre gange (hun kom jo også hjem fra arbejde). Her sidste gang nåede hun lige at gå, så kom min far og så kom hun tilbage - det vil sige, mor går, far ankommer, mor ankommer indenfor ½ time. Og han er allerede faldet til ro igen, i løbet af 10 minutter og det var ikke specielt slemt, bare opmærksomhedskrævende adfærd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...