Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

En 3. hund ?

Featured Replies

Besvaret

Vi har 2 Finske Lapphunde, begge hanhunde på 14 og 26 mdr. Vi overvejer at få hund nr tre, osse en han. De 2 vi har har det rigtig god sammen, sove sammen, spiser sammen, deler tyggeben og passer godt på hinannen. De er sammen om alt.

Er der nogen af jer der har erfaring med at få en 3. hund.

Vi har til tider passet en hvalp og den har bare altid blevet taget godt imod og været en del af flokken med det samme

Zulo har altid været en beskytter for Enso, lige fra vi fik Enzo har han søgt tryghed hos Zulo hvis der var noget "farligt" eller han var utryg. Han ligger gerne med hovedet på hans "skinke" eller hale.

Vores største bekymring er om vi ødelægger noget mellem de 2 hvis der kommer nr. 3

Besvaret

Hvad er grunden til at I vil have en 3.?

Besvaret

Der er rigtig mange grunde, Bla. at vi elsker hunde, Lapphunden er en flokhund, Vi har set hvordan vore 2 leger og hygger med andre hunde. Alt det positive har jeg styr på:mrgreen:. Det er mest de evt. negative ting jeg er ude efter. Tre er osse max. Der er ikke plads til flere i sengen:-D. og der skal være tid til at kæle og nusse med alle.

Besvaret

Elsker dit argument for at 3 er max :klap:

Det er så individuelt, at jeg umuligt kan forudse om en ny vil blive holdt udenfor eller taget imod med åbne arme, jeg har heldigvis kun oplevet det sidste ;-)

• 1 month later...
Besvaret

Så er det bestemt. :slem: Venter nu kun på at finde den rigtige hund:banan:

Besvaret

Hihi det gik hurtigt! Tillykke da :klap:

Besvaret

Uhhh.. tillykke...:klap:

Besvaret

Tillykke med beslutningen om at få en 3. hund.

Det skal jeg også selv have - vi venter nemlig hvalpe hos min opdrætter og de skal efter planen komme om 14 dage. Jeg har første valg på en hvalp - glæder mig rigtig meget :-D Min beslutning omkring det er at jeg har masser af tid - jeg elsker beaglen som er lige den rigtige til mig og mit behov - desuden er vi hjemme stort set altid - så ingen hunde er alene - men de er dog trænet til det.

Vi kender vistnok hinanden inde fra gipote? Her har jeg i hvert fald "snakket" med dig? og kender godt til Zulo og Enzo

Besvaret
Uhhh.. tillykke...:klap:

Tak. Der er bestildt barsel(ferie) fra 1. maj

Det bliver nok en vildfarvet, så han skal jo have en snor der passer med de farver han får:-D, men det ved vi jo hvor man kan få:engel:.

Besvaret

Vi kender vistnok hinanden inde fra gipote? Her har jeg i hvert fald "snakket" med dig? og kender godt til Zulo og Enzo

Det er nok min kone du har "snakket" med. Jeg holder mig her på HF.:5up:

Zulo er nok mest min hund og Enzo er hans "mors" dreng. Lige nu er Enzo og jeg ikke på talefod. Han slog Zulo til udstillingen i søndags:evil:. Men det var fuld fortjent. Han er ved at blive en rigtig flot dreng.

• 2 months later...
Besvaret

Så er det i morgen vi skal ned og se en måske kommende beboer:mrgreen:. Han er 3½ uge og rød med hvide aftegninger. Sådan så moderen ud som hvalp, så det kan gå hen og blive et farligt besøg:slem::slem:

Besvaret
Der er rigtig mange grunde, Bla. at vi elsker hunde, Lapphunden er en flokhund, Vi har set hvordan vore 2 leger og hygger med andre hunde. Alt det positive har jeg styr på:mrgreen:. Det er mest de evt. negative ting jeg er ude efter. Tre er osse max. Der er ikke plads til flere i sengen:-D. og der skal være tid til at kæle og nusse med alle.

mmmmmm, det sagde vi andre også en gang... så købte vi en større seng :mrgreen:

Besvaret

Årrh en køn lille en! Glæder mig meget til at se flere billeder, og høre historier :lun:

Besvaret

NØØØØJJJJ :hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:

Besvaret

Hund nr. 3....hvor er i heldige :lun: Jeg glæder mig bare til at vi kan få hund nr. 2 :klap: (men der er lang tid til).

Har i fundet jeres hvalp og er der billeder? :-D

• 3 weeks later...
Besvaret

Så er det i morgen (Fredag) der skal klappes hundehvalp. Det er osse der det bliver bestemt (håber vi) hvilken i kuldet det bliver:banan:. Det vigtigste er ikke at tage billeder, men at huske at få kameraet med hjem igen:damn:. Så jeg må se om jeg kan huske det den her gang:hmm:

Besvaret

Hej,

Nåååh:hjerte:, hvor er den nuttet, kan godt forstå at I glæder jer.

Selv håber jeg også på inden for det næste ca halve års tid at få en hund mere, jeg er så skruk:lun:.

V.H.

Sille

Besvaret

Så er det bestemt Det er ham her der flytter hjem til os. Han skal med hjem fra verdensudstillingen. der er han 8 uger:klap::klap:

Besvaret

Tillykke og undskyld men jeg kan ikke se hvilken race det er:stupid:

Besvaret

Det er Finsk Lapphund.

Besvaret
28016d1276287884t-en-3-hund-over-til-udstilling.jpg

:lun: Mor's dreng :lun:

Fars hund:banan::banan: