Besvaret Marts 1, 201016 år comment_326728 Hej Alle I tidernes morgen havde vi en hund, en gul lab ved navn Goldie. Hun blev for rigtig mange år siden solgt til en ny familie, og her hen over weekenden er min mor blevet kimmet ned af politi og dyrenes beskyttelse om at hunden er løbet hjemmefra. Den havde ikke noget halsbånd på, og det eneste de kunne var at spore den tilbage til min mor. Der er åbenbart aldrig sket en omreg. af ejerskift, så det er min mor der står med ansvaret. Goldie er en gammel dame, vel nok en 10-11 år. Min mor kan desværre ikke huske navnet på den nye ejer, og lige nu sidder hun på et dyreinternat. Hvilket gør så ondt på mig. Stakkels Goldie. Jeg har lige snakket med min mor, fortalte hende at hun skulle prøve at ringe til den dyrlæge Goldie blev vac + chippet hos, for at se om de kan hjælpe.. Kan man på en eller anden måde spore den nuværende ejer via. dylæge? Vi ved jo ikke hvilken dyrlæge de har brugt i alle årene.. Ej, jeg er helt rundt på gulvet... Rapporter
Besvaret Marts 1, 201016 år comment_326731 Kan dyreinternatet ikke oplyse om hvilket område hun er fundet i, så kunne I måske sætte nogle annoncer op i de lokale forretninger? Jeg aner ikke om ejer kan findes ved hjælp af dyrlægens notater, deres informationer står jo ikke i et centralt register, men så vidt jeg ved, bare i deres eget interne edb system. Evt. kunne I ringe rundt til dyrlægerne i det område hunden blev fundet? Rapporter
Besvaret Marts 1, 201016 år comment_326733 Hvis hunden står i din mors navn, har hun så ikke mulighed for at hente hunden, så den ikke skal sidde på internat Rapporter
Besvaret Marts 1, 201016 år comment_326735 Min mor bor i lejlighed, og må ikke have hund. Desværre. Det var også min første tanke. Vi er de eneste i familien der har hunde, og vi har allerede to. Åhhhh altså. Det er noget være møg. Jeg må sige til hende at hun skal ringe til dyrenes beskyttelse for at få flere oplysninger om hvor Goldie er blevet fundet. Det er bare SÅ mange år siden at vi havde hende... Org altså. Sikke noget rod! Mange tak for jeres hurtige svar. Rapporter
Besvaret Marts 1, 201016 år comment_326738 Øv hvor frustrerende Ja, jeg må kun have 1 hund her, ellers tog jeg hende gerne.. Det gør da helt ondt i hjertet, at hun skal sidde derinde Rapporter
Besvaret Marts 1, 201016 år comment_326746 Øv hvor frustrerende Ja, jeg må kun have 1 hund her, ellers tog jeg hende gerne.. Det gør da helt ondt i hjertet, at hun skal sidde derinde Det gør virkelig ondt på mig også. Men sødt af dig overhovedet at overvejer hende. Jeg husker hende som verdens bedste hund, nøj hvor havde vi mange gode stunder sammen, og jeg græd så meget da vi skulle af med hende. Min mor har ringet rundt til nærliggende dyrlæger, i Køge har de kun journal gemt i 5 år... De andre steder havde de ingen hund ved navn Goldie Dyrenses beskyttelse kunne ikke oplyse chip, det må de åbenbart ikke. Og hende min mor fik fat på, snakkede ikke særlig godt Dansk, så hun forstod ikke min mor.. Nøøøj hvor er det frustrerende. Måske mine svigerforældre kan hjælpe, de har hus med tilhørende have... Ej, hun må bare ikke side sådan et sted. min mor ringer til politiet nu, for at forhøre sig hvilke område hun er blevet fundet, dernæst vil hun ringe til de forskellige internatter, for at se hvor hun overhovedet befinder sig. Rapporter
Besvaret Marts 1, 201016 år comment_326750 Normalt må man gerne have en hund i pleje - også selvom der ikke må holdes hund. Jeg synes også forslaget med at ringe rundt til egnens (der hvor hun er fundet) dyrlæger og høre om de kan hjælpe, nok er det bedste der kan gøres. Rapporter
Besvaret Marts 1, 201016 år comment_326751 Normalt må man gerne have en hund i pleje - også selvom der ikke må holdes hund. Jeg synes også forslaget med at ringe rundt til egnens (der hvor hun er fundet) dyrlæger og høre om de kan hjælpe, nok er det bedste der kan gøres. Ja, vi må se hvad der kommer ud af at ringe rundt.. Det er da også rigtigt mht. pleje.. Måske min mor kunne gøre det. Kan man få det over en længere periode? Eller er det tidsbegrænset? Rapporter
Besvaret Marts 1, 201016 år comment_326753 Ja, vi må se hvad der kommer ud af at ringe rundt.. Det er da også rigtigt mht. pleje.. Måske min mor kunne gøre det. Kan man få det over en længere periode? Eller er det tidsbegrænset? Jeg ved ikke hvor længe man lovligt kan have en hund i pleje når man ikke må have hund Skal man have den længere tid skal man nok søge dispensation - om det så gives kan jeg selvfølgelig ikke svare på - det afhænger jo af boligselskabet. Rapporter
Besvaret Marts 1, 201016 år comment_326756 Her må vi passe en hund i 1 uge, derefter skal vi søge om dispensation. Rapporter
Besvaret Marts 1, 201016 år comment_326768 Min mor ringer til viceværten imorgen, han har lukket for i dag. Køge politi kunne kun oplyse hvem der har fundet hende, og hvorhenne. Det er stensbjerg vej i Køge, og hun blev fundet i går. Min mor kan ikke få fat på hende, men har lagt en besked, hvori hun beder kvinden om at ringe tilbage. Hvis nuværende ejer ikke er fundet inden for 3 dage bliver hun aflivet.. Jeg håber at vi hurtigst muligt kan finde et hjem til hende. Rapporter
Besvaret Marts 1, 201016 år comment_326798 Min mor ringer til viceværten imorgen, han har lukket for i dag. Køge politi kunne kun oplyse hvem der har fundet hende, og hvorhenne. Det er stensbjerg vej i Køge, og hun blev fundet i går. Min mor kan ikke få fat på hende, men har lagt en besked, hvori hun beder kvinden om at ringe tilbage. Hvis nuværende ejer ikke er fundet inden for 3 dage bliver hun aflivet.. Jeg håber at vi hurtigst muligt kan finde et hjem til hende. Jamen det er jo her ved mig.. Åååh nej da.. Mmm jeg kender et par med en golden, men jeg mener det er en hanhund. Konen er grønlænder (mener jeg), kan din mor huske noget om det? Rapporter
Besvaret Marts 1, 201016 år comment_326805 Jamen det er jo her ved mig.. Åååh nej da.. Mmm jeg kender et par med en golden, men jeg mener det er en hanhund. Konen er grønlænder (mener jeg), kan din mor huske noget om det? Goldie er en gul lab, og den familie Goldie blev solgt til var en familie, som boede på en gård med en masse dyr. Min mor tror Goldie har fået ny ejer i mellemtiden. Kvinden som fandt Goldie fortalte at hun ikke havde fået klippet kløer i 100 år, hun havde noget rundt omkring hendes øjne, og falck som kom og hentede hende, mente at hun havde noget mave brok, hvis der er noget der hedder det? Suk, suk, suk! Min mor har så fundet ud af at hun befinder sig på Roskilde internat. Så hun er på vej der op med hendes veninde, som køre hende der op. Sødt af hende! Hele dagen er bare gået med at tænke på hende, og åhhh hvor gør det dog ondt. Jeg håber vi finder en løsning. Det er noget med at hun vil blivr aflivet inden 3 dage hvis nuværende ejer ikke har meldt sig på banen.. Rapporter
Besvaret Marts 1, 201016 år comment_326806 Må andre da ikke adoptere hende? Siden hun bliver aflivet inden for 3 dage, hvis ejer ikke melder sig. Stakkels Goldie Rapporter
Besvaret Marts 1, 201016 år comment_326814 Må andre da ikke adoptere hende? Siden hun bliver aflivet inden for 3 dage, hvis ejer ikke melder sig. Stakkels Goldie Jeg ved det simpelthen ikke. Jeg sender lige en sms hvori jeg beder min mor om at forhøre sig vedr. den mulighed... For selvf. skal hun ikke aflives hvis rette hjem kan findes til hende.. Hun er i hvert fald på vej der op. Tror det bliver hårdt for min mor, hun betød rigtig meget for os, vi nåede at have hende i 1½ år ca. og det er jo virkelig mange år siden at hun blev solgt til anden familie. forstår slet ikke hvorfor hun aldrig er blevet omreg. min mor er sikker på at hun i hvert fald skrev under, og at nuværende ejer blot skulle indsende blanketten... Rapporter
Besvaret Marts 1, 201016 år comment_326815 Goldie er en gul lab, og den familie Goldie blev solgt til var en familie, som boede på en gård med en masse dyr. Min mor tror Goldie har fået ny ejer i mellemtiden. Kvinden som fandt Goldie fortalte at hun ikke havde fået klippet kløer i 100 år, hun havde noget rundt omkring hendes øjne, og falck som kom og hentede hende, mente at hun havde noget mave brok, hvis der er noget der hedder det? Suk, suk, suk! Min mor har så fundet ud af at hun befinder sig på Roskilde internat. Så hun er på vej der op med hendes veninde, som køre hende der op. Sødt af hende! Hele dagen er bare gået med at tænke på hende, og åhhh hvor gør det dog ondt. Jeg håber vi finder en løsning. Det er noget med at hun vil blivr aflivet inden 3 dage hvis nuværende ejer ikke har meldt sig på banen.. Åh ja, du sagde labber, sorry Hmm jeg har ikke set en sådan lab her, men den kan komme mange steder fra. Øv altså at ejer ikke kan findes:cry: Jeg håber, der kan findes en løsning. Rapporter
Besvaret Marts 1, 201016 år comment_326817 Åh ja, du sagde labber, sorry Hmm jeg har ikke set en sådan lab her, men den kan komme mange steder fra. Øv altså at ejer ikke kan findes:cry: Jeg håber, der kan findes en løsning. Bare helt i orden J Jeg håber at min mor finder en løsning. Jeg venter blot på besked fra min mor, mht. hvad der skal ske.. Rapporter
Besvaret Marts 1, 201016 år comment_326820 Bare helt i orden J Jeg håber at min mor finder en løsning. Jeg venter blot på besked fra min mor, mht. hvad der skal ske.. Ellers kan hun (hvis hun kan med Luna og katten og kan klare 3x8 trin) godt være her i en uges tid. Rapporter
Besvaret Marts 1, 201016 år comment_326822 Ellers kan hun (hvis hun kan med Luna og katten og kan klare 3x8 trin) godt være her i en uges tid. Du er en skat Jeg kan sige det til min mor, men så er det bare hvad vi gør efter denne ene uge hvis det bliver aktuelt? Jeg ved ikke om det overhovedet kan lade sig gøre at finde et nyt hjem til en gammel dame :-( Rapporter
Besvaret Marts 1, 201016 år comment_326825 Jeg tror faktisk, at mange ældre mennesker måske ville være interesseret. De er selv for gamle til at de tør købe en hvalp, der måske lever 10-15 år endnu, og de har heller ikke energien til en energibombe i den alder. Jeg tror ikke, at du skal opgive håbet på forhånd i det tilfælde. Rapporter
Besvaret Marts 1, 201016 år comment_326826 Jeg tror faktisk, at mange ældre mennesker måske ville være interesseret. De er selv for gamle til at de tør købe en hvalp, der måske lever 10-15 år endnu, og de har heller ikke energien til en energibombe i den alder. Jeg tror ikke, at du skal opgive håbet på forhånd i det tilfælde. Jeg krydser fingre for at du har ret Rapporter
Besvaret Marts 1, 201016 år comment_326841 Min mor ringer til viceværten imorgen, han har lukket for i dag. Køge politi kunne kun oplyse hvem der har fundet hende, og hvorhenne. Det er stensbjerg vej i Køge, og hun blev fundet i går. Min mor kan ikke få fat på hende, men har lagt en besked, hvori hun beder kvinden om at ringe tilbage. Hvis nuværende ejer ikke er fundet inden for 3 dage bliver hun aflivet.. Jeg håber at vi hurtigst muligt kan finde et hjem til hende. DET... forstår jeg ikke! Hvis Goldie ikke er blevet omregistreret, så ER hun stadig din mors. Og så er det din mor, der skal bestemme, hvad der skal ske med hende. Og det er sandsynligvis din mor, der kommer til at betale for internat og aflivning. HUN er jo den ansvarlige ejer ifølge loven. Jeg synes, at Goldie er for gammel til at omplacere. Den bedste løsning vil være, hvis din mor kan få en dispensation fra sit boligselskab så hun kan beholde Goldie den sidste tid hun har. Der vil jo næppe være tale om en masse år. Og hun er jo sandsynligvis en gammel rolig hund. Selv om DET kan være svært at spå om, når man ikke ved spor om, hvordan hendes liv har været. Næstbedste løsning er, at din mor finder et andet sted at være sammen med sin hund. Måske kan hun leje et sommerhus eller en campingvogn eller lignende. F.eks. en måned. Men en uge er også ok. Den uge eller måned kunne hun så bruge til "kvalitetstid" sammen med Goldie: til at være sammen med hende, pusle om hende, lære hende at kende igen... Og når tiden så løber ud, så må din mor gøre det alle ansvarlige hundeejere frygter, men gør: Sammen følges de til dyrlægen. Og med hovedet i din mors skød får Goldie lov til at sove ind. Eller MÅSKE kunne din mor finde en ny familie.. Men ældre mennesker, der gerne vil have en ny hund, men ikke tør binde an med en hvalp, -kan tit ikke økonomisk overkomme alle de alderdomsskavanker, der kan følge med en gammel hund. Goldie skulle MEGET nødigt afleveres til et nyt sted, som måske heller ikke har råd til at betale for dyrlæge og nødvendig pleje. Som det sandsynligvis har været tilfældet det sted, hun er løbet væk fra. Måske kunne din mor i stedet finde et sted hvor Goldie kunne komme i pleje, men med din mor som ejer og ansvarlig for Goldies sundhed. En ny bortadoption synes jeg ikke er nogen god ide. Hvis din mor ikke vil tage ansvar for Goldie, så ER det det rigtigste at hun bliver aflivet. Rapporter
Besvaret Marts 1, 201016 år comment_326844 -------Udfra beskrivelsen af Goldies uplejede ydre og lange kløer kunne jeg da godt frygte, at hun har forladt et hjem med et gammelt eller sygt menneske, som har været ude af stand til at drage omsorg for hende i længere tid.... Måske er der et gammelt sygt menneske et sted, som har endnu mere brug for hjælp end Goldie har... Rapporter
Besvaret Marts 1, 201016 år comment_326882 Update - Min mor er lige kommet hjem fra Roskilde internat, hun måtte ikke se Goldie. Hvorfor ved jeg ikke. Synes min mor nævnte noget om at det var fordi hundene lige var blevet lukket ind osv. Min mor måtte ikke få hende med hjem, og selv tage hende til dyrlæge for at aflive hende efter de havde haft en uges tid sammen. De ligger hende ud på nettet imorgen under efterlysning, i håb om at nuværende ejer henvender sig, hvis dette ikke sker inden for en uge, vil hun blive aflivet. Min mor fik af vide at hun nu er 12 år gammel, vi var lidt i tvivl om hvor gammel hun er. Derudover er hun en rigtig sød og rolig hund. Mit hjerte kan slet ikke have det. Det gør ondt at gamle Goldie skal slutte sit liv på denne måde... :megaked: Rapporter
Besvaret Marts 1, 201016 år comment_326885 Update - Min mor er lige kommet hjem fra Roskilde internat, hun måtte ikke se Goldie. Hvorfor ved jeg ikke. Synes min mor nævnte noget om at det var fordi hundene lige var blevet lukket ind osv. Min mor måtte ikke få hende med hjem, og selv tage hende til dyrlæge for at aflive hende efter de havde haft en uges tid sammen. De ligger hende ud på nettet imorgen under efterlysning, i håb om at nuværende ejer henvender sig, hvis dette ikke sker inden for en uge, vil hun blive aflivet. Min mor fik af vide at hun nu er 12 år gammel, vi var lidt i tvivl om hvor gammel hun er. Derudover er hun en rigtig sød og rolig hund. Mit hjerte kan slet ikke have det. Det gør ondt at gamle Goldie skal slutte sit liv på denne måde... :megaked: Det er trist med de dumme regler, men på den anden side, er det måske meget godt, at hun ikke skal ud og tage stilling til nyt sted igen for en uges tid. Men øv, jeg håber de finder ejeren. De må da savne hende.. Jeg prøver at kigge i supermarkederne ovre i centret i morgen, om der hænger sedler om hende. Og jeg svinger også lige ind omkring min dyrlæge i centret og hører om hun evt har hørt noget. Rapporter