Besvaret Marts 14, 201016 år comment_334033 "Åhh hvor er den sød! Hvad har den kostet?" Det spørgsmål bliver jeg simpelthen stillet så tit :stupid: Ærlig talt, så synes jeg det er noget personligt, og jeg har ikke lyst til at fortælle vildt fremmede mennesker hvad jeg har betalt for min hund? Man spørg da heller ikke folk der adoptere om "hvad deres barn har kostet"? (Ja undskyld, jeg ved godt det er lidt hårdt sat op) Jeg synes bare det er et underligt spørgsmål at stille, fremmede mennesker Er det bare mig der har det sådan? :hmm: Fortæller I hvad jeres hunde har kostet, når folk kommer og spørg? Rapporter
Besvaret Marts 14, 201016 år comment_334034 Jeg er aldrig blevet spurgt om hvad Luna har kostet.. Ikke på den måde, som du åbenbart bliver spurgt. Men er der nogle der spørger, så siger jeg det da gerne:-D Rapporter
Besvaret Marts 14, 201016 år comment_334035 Jeg er aldrig blevet spurgt om hvad Luna har kostet.. Ikke på den måde, som du åbenbart bliver spurgt. Men er der nogle der spørger, så siger jeg det da gerne:-D Hehe.. Jamen det kan da også godt være, jeg bare er noget zippet Rapporter
Besvaret Marts 14, 201016 år comment_334036 Selvfølgelig vil jeg svare, hvis folk spørger, at vi i 2007 gav 10.000 for vores Berner hos kennel Bel´ Royal´s i Thisted. Hvad i alverden skulle være ideen i ikke at svare på det, hvis man bliver spurgt ?!? Det er da nogenlunde det mest harmløse at hoste op med... Rapporter
Besvaret Marts 14, 201016 år comment_334037 Svarer også, hvis folk spørger. Synes altid det har virket som reel nysgerrighed om, hvad sådan en berner koster. Rapporter
Besvaret Marts 14, 201016 år comment_334039 Det er jeg også tit blevet spurt om, og så fortælle jeg det. Hvis jeg ser en skøn hund som jeg selv kunne tænke mig engang, så kan jeg også godt finde på at spørge hvad sådan en race koster - Det kan jeg ikke se noget forgjort i Rapporter
Besvaret Marts 14, 201016 år comment_334041 Ja - hvis jeg bliver spurgt - så fortæller jeg det - det er ingen hemmelighed Men den pris man giver for sin hund/hunde er jo lille i forhold til hvad den/de vil koste gennem et forhåbentlig langt hundeliv. Så jeg kan ikke se at det skulle betyde noget at folk får prisen at vide - man fortæller jo også hvad man har givet for det nye fjernsyn Rapporter
Besvaret Marts 14, 201016 år comment_334042 Ja egentlig, men synes nu mest det er folk som virker oprigtigt interesserede i racen der egentlig spørger :hmm: Du kan bare regne sammen hvad hun sådan cirka har kostet indtil nu - alt inklusiv... vacciner, foder, legetøj, forsikring.... puuuh det ser rigtig dyrt ud herhjemme Rapporter
Besvaret Marts 14, 201016 år comment_334044 Naah, det er da vidst bare mig der er zippet, kan jeg godt høre :blink: Rapporter
Besvaret Marts 14, 201016 år comment_334046 Ja egentlig, men synes nu mest det er folk som virker oprigtigt interesserede i racen der egentlig spørger :hmm: Du kan bare regne sammen hvad hun sådan cirka har kostet indtil nu - alt inklusiv... vacciner, foder, legetøj, forsikring.... puuuh det ser rigtig dyrt ud herhjemme Også her Skylder mine forældre 16000kr.+, selvom jeg selv betalte første udstilling, første træning, første foder og en masse andet - inklusiv vuffen, som desværre kun er steget i pris siden Zaz-zaz købte Rapporter
Besvaret Marts 14, 201016 år comment_334048 "Åhh hvor er den sød! Hvad har den kostet?" Jo faktisk er der én der har spurgt på den måde du skriver, da vi havde Buddha, og han virkede ret meget som en der lige skulle se om han kunne hæve nok på en gang til lige at få samlet sådan en op på vejen, men da jeg sagde prisen ..med renters rente .. havde han vist ikke råd alligevel. Kan ikke forklare det, men det virkede bare lidt for 'jeg skal købe en ipod - eller en hund' agtigt Rapporter
Besvaret Marts 14, 201016 år comment_334049 Også her Skylder mine forældre 16000kr.+, selvom jeg selv betalte første udstilling, første træning, første foder og en masse andet - inklusiv vuffen, som desværre kun er steget i pris siden Zaz-zaz købte Naaaa, vi fik måske Bassen som ugens tilbud Rapporter
Besvaret Marts 14, 201016 år comment_334050 Jeg er blevet spurgt hvad mine har kostet. En gang fordi en dame ville vide hvad prisleje Reikis race var i, og en gang fordi en (anden) dame var interesseret i Gaias race. Jeg svarer gerne... Det er jo super nemt når man kan sige "ingenting" hehe... Jeg er ikke så emsig hvad den slags angår. Jeg kan ikke se hvorfor det skal være en stor hemmelighed hvad hunden har kostet. Rapporter
Besvaret Marts 14, 201016 år comment_334052 Det kommer helt an på hvordan der bliver spurgt... Jeg svarer gerne til folk der er oprigtigt interesserede i "hunden bag prisen"... Men især da Nura var lille og hvalpenuttet havde jeg ved et par anledninger folk der spurgte lidt for specifikt til hendes pris. Især én gang var de VIRKELIG suspekte og jeg endte med at stikke en hvid og sige at hun var en billig blandingshvalp. Der ER et marked for stjålne hvalpe af især små, forholdsvis dyre racer - og jeg kunne ikke forestille mig en større ulykke end at få stjålet min hund. Jeg kan godt forstå at du det ubehageligt - ikke fordi det er en hemmelighed, for alle kan jo slå op på DKK og se hvad en racehvalp koster, men fordi det kan blive virkelig ubehageligt, hvis nogen kigger på en pelsklump og ser XX tusinde kr... Rapporter
Besvaret Marts 14, 201016 år comment_334058 Jo faktisk er der én der har spurgt på den måde du skriver, da vi havde Buddha, og han virkede ret meget som en der lige skulle se om han kunne hæve nok på en gang til lige at få samlet sådan en op på vejen, men da jeg sagde prisen ..med renters rente .. havde han vist ikke råd alligevel. Kan ikke forklare det, men det virkede bare lidt for 'jeg skal købe en ipod - eller en hund' agtigt Ja præcis!! Jeg synes også der bare virker så.... Ehh.. Ja hvad skal man sige "Jeg snupper lige sådan en med, nu når jeg er igang!" agtig?? Selv børn kommer op og siger til mig; "Er det en Chihuahua?" "Ja" "Uh, hvad har den kostet så?" Chihuahua'er er da ikke dyrer end andre så mange andre racer Rapporter
Besvaret Marts 14, 201016 år comment_334059 Fortæller I hvad jeres hunde har kostet, når folk kommer og spørg? Du vi lige fik Louie var der SÅ mange, der spurgte, hvad sådan en sød lille en kostede. Nu er der ikke rigtig nogle, der spørger mere, han har mistet sin nåååh-effekt tror jeg. Men jeg kan godt følge dig i, at man ikke altid har lyst til at oplyse om det, især når det er et så højt beløb.. man er jo bange for, at de ser deres snit til at stjæle den lille vuf. Kan ikke forklare det, men det virkede bare lidt for 'jeg skal købe en ipod - eller en hund' agtigt :lol: Rapporter
Besvaret Marts 14, 201016 år comment_334063 Det kommer helt an på hvordan der bliver spurgt... Jeg svarer gerne til folk der er oprigtigt interesserede i "hunden bag prisen"... Men især da Nura var lille og hvalpenuttet havde jeg ved et par anledninger folk der spurgte lidt for specifikt til hendes pris. Især én gang var de VIRKELIG suspekte og jeg endte med at stikke en hvid og sige at hun var en billig blandingshvalp. Der ER et marked for stjålne hvalpe af især små, forholdsvis dyre racer - og jeg kunne ikke forestille mig en større ulykke end at få stjålet min hund. Jeg kan godt forstå at du det ubehageligt - ikke fordi det er en hemmelighed, for alle kan jo slå op på DKK og se hvad en racehvalp koster, men fordi det kan blive virkelig ubehageligt, hvis nogen kigger på en pelsklump og ser XX tusinde kr... Det er nemlig dét, jeg tænker lidt!!! For det er jo ikke fordi en Chihuahua er særlig svær lige at nuppe under armen og løbe med, hvis det er?? Og jeg må nok indrømme at jeg ikke ser så farlig ud, at det kan skræmme en voksen mand væk med bare et blik Rapporter
Besvaret Marts 14, 201016 år comment_334069 Vi har egentligt aldrig fortalt præcist, hvad vores hunde har kostet enkeltvis, men har tit fortalt hvilket prisleje vores racehunde ligger i, når folk har spurgt af interesse. Det er jo ingen hemlighed, at det at købe racehund kan være lidt af en udskrivning, når man også tager i betragtning, at det ikke kun indebære at købe hunden selv, men også tilbehør, dyrlæger og ordentligt foder. At købe hund kan tit betyde, at man skal spare lidt op og det er vel ok at vide ca. hvor meget, inden man begynder på opsparingen. Men for de interesseret, så har vores billigeste hund kostet 1500 kr, at købe hjem og den dyreste har kostet ca. 45000 at købe hjem ( men han blev også hentet i Canada ) Rapporter
Besvaret Marts 14, 201016 år comment_334073 Naaaa, vi fik måske Bassen som ugens tilbud Ha, den tror jeg ikke på! Da jeg startede med at kigger på bernere for 3 - uha, faktisk 4 år siden nu! Kostede de 8500 - og steg ca. med 500kr hvert halve år! Grove løjer, syntes jeg nok! Rapporter
Besvaret Marts 14, 201016 år comment_334075 Jeg siger til folk, at hvis de er interesserede i racen, så kan de se på google, og finde nogle kenneler. Jeg synes det er mærkeligt, at snakke om Vic på den måde Synes det er meget overfladisk hund a'la computer eller noget , og som flere af jer skriver kun en lille procentdel af prisen :blink: De rigtige udgifter kommer først når vovse flytter ind... Rapporter
Besvaret Marts 14, 201016 år comment_334087 Ha, den tror jeg ikke på! Da jeg startede med at kigger på bernere for 3 - uha, faktisk 4 år siden nu! Kostede de 8500 - og steg ca. med 500kr hvert halve år! Grove løjer, syntes jeg nok! Hold da fest ! Det har jeg så ikke lige spottet. Det er da hvad man kan kalde en prisstigning, der vil noget :scared: Rapporter
Besvaret Marts 14, 201016 år comment_334090 Der kom en dag en pige hen til mig og spurgte: "Hvad vejer den?" efterfulgt af "Hvad har den kostet?" :stupid: Hun var helt tydeligt én, der var på jagt efter en taskehund... Rapporter
Besvaret Marts 14, 201016 år comment_334092 Der kom en dag en pige hen til mig og spurgte: "Hvad vejer den?" efterfulgt af "Hvad har den kostet?" :stupid: Hun var helt tydeligt én, der var på jagt efter en taskehund... :stupid: Rapporter
Besvaret Marts 14, 201016 år comment_334107 Der er et par stykker der har spurgt til hvad jeg har givet for Bamse. Men det er lidt nogle typer, der går lidt for meget op i at snage i andres liv- Første spørgsmål var: Hvad har du givet for ham? Andet spørgsmål: Hvad race er han? Når jeg så kan fortælle at prisen var 0 kr. og racen er blanding af X antal ukendte racer, så forsvandt interessen hurtigt. Men tror måske chihuaua ejere bliver spurgt oftere, fordi racen blev kendt som en meget dyr race, da den kom frem herhjemme. Bliver ikke selv stødt over spørgsmålet, hvis det er fordi folk er interesserede i racen og måske selv overvejer at anskaffe sig en, eller er nysgerrig af et godt hjerte. Men dem der tydeligvis kun spørger for at "snage" og fortælle videre (ja, dem render jeg desværre ofte i) har jeg ikke meget til overs for. Rapporter
Besvaret Marts 14, 201016 år comment_334110 Hold da fest ! Det har jeg så ikke lige spottet. Det er da hvad man kan kalde en prisstigning, der vil noget :scared: Jotak, det spotter man, når man følger med over en årrække! Dog ser det ud til, at prisen er stagneret her på de 11500 Sikkert på grund af finanskrisen :blink: Rapporter