Hop til indhold

Hundeforsikring


Gæst Snp1981
 Share

Recommended Posts

Gæst Snp1981

Jeg er gået igang med at finde et forsikringsselskab til min kommende hund

 

Jeg har kontaktet LB som for en hundansvarsforsikring, figurantdækning og sygeforsikring vil have ca 1600kr

 

Jeg har også kontaktet IF som for en udvidet hundeansvarsforsikring, livsforsikring, sygeforsikring, forsikring mod medfødte/arvelige lidelser tager 2400kr...(medfødte arvelige lidelser, er jeg der dækket af reklamationsret til opdrætter, indtil 2år efter købet??)

 

Jeg synes næsten at der skal livsforsikring, når hunden koster 14,000kr.

 

Andre forslag til selskaber jeg skal ringe til, hvor man kan få livsforsikring på hunden??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Jeg er gået igang med at finde et forsikringsselskab til min kommende hund

 

Jeg har kontaktet LB som for en hundansvarsforsikring, figurantdækning og sygeforsikring vil have ca 1600kr

 

Jeg har også kontaktet IF som for en udvidet hundeansvarsforsikring, livsforsikring, sygeforsikring, forsikring mod medfødte/arvelige lidelser tager 2400kr...(medfødte arvelige lidelser, er jeg der dækket af reklamationsret til opdrætter, indtil 2år efter købet??)

 

Jeg synes næsten at der skal livsforsikring, når hunden koster 14,000kr.

 

Andre forslag til selskaber jeg skal ringe til, hvor man kan få livsforsikring på hunden??

 

Har alm. brand, med sygeforsikring og figurantdækning, til 1200kr...men kan ikke huske om der er livsforsikring...hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Snp1981
Bruger også Alm. Brand - det er vist de der 1200-1300 kr. for den udvidede forsikring.

 

Jeg har Alm. Brand til alle mine forsikringer, så der er sikkert noget samlerabat indregnet i prisen.

Har også kontaktet alm, de har dog ikke ringet tilbage endnu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Annemette79

Jeg vil anbefale Fair eller Alm. Brand. Man skal dog have indboforsikring hos Fair for at tegne en sygeforsikring, men hos Alm Brand kan man godt med at tegne en ansvars/sygeforsikring, uden at have andre forsikringer hos dem.

Vi er i forvejen kunde hos Fair og vi skal give 1200 kr/året for ansvar/udvidet ansvar og sygeforsikring. Der er en selvrisiko på 1000 kr og de dækker 20.000 kr per skade/sygdom per år. Forsikringen er livslang. Hos Alm. Brand koster samme forsikring 1500 kr, der er 300 kr i selvrisiko + 20% af regningen og de dækker for 20.000 kr/året. Altså ikke per sygdom, men højst 20.000 kr ialt per år. Deres forikring er også livslang.

Håber du kan bruge det til noget og du ikke blev alt for forvirret :-)

 

Hilsen Annemette

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har Alm. Brand. Jeg kan dog ikke sige hvad det koster for èn hund, da jeg har en samlet pakke for alle 4.

 

Jeg betaler 3651 årligt for:

 

4 X lovpligtig ansvar

4 X udvidet ansvar

3 X sygedækning

 

Pakken dækker op til 5 hunde, så hvis jeg får en hund mere, så er den forsikret i denne pakke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har alm. brand, med sygeforsikring og figurantdækning, til 1200kr...men kan ikke huske om der er livsforsikring...hehe

 

Man kan godt tegne livsdækning hos ALM. Brand :-) Jeg valgte dog at springe over, da Mio "kun" kostede 5000kr (Det var nu også alt rigeligt på SU :roll:, men han er da lige så dejlig som dem der koster 8-9000kr :mrgreen:).

 

Jeg var selv meget i tvivl hvilket selskab jeg skulle vælge, og mange selskaber har kun ansvar og ikke sygeforsikring til hunde :(

 

Jeg fik en positiv udtalelse fra en der havde ALM. Brand Sygeforsikring, og det var nok grunden til at valget faldt på dem.

Ellers havde jeg måske valgt Dyrekassen Danmark (www.dyrekassen.dk) da jeg har indtryk af, at de ved mere om dyr end almindelige forsikringsselskaber.

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg fik Karla hjem sidst år havde jeg en fin tråd om det samme, der var der folk der anbefalede enten alm.brand ellerdyrekassen, da disse var eeneste på det tidspunkt,der tilbødlivslang dækning...

 

Jeg giver 1425 om året, for ansvar, udvidet ansvar (træning og konkurrencer) samt sygesikring...det er hos alm.brand

 

tråden er her: http://www.hunde-forum.dk/hvalpe/2509-forsikring.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har Dyrekassen, til både hundeansvar og sygeforsikring, der koster ca 1500 kr om året.

 

Har ikke haft brug for sygeforsikringen endnu - heldigvis - men har lige brugt ansvarsforsikringen, da møgøret åd min datters venindes sandal.

 

Det var ikke noget besvær med at få pengene igen, de var meget behjælpsomme og venlige.

Kan bestemt anbefales.

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg fik Karla hjem sidst år havde jeg en fin tråd om det samme, der var der folk der anbefalede enten alm.brand ellerdyrekassen, da disse var eeneste på det tidspunkt,der tilbødlivslang dækning...

 

Jeg giver 1425 om året, for ansvar, udvidet ansvar (træning og konkurrencer) samt sygesikring...det er hos alm.brand

 

tråden er her: http://www.hunde-forum.dk/hvalpe/2509-forsikring.html

 

Hehe var det et svært valg :-D Tror det blir alm.b

Tak for linket :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst n1nna
hmmm jeg bad om at få tilsendt tilbud den 30. april og har fået nada endnu

 

Jeg ville ringe til kundeservice og høre om de har modtaget noget - der kan jo være sket en fejl ved registeringen af dit ønske om et tilbud?! :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Snp1981

if havde ikke fået mit navn

 

og alm brand kunne oplyse mig om at det ikke var registreret, og sørme om prisen ikke pludselig var 1000kr dyrere end tidligere oplyst

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...