Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kvinde angrebet af kamphunde

Featured Replies

Besvaret

Kvinde angrebet af kamphunde

En 50-årig kvinde blev søndag angrebet af to kamphunde, da hun luftede sin egen hund i Nordjylland

En 50-årig kvinde blev søndag aften angrebet af to kamphunde, da hun ved 22-tiden luftede sin egen hund i Svenstrup i Nordjylland. Det skriver Nordjyske.dk.

Kvinden gik på stisystemet ved Hellekisten, da de to hunde gik til angreb. Hun løftede hurtigt sin egen hund op, men det fik hundene til at angribe kvinden.

Heldigvis stoppede hundene deres angreb af sig selv og forsvandt fra stedet.

Kvinden fik flere dybe bidsår og hævelser på hænderne og et par iturevne bukser.

Nordjyllands Politi oplyser, at et vidne har fortalt, at hundene hører til i lokalområdet.

Politiet har opsøgt ejerne, men de var ikke hjemme, oplyser vagtchef Frank Liltorp fra Nordjyllands Politi.

Kilde: Ekstra Bladet - Kvinde angrebet af kamphunde

• Svar 105
  • Visninger 13,4k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Besvaret

Trist.

Men tror næppe hundene angreb hende, men mere hendes hund som hun bar :blink:

Men håber de får kontakt med ejeren snarest.

OG gudskelov for der ikke skete mere.

Besvaret

Er det egentlig ikke ligegyldigt?

Nogen blev bidt uanset...

Det mest positive i denne historie må være, at hundene selv stoppede og ikke bare bed igen og igen

Jeg havde ikke kunne løfte Pelle op

Enig, hundene er åbenbart kendte i området :evil:

Pyhaa, fysisk ja. Men lur mig om ikke hundejeren for eftertiden har det meget skidt når hun lufter sin hund :cry:

Besvaret
Er det egentlig ikke ligegyldigt?

Nogen blev bidt uanset...

Det mest positive i denne historie må være, at hundene selv stoppede og ikke bare bed igen og igen

Både og, for i nogles øjne er der jo forskel på om de "kun" angriber en hund.

Enig, hundene er åbenbart kendte i området :evil:

Ja gudskelov for det, men vi ved ikke om de er kendte for at være bidske, men heldigvis har politiet åbenbart ejers adresse så der kan gøres noget i stedet for de tilfælde hvor man desværre aldrig for fat i hundene eller ejerne.

Pyhaa, fysisk ja. Men lur mig om ikke hundejeren for eftertiden har det meget skidt når hun lufter sin hund :cry:

Jo det har hun helt sikkert, og hun tør nok hellere ikke før hunde er taget i varetægt eller hvad der sker med dem.

Og hvis hunde ejeren af de andre hunde, er klar over hvad hans hunde har gjort håber jeg han selv gør det skal gøres.

Besvaret
Trist.

Det tvivler jeg på kvinden som det gik ud over vil give dig ret i :???:

"Kvinden fik flere dybe bidsår og hævelser på hænderne og et par iturevne bukser."

Det kan godt være, at de i første omgang gik efter hunden, men det var jo kvinden det gik ud over og jeg håber da hunde og ejer bliver dømt derefter.

Besvaret

Det ødelægger SÅ meget psykisk :cry: Min overbo tør ikke længere lufte hunde. Hverken Luna eller hendes egen datters dsg'er. Bare pga en køter :evil:(ja sorry, men det var den altså i mine øjne) synes at Luna skulle angribes:???:

Så øv øv øv og stakkels kvinde :cry:

Besvaret

Ja men havde det været en stor hund kunne hun så havde kigget på at den var blevet flået :shock: så heldigt for vovse at den kunne bæres :genert:

Besvaret
  • Forfatter

Jeg kunne også godt tænke mig at vi fik oplyst racerne i stedet for bare at kalde dem for kamphunde.

Og så undres jeg over hvordan de kan komme ud på gaden når ejerne ikke er hjemme :vedikke:

Er de brudt ud af huset, eller får de normalt lov at løbe løse i f.eks. haven, når de er alene hjemme ??

Da de tilsyneladende er kendt i lokalområdet - for lignende episoder ?? - må man da håbe der i det mindste bliver pålagt at holde dem i snor og indelukket når de er alene.

Besvaret

En strømpistol med i lommen når man går tur, er snart det eneste der er at gøre. Det koster en bøde, men det vil jeg osse gerne give for at mine hunde ikke er taber mod sådanne nogle kræ:evil:.

Besvaret
Jeg kunne også godt tænke mig at vi fik oplyst racerne i stedet for bare at kalde dem for kamphunde.

Og så undres jeg over hvordan de kan komme ud på gaden når ejerne ikke er hjemme :vedikke:

Er de brudt ud af huset, eller får de normalt lov at løbe løse i f.eks. haven, når de er alene hjemme ??

Da de tilsyneladende er kendt i lokalområdet - for lignende episoder ?? - må man da håbe der i det mindste bliver pålagt at holde dem i snor og indelukket når de er alene.

Det er da meget let.. Den hund, der overfaldte Luna, var lukket ude i haven sammen med tæven, mens ejerne var på job. De blev så bare ikke i haven, men rendte rundt i de andre haver (det var i en kolonihave forening) og jagtede katte og kaniner..

Besvaret
Det tvivler jeg på kvinden som det gik ud over vil give dig ret i :???:

"Kvinden fik flere dybe bidsår og hævelser på hænderne og et par iturevne bukser."

Det kan godt være, at de i første omgang gik efter hunden, men det var jo kvinden det gik ud over og jeg håber da hunde og ejer bliver dømt derefter.

rooolig nu :shock: hvorfor så sur?

Ja men havde det været en stor hund kunne hun så havde kigget på at den var blevet flået :shock: så heldigt for vovse at den kunne bæres :genert:

men og men....

En strømpistol med i lommen når man går tur, er snart det eneste der er at gøre. Det koster en bøde, men det vil jeg osse gerne give for at mine hunde ikke er taber mod sådanne nogle kræ:evil:.

Sandsynligheden for du render ind de samme hunde er nok MEGET lille...

går du også med kniv efter kl 22? så du kan stikke en teenager før h*n stikker dig?

Besvaret

men og men....

går du også med kniv efter kl 22? så du kan stikke en teenager før h*n stikker dig?

Jeg skal nok klare mig selv uden kniv og lign. Nej de 2 hunde render jeg nok ikke ind i, men 300m fra hvor vi bor er der en af slagsen der kommer brønende gennem hækken og angriber, den har angrebet konen 2 gange mens hun har luftet hundene. Så her er vi bare forsigtige

Redigeret af Røntved

Besvaret
Jeg skal nok klare mig selv uden kniv og lign. Nej de 2 hunde render jeg nok ikke ind i, men 300 fra hvor vi bor er der en af slagsen der kommer brønende gennem hækken og angriber, den har angrebet konen 2 gange mens hun har luftet hundene. Så her er vi bare forsigtige

og hvad har i gjort ved det? hvad siger politiet? for i må da være sure hvis den har gjort det 2 gange og de ikke har reageret efter første gang?

en af slagsen? altså en brølende slags eller?

Besvaret

En hund som er uden kontrol. Ejeren overlader hunden til sine forældre, der er ældre mennesker og slet ikke kan styre hunden. Vi har talt med politiet, som mente at jeg da bare kunne give hunden et spark, så blev den nok væk. Jeg vil ikke lade mig styre af nogle mennesker der tror "god opførsel" er et fremmedord.

Besvaret
En hund som er uden kontrol. Ejeren overlader hunden til sine forældre, der er ældre mennesker og slet ikke kan styre hunden. Vi har talt med politiet, som mente at jeg da bare kunne give hunden et spark, så blev den nok væk. Jeg vil ikke lade mig styre af nogle mennesker der tror "god opførsel" er et fremmedord.

:shock: underlig udtalelse af politiet....og ejer.

Besvaret
kamphunde? Race? :roll:

Ja, hvem ved..

For nogle uger siden, da jeg luftede Cody i skoven, mødte vi en dame med en lille lab-blanding.

Hun spurgte så, om Cody var en Rottweiler :klap:

Min søster spurgte mig, om hun havde haft en lang hvid pind i hånden

Besvaret

men og men....

Jeg er ikke sur - jeg er skuffet :blink::mrgreen:

Besvaret
Ekstra Bladet - Politiet advaret om glubske kamphunde

Artikel med "låne"-foto og et race bud .... :hmm:

Ifølge en nabo til hundene, så er disse hunde gentagende blevet meldt til politiet, fordi at deres ejere var ligeglade med dem, og bare lod dem rende løs i området. Så det var ikke første gang at politiet fik en anmeldelse på disse hunde, og intet gjorde...

http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=384955

Redigeret af Lonny

Besvaret

Det kunne jeg også sagtens finde på, eller ville nok tage en peberspray.. Ikke at det er noget jeg sådan render rundt med til daglig, men hvis jeg boede et sted hvor jeg viste der var aggressive hunde i nærheden og/eller jeg eller min hund havde oplevet at blive overfaldet af en hund som stadig boede i området, ville jeg ikke overveje det to gange inden jeg puttede en spray i lommen.

Kan godt være man risikere en bøde i teorien, men nu er det så sjældent (aldrig) jeg har oplevet at blive visiteret uden grund (hvilket politiet vist heller ikke må, ud over bestemte steder?), OG jeg synes det er en fin mulighed, synes faktisk det skulle gøres lovligt (altså spray, ikke strøm), for jo, det kan da bruges til angreb, men det kan alt jo, lige fra en stol til en ølflaske eller brosten, hvis man er lidt kreativ..

Det er meget ubehageligt, men giver ikke nogen langvarrige skader, og jeg har da set klip hvor det bliver brugt på hunde og det ser effektivt ud.. Er selvfølgelig godt klar over at det ikke er noget pædagogisk redskab, men det er jo også kun til nøsdstilfælde hvor ens hund eller måske endda en selv er i alvorlig fare...

Besvaret
Kan godt være man risikere en bøde i teorien, men nu er det så sjældent (aldrig) jeg har oplevet at blive visiteret uden grund

Det giver også en plet på straffeattesten - og jeg er blevet visiteret flere gange (synes selv jeg ser særdeles ukriminel og hvid ud)

Har afprøvet peberspray på menneker og det er SÅ effektivt, men har da hørt det ikke skulle virke på ophidsede hunde (og virkeligt sindsyge / påvirkede mennesker), så pas på med falsk tryghed.

Besvaret
Det giver også en plet på straffeattesten - og jeg er blevet visiteret flere gange (synes selv jeg ser særdeles ukriminel og hvid ud)

Har afprøvet peberspray på menneker og det er SÅ effektivt, men har da hørt det ikke skulle virke på ophidsede hunde (og virkeligt sindsyge / påvirkede mennesker), så pas på med falsk tryghed.

Altså jeg kan garantere for at det virker sådan at man ikke kan se noget (hund eller menneske), hvis man får det i ansigtet, og det må næsten siges altid at være en fordel :P

Ok, viste så ikke det ødelagde ens straffeattest, men den er alligevel rimelig nem at bortforklare, hvis man fx skal bruge en udskrift i forbindelse med at søge arbejde..

Og så er det altså ikke alle steder politiet må, så hvis du ikke er inden for visitations zonerne, skal du bare smide dig på jorden og råbe politivold og dommerkendelse :)

Fakta: Her må politiet visitere - Danmark

Besvaret

Jeg kan huske en rædselsfuldt video hvor svensk politi skyder en kamphund der er gået amok (vist nok) på sin ejer. Pebersprayen virker men betjentene tør ikke komme i nærheden af hunden og da den forsøger at flygte, skyder de den derfor. Så jeg tror ikke det er falsk tryghed.