Hop til indhold

Udflugt til Givskud Zoo


Gæst n1nna
 Share

Recommended Posts

Wee.. Endelig en invitation hvor Vovse er velkommen!!! :klap2:

 

Vi er inviteret til Fødselsdag i Givskud Zoo på lørdag, og til min store glæde må man godt have vovse med - han er oven i købet velkommen :mrgreen:

 

http://www.givskudzoo.dk/Tag+hunden+med.2176.aspx

http://tv.givskudzoo.dk/tv?vid=53

 

Jeg glæder mig som besat :ivrig: og ville derfor super gerne høre, om der er nogen herinde der har besøgt Givskud Zoo - med eller uden vovse? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Man må altid have hunden med i Givskud (dog lige med undtagelse af et enkelt eller to af områderne) :-D

 

Nå - nogle gange er det måske bedre lige at glo i linket engang - istedet for bare at gå ud fra at det var et specielt arrangement der blev linket til ;o) De arrangere jo årligt den der weekend hvor det handler om hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man må altid have hunden med i Givskud (dog lige med undtagelse af et enkelt eller to af områderne) :-D

 

Nå - nogle gange er det måske bedre lige at glo i linket engang - istedet for bare at gå ud fra at det var et specielt arrangement der blev linket til ;o) De arrangere jo årligt den der weekend hvor det handler om hund.

 

Hehe - helt ok :lol:

 

Vidste faktisk ikke at de arrangerede "hunde-weekender", så tak for den oplysning :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maggiesmor

Det lyder som et rigtigt fedt arrangement. Anede ikke at de havde sådan noget dernede.

 

Jeg elsker at komme i Givskud løvepark. Syntes det er hyggeligt at bruge en dag dernede et par gange om året.

 

Hilsen

Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg arbejder der :mrgreen: og det er bare verdens bedste zoo og et super sted at gå en tur en søndag :blink: (psst....årskort) :blink:

 

Der er mange der har hund med, i skal bare huske at hunde ikke må komme med ind til løverne :( de skal afleveres ved slusen, da løverne ser hunde som byttedyr og derfor kan gå efter bilerne. De må heller ikke komme med jer ind til fx. berberaberne og de andre dyr hvor i går frit uden hegn imellem jer og dyrene.

 

Det gælder dog ikke gorillaerne, for der er jo vand imellem ;-)

 

Håber i får en dejlig tur :5up: (kan ikke se hvordan i kan undgå det) :blink:

 

Hey! Kunne det ikke være sjovt at arragere en HF tur i Givskud zoo??

 

Kunne evt. være en dag som denne:

 

Hunde i zoo

Hele efterårsferien d. 10. - 18. oktober står i hundenes og ulvenes tegn. Kom og oplev forskellige arbejdshunde i aktion.

 

Bliv klog på din egen hund. Anita Hoffland, adfærdsbehandler og hundeinstruktør, kommer forbi hver dag. Se hendes hjemmeside: http://www.assist4dogs.dk

Hver dag fokuserer vi på en af de mange områder, hvor hunden kan hjælpe os mennesker. Givskud Zoos canadiske ulve har en adfærd, som ligger tæt på alle hunderacers væremåde.

Det udførlige program kan du læse her i løbet af sommeren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg arbejder der :mrgreen: og det er bare verdens bedste zoo og et super sted at gå en tur en søndag :blink: (psst....årskort) :blink:

 

Der er mange der har hund med, i skal bare huske at hunde ikke må komme med ind til løverne :( de skal afleveres ved slusen, da løverne ser hunde som byttedyr og derfor kan gå efter bilerne. De må heller ikke komme med jer ind til fx. berberaberne og de andre dyr hvor i går frit uden hegn imellem jer og dyrene.

 

Det gælder dog ikke gorillaerne, for der er jo vand imellem ;-)

 

Håber i får en dejlig tur :5up: (kan ikke se hvordan i kan undgå det) :blink:

 

Hey! Kunne det ikke være sjovt at arragere en HF tur i Givskud zoo??

 

Kunne evt. være en dag som denne:

 

Jeg er frisk på en HF-tur i Givskud Zoo - der er ikke så langt som til Viborg :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak til alle for Jeres svar :5up:

 

Jeg arbejder der :mrgreen: og det er bare verdens bedste zoo og et super sted at gå en tur en søndag :blink: (psst....årskort) :blink:

 

Der er mange der har hund med, i skal bare huske at hunde ikke må komme med ind til løverne :( de skal afleveres ved slusen, da løverne ser hunde som byttedyr og derfor kan gå efter bilerne. De må heller ikke komme med jer ind til fx. berberaberne og de andre dyr hvor i går frit uden hegn imellem jer og dyrene.

 

Det gælder dog ikke gorillaerne, for der er jo vand imellem ;-)

 

Håber i får en dejlig tur :5up: (kan ikke se hvordan i kan undgå det) :blink:

 

Lyder som et lækkert sted at arbejde :5up: Og mange tak, jeg glæder mig om muligt endnu mere nu :klap2:

 

Hey! Kunne det ikke være sjovt at arragere en HF tur i Givskud zoo??

Kunne evt. være en dag som denne:

 

Super idé - Hvis du laver et opslag når vi kommer lidt tættere på, er der nok større chance for at jeg husker det :roll::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst n1nna

Wee.. Sikken en fantastisk tur vi havde!! :klap2: :klap2: :klap2:

Hvis nogen har lyst til at høre om turen kan man læse videre - ADVARSEL! Er ikke god til at være super kortfattet ;-)

 

Jeg kørte fra Århus til Givskud Vandrehjem fredag eftermiddag, og efter indtjekning, gik jeg en laaang tur med Mio i området (med konstant frygt for at møde en løssluppen sulten løve :scared: :roll::mrgreen: ).

Aftenen forløb fint, bortset fra nogle få gange, hvor der var så lydt, at Mio begyndte at gø :???:

Vi hentede Mios far kl 23 på Give St., og så var det ellers bare om at få sovet godt inden Lørdagens udfordringer - det var lettere sagt end gjort, da jeg kun havde taget et lagen med (i den tro at der var en dobbeltseng), og at vi derfor endte med at måtte dele en underkøje alle 3 - for Mio insisterede selvf. på at komme med op i køjen :roll: :blink:

 

Efter morgenmaden næste dag kørte vi over til Zoo for, at mødes med resten af fødselsdags-selskabet.

 

Vi startede med at køre en safari-tur rundt bland de løsgående dyr, og hvor var det en fantastisk oplevelse! Det er helt utroligt at komme så tæt på fx Giraffer og Zebraer, der var oven i købet en mindre giraf der var henne og hilse på bilen foran os! :lol: Mio så også ud til at nyde det omme fra bagsmækken, hvor han sad og holdt godt øje med alt.

 

Resten af turen gik med picnic og vandreture rundt blandt dyrene - nogle fantastisk flotte anlæg, både inde ved dyrene, men også ude ved publikum. Vi var bl.a. alle vilde med Gorilla-anlæget, hvor der var et stort vandfald og en masse små kilder.

Mio var rigtig med rundt hvor han måtte, og han var dybt facineret af alle de mange dyr - og børn - og hilste på alt han kunne komme i nærheden af :-D

 

Vi prøvede at gå ind til "hunde-parkeringen" ved løverne, men jeg kunne simpelthen ikke gå fra Mio der! :( Jeg var ret skuffet over stedet, efter at have set alle de fine anlæg til dyrene, og Mio var angst som jeg aldrig har set ham før! :cry: Vi var ellers positive, og havde taget hans yndlings bamse samt et lækkert marvben med ind, men selvom vi begge stod inde i båsen og lokkede ham, var han ved at brække arme og ben for at slippe væk :shock:.

Jeg sagde til min kæreste at han skulle køre selv ind til løverne, for jeg kunne ikke efterlade "mit barn" her, og så vigtige var de løver altså ikke, men så fik vi heldigvis nogen fra familien til at passe ham, og så var der ingen problemer :5up::lun:

 

Løverne var meget facinerende, og der var et par stykker der trodsede varmen og legede lidt med maden - som i en hel steg :lol:

 

Ulvene var jeg vildt skuffede over, da de bare lå og dasede langt fra publikum! Men det burde jeg jo have sagt mig selv i den varme og med os tosser der render forbi hele tiden :blink:

 

Alt i alt en fantastisk dag med masser af dejlige oplevelser - ANBEFALES for alle med eller uden børn/hunde. Det er super hyggeligt, især hvis man har en lille picnickurv med! :mums:

Som en bonus var Mio totalt smadret dagen efter og gav os lov til at slappe lidt af :-P:mrgreen:

 

Kun et lille surt opstød herfra, der intet med dyrene eller Givskud Zoo har - det er alle de irriterende egoister man efterhånden støder på alle vegne :evil: :evil: :evil:

Jeg er normalt ret genert og forsøger ofte at tænke højt, fordi jeg ikke har mod nok til at åbne munden :???: Men i lørdags blev min grænse altså bare trådt på så groft, om det var varmen ved jeg ikke, men jeg åbnede munden HELE 2 gange! :shock:

En gut mit i 30'erne vel nok, smider en smøg midt på gangstien lige ved kamelerne, fordi hans kæreste beder ham posere for kameraet. Han træder nærmest tilfældigt på den, og da jeg kommer tættere på kan jeg se at den stadigvæk ryger. Jeg venter til hun har taget billedet og siger, i en lidt skarp tone henvendt til manden: "Undskyld, er du sød at sørge for at den bliver samlet op så der ikke er nogen der træder på den?!", han svarer med et fjoget grin noget i retningen af: "jeg håber da folk har sko på", hvorefter jeg svarer: "ja, men det har de små hunde altså ikke" mens jeg peger ned på Mio, der står lige ved siden af skodet. Jeg går hastigt videre, men jeg hører ham sige: "er det en lille hund da?" - DOH DOH DOH, hvor ynkelig kan man være spørger jeg bare :confused: Nu er Mio ikke den mindste Chihuahua, men han er en Golden på 22kg, og egentligt er det vel også bedøvende lige meget?! Åbenbart ikke for alle? :confused:

Anyway nok skæld ud fra mig, jeg havde bare sådan brug for at komme ud med det - det er somom det påvirker mig meget mere når folk opfører sig sådan når jeg har Mio med - også dem der kører helt op i bagklappen, fordi man ikke vil køre 100km/t på landevejen, og på den måde bringer Mio i fare :( Jeg er altid irriteret over sådanne ting, men min lunte er bare meget kortere når han er med!

 

For at komme glad ud af det her så vil jeg lige sige, at jeg uploader lidt billeder af de gode oplevelser fra turen, når jeg får set dem ordentligt igennem! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 months later...
Nåår :oops: smart :lol:

 

:lol:

 

Kan godt forstå din bekymring, hvis der ikke var glas imellem! :shock:

 

- jeg har oven i købet et redigeret billede, hvor man slet ikke kan se kanten på ruden, og hvor jeg har fremhævet Gorillaen lidt - det ser helt sjovt ud, har det desværre ikke lige på denne PC.. :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

hihi :lol: det plejer at være Nille (mener jeg) der sidder dér :engel: hun er underlig og derfor gider de andre hende ikke. Så hun sidder der i grotten og smider sin egen bæ og kaster op og spiser sit opkast :bvadr: :lol:

 

:lol:

 

Stakkels tosse-abe! :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh, jeg viste ikke at der rent faktisk er hundedag i parken, hele ferien :eek:

 

Jeg ville sindsygt gerne komme. Men det ville være lidt underligt, at have mine forældre med :oops:;-) jeg vil ikke tvinge dem, til at gå med en masse mennesker, de ikke kender...

 

Måske jeg kan lokke dem til at tage mig derover, en anden dag i ferien :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, jeg tror nu bare, at jeg ville synes det var lidt underligt, at gå rundt med min mor OG nogle som jeg kun kender fra nettet :blink:

 

Det er en rigtig sjov oplevelse, også for voksne. Vi følte næsten vi var i Africa ect., men det var selvfølgelig også meget varmt den dag vi var afsted.. :hmm:

Forestil dig, at en Giraf-unge går forbi bilen og lige slikker lidt på Jeres forlygte mens en zebra står og græsser lige ved bagdøren næsten.. :lun:

 

Så hvis din mor har lyst, kan hun jo evt. tage en anden med, og så kan de gå rundt med dig eller alene. Man kan jo fx aftale, at mødes til frokost/picnic et sted i parken! :5up:

 

Der er jo sikkert også folk herinde, der er på din mors alder, men ved jo så ikke om de kommer.. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...