Hop til indhold

Baldur skal til dyrlægen i dag


Lonny
 Share

Recommended Posts

Baldur har jo en alvorlig infektion, og i dag skal vi op til dyrlægen hvor hun skal undersøge ham, samt lave test på de afføringsprøver vi har med.

 

Baldur er jo ikke altid så glad for at fremmede mennesker rører ved ham, og han er slet ikke glad for at blive holdt fast, og det bliver man jo altså hos en dyrlæge...

 

Jeg har så aftalt med min mand at han skal gå med Baldur op til dyrlægen. Jeg kan nemlig godt selv være lidt pylret i den slags situationer, og det smitter selvfølgelig af på Baldur.

 

Men kender I det, at selvom jeg selv har foreslået at det er min mand der skal gå derop, så er jeg begyndt at tvivle. Og den eneste grund til at jeg tvivler er, at jeg er en typisk pylremor som ved bedst :blink:

Gør min mand det nu rigtig, husker han at Baldur ikke kan lide netop det der, husker han at få alt af vide af dyrlægen, husker han at fortælle mig det. Og sidst men ikke mindst, hvordan skal min lille basse dog klarer sig uden sin mor :lol:

 

Ja, jeg er forfærdelig, og netop derfor er det nok en god idé at det er min mand der tager Baldur til dyrlægen :blink:

 

ps. Kryds lige fingre for at det ikke er alt for alvorligt

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 55
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Du kan altid bede ham om at få dyrlægen til at lave en udskrift af hvad hun finder, så han ikke helt selv skal huske alle detaljerne. Fingrer krydset her!

 

Jeg har rent faktisk allerede planlagt at ringe til hende i morgen, så hun kan genfortælle det hele til mig :oops:

 

Og hun har lovet mig udskrifter af alle prøver allerede, idet hun jo ikke er min normale dyrlæge :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Manden skulle have været afsted med Petrine, men jeg ombestemte mig og tog med :oops: er sikker på at mænd godt kan finde ud af en smule, så hold ud og lad ham tage afsted, for Baldurs skyld! :ae:

det kan vi også :-D her er det kun mig der går, for det kan kæresten da slet ikek finde ud af :lol: hun fældede en tåre da cujo skulle bedøves sidst, så hun vil ikke med mere...

Link til indlæg
Del på andre sites

Manden skulle have været afsted med Petrine, men jeg ombestemte mig og tog med :oops: er sikker på at mænd godt kan finde ud af en smule, så hold ud og lad ham tage afsted, for Baldurs skyld! :ae:

 

jeg ved jo godt at de mænd godt kan, jeg gør det bare bedre :blink:

 

Men du har ret, i denne situation er denne løsning den bedste for Baldur, så jeg må jo tænke på ham, i stedet for mine "moderfølelser"...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo svært at vide om det er ok at det er Bo der tager afsted når vi ikke kender ham, så du må nok mærke efter i maven ;-) :ae:

 

Jeg :x: for at I får den bedst mulige besked, uanset hvem og hvor mange der tager afsted :blink:

 

Bo er skam god nok, så det er helt sikkert fint at han tager afsted, jeg har jo opdraget på ham de sidste 2 år, så han ved godt hvordan "mine" hunde skal håndteres :blink:

 

Men Bo er mere rolig end jeg er når situationer spidser til, og derfor er han bedre til det her end jeg er. Baldur var jo også hos dyrlægen i sidste uge og skulle have taget en blodprøve, og da dyrlægen skulle holde ham fast (husk den meget dårlige oplevelse han havde af at blive holdt fast hos adfærdsterapeuten), da blev Baldur rigtig bange og meget sur.

Og i dag skal dyrlægen befamle Baldur over det hele og jeg er helt sikker på at Baldur ikke vil kunne lide det, og derfor stresser jeg op næsten inden vi kommer derind, og dermed forværrer jeg jo situationen.

 

Så derfor er Bo bedre, og Baldur har mundkurv på, så der kan ingen skade ske.

Link til indlæg
Del på andre sites

ja lidt da, men hun glemmer hvad hun skal og er helt forvirret og pylrer vist for meget...

 

jeg er roligheden selv i sådan situationer c045.gif

 

 

og ja vi håber alt godt for baldur :5up: og Bo.

 

Bo gruer nok ligeså meget for det her som jeg gør, ikke for dyrlægebesøget, men trediegrads forhøret når han kommer hjem :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bo er skam god nok, så det er helt sikkert fint at han tager afsted, jeg har jo opdraget på ham de sidste 2 år, så han ved godt hvordan "mine" hunde skal håndteres :blink:

 

Men Bo er mere rolig end jeg er når situationer spidser til, og derfor er han bedre til det her end jeg er. Baldur var jo også hos dyrlægen i sidste uge og skulle have taget en blodprøve, og da dyrlægen skulle holde ham fast (husk den meget dårlige oplevelse han havde af at blive holdt fast hos adfærdsterapeuten), da blev Baldur rigtig bange og meget sur.

Og i dag skal dyrlægen befamle Baldur over det hele og jeg er helt sikker på at Baldur ikke vil kunne lide det, og derfor stresser jeg op næsten inden vi kommer derind, og dermed forværrer jeg jo situationen.

 

Så derfor er Bo bedre, og Baldur har mundkurv på, så der kan ingen skade ske.

 

Så er det nok bedre at sende Bo og Baldur afsted alene :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

det kan vi også :-D her er det kun mig der går, for det kan kæresten da slet ikek finde ud af :lol: hun fældede en tåre da cujo skulle bedøves sidst, så hun vil ikke med mere...

 

Her i huset er det så lidt omvendt e025.gif

Ej altså, min mand begynder ikke at fælde en tåre, men han har det meget dårligt med at se det når hundene skal bedøves.

Sidste efterår, da vi skulle have kejsersnit på en tæve, måtte jeg også lige stoppe dyrlægen inden hun begyndte at bedøve hunden, så vi lige kunne få sendt Torben ud af lokalet først, ellers tror jeg squ at han var besvimet, da vi på daværende tispunkt også havde været oppe i omkring 30 timer :-)

 

Der er jeg helt klart noget mere rolig og fattet, selvom det jo sådan set er "mine" hunde og jeg bryder mig da heller ikke ligefrem om det, men jeg er bare lige lidt bedre til at holde mig rolig når, det drejer sig om den slags :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan gik det?

 

 

 

 

 

:hmm: jeg var ALENE med Aslan til dr dyr.

Jeg stresser op over at jeg måske ikke gør det godt nok, jeg har papir og kuglepind med, skriver og sørger for at få det hele med, samtidig med at aslan skal være tryg osv osv.

 

Martin på arbejdet sider og stresser op over: "gør hun det nu godt nook, passer hun nu på min lille dreng" :mrgreen:

 

 

 

Det er desværre noget der ligger til pyller ejere :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har vi været hos dyrlægen, og jeg er både rasende og lettet, en lidt underlig følelse...

 

Lige lidt forhistorie først...

 

Da Baldur var 4 måneder gammel fandt dyrlægen (vores gamle) ved et tilfælde ud af at han havde hjerteorm. Dyrlægen gav straks en ormekur, hvorefter de igen tjekkede for hjerteorm. Denne test viste at Baldur stadig havde hjerteorm, og dyrlægen bad mig så om at gå hjem og lave en steril test, idet at det måske kunne være noget fra jorden der fik det til at se ud som om han stadig havde hjerteorm. Vi gik så hjem og fik nogle sterile afføringsprøver, da dyrlægen så disse, sagde han at Baldur ikke længere havde hjerteorm.

 

Der er, ifølge min nye dyrlæge, 2 problemer med ovenstående historie...

 

For det første så skal afføringsprøven ikke være steril for at de kan teste den, så måske har Baldur stadig hjerteorm (måske var det prøve nr. 2 der var noget galt med) og har haft det lige siden han var 4 måneder gammel...

For det andet så medfører hjerteorm en betændelsestilstand i kroppen, som skal behandles samtidig med at man behandler hjerteormen, dette blev ikke gjort den gang. Så Baldur har haft denne betændelse i kroppen siden han var 4 måneder gammel!

 

Jeg er rasende fordi at den første dyrlæge var så inkompetent at Baldur endte med at være syg i lidt over 2 år!

 

Jeg er lettet fordi at dette kan give en forklaring på alle Baldur's adfærdsproblemer, da det jo er klart at han ikke har haft det mentale overskud til at håndtere den store verden og nye ting, når han samtidig skulle kæmpe med en betændelsestilstand der til sidst kunne ende med at slå ham ihjel....

 

Min nye dyrlæge vil nu give Baldur en bred pencelinbehandling, som forhåbentlig vil slå al betændelse ned. Og i morgen vender hun tilbage med svar på om han stadig har hjerteorm, og hvis han har det, så skal han have endnu en ormebehandling.

Det positive ved historien er, at alle hans andre blodværdier var perfekte, så denne betændelse har endnu ikke smadret noget i hans krop, så når vi har fået fjernet hjerteormen, og slået betændelsen ned, så skulle Baldur være så god som ny. Den hund må jo være født med et jernhelbred :5up:

 

Og hvis jeg er rigtig heldig, så forsvinder hans adfærdsproblemer samtidig med at han bliver rask :x2:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...