Hop til indhold

Yes, det kan vi li'!


Umulia
 Share

Recommended Posts

  • Svar 97
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

- Alle hunde kan bide, det ligger i deres natur. Når en stor og stærk hund bider, kan den selvfølgelig gøre mere skade end en dværgpincher, men vi har ikke kunnet finde tal, som giver et entydigt billede af større aggressivitet hos bestemte hunderacer. Så skulle vi forbyde alle store hunde, fordi de alle kan opdrages til at være farlige, siger han

 

- Grundlæggende mener vi ikke, at der er behov for en ny hundelov, højst om nogle småjusteringer af den gamle. Man skal frem for alt begynde at bruge loven noget mere, siger formanden for Dyrlægeforeningen Arne Skjoldager.

 

:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Citat fra artiklen:

 

- Racer kan vi ikke bestemme, medmindre ejeren selv fremlægger en stamtavle. Sådan hundejere imellem kan man jo altid blive enige om, at en hund "minder om" en schæfer eller "har træk fra" en rottweiler, men det er ren hyggesnak og det holder ikke en meter i retten, siger Arne Skjoldager.

Typebetegnelser som "muskelhund" eller "kamphund" er ifølge dyrlægeformanden endnu mere upræcist, fordi ingen er enige om, hvor på dyret man skal måle og hvad grænserne er.

 

Billede jeg så i dag, som passer meget godt til teksten :blink::

 

8603.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Citat fra artiklen:

 

- Racer kan vi ikke bestemme, medmindre ejeren selv fremlægger en stamtavle. Sådan hundejere imellem kan man jo altid blive enige om, at en hund "minder om" en schæfer eller "har træk fra" en rottweiler, men det er ren hyggesnak og det holder ikke en meter i retten, siger Arne Skjoldager.

Typebetegnelser som "muskelhund" eller "kamphund" er ifølge dyrlægeformanden endnu mere upræcist, fordi ingen er enige om, hvor på dyret man skal måle og hvad grænserne er.

 

Billede jeg så i dag, som passer meget godt til teksten :blink::

 

8603.jpg

 

 

hehe...jeg har set sådan en labrador-retriever hund før, som på fysisk størrelse og bredhovedet-hed kunne udkonkurrere enhver pitbull...min bror så den også og hans reaktion var lidt a la "FUUUCK den har et vildt hoved, er det en kamphund?"....:mrgreen:

 

BSL is for dummies-don't be a dummy...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Billede jeg så i dag, som passer meget godt til teksten :blink::

 

8603.jpg

 

Jeg finder så reelt set billedet latterligt, i dén sammenhæng.

 

Og standarden passer heller ikke. :blink:

 

SizeIdeal height at withers: dogs: 56-57 cms (22-221/2 ins); bitches: 55-56 cms (211/2-22 ins).

CoatDistinctive feature, short dense without wave or feathering, giving fairly hard feel to the touch; weather-resistant undercoat.

General AppearanceStrongly built, short-coupled, very active; broad in skull; broad and deep through chest and ribs; broad and strong over loins and hindquarters.

CharacteristicsGood-tempered, very agile (which precludes excessive body weight or substance). Excellent nose, soft mouth; keen love of water. Adaptable, devoted companion.

Head and SkullSkull broad with defined stop; clean-cut without fleshy cheeks. Jaws of medium length, powerful not snipy. Nose wide, nostrils well developed.

MouthJaws and teeth strong with a perfect, regular and complete scissor bite, i.e. upper teeth closely overlapping lower teeth and set square to the jaws.

NeckClean, strong, powerful, set into well placed shoulders.

ForequartersShoulders long and sloping. Forelegs well boned and straight from elbow to ground when viewed from either front or side.

BodyChest of good width and depth, with well sprung barrel ribs - this effect not to be produced by carrying excessive weight. Level topline. Loins wide, short-coupled and strong.

HindquartersWell developed, not sloping to tail; well turned stifle. Hocks well let down, cowhocks highly undesirable.

TailDistinctive feature, very thick towards base, gradually tapering towards tip, medium length, free from feathering, but clothed thickly all round with short, thick, dense coat, thus giving ‘rounded’ appearance described as ‘Otter’ tail. May be carried gaily but should not curl over back.

 

Og det er kun de få ting der bruges i billedet :blink:

 

 

Efter min mening kunne man ligesågodt have skrevet: "Other breeds bite too, you know" :roll::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg finder så reelt set billedet latterligt, i dén sammenhæng.

 

Og standarden passer heller ikke. :blink:

 

SizeIdeal height at withers: dogs: 56-57 cms (22-221/2 ins); bitches: 55-56 cms (211/2-22 ins).

CoatDistinctive feature, short dense without wave or feathering, giving fairly hard feel to the touch; weather-resistant undercoat.

General AppearanceStrongly built, short-coupled, very active; broad in skull; broad and deep through chest and ribs; broad and strong over loins and hindquarters.

CharacteristicsGood-tempered, very agile (which precludes excessive body weight or substance). Excellent nose, soft mouth; keen love of water. Adaptable, devoted companion.

Head and SkullSkull broad with defined stop; clean-cut without fleshy cheeks. Jaws of medium length, powerful not snipy. Nose wide, nostrils well developed.

MouthJaws and teeth strong with a perfect, regular and complete scissor bite, i.e. upper teeth closely overlapping lower teeth and set square to the jaws.

NeckClean, strong, powerful, set into well placed shoulders.

ForequartersShoulders long and sloping. Forelegs well boned and straight from elbow to ground when viewed from either front or side.

BodyChest of good width and depth, with well sprung barrel ribs - this effect not to be produced by carrying excessive weight. Level topline. Loins wide, short-coupled and strong.

HindquartersWell developed, not sloping to tail; well turned stifle. Hocks well let down, cowhocks highly undesirable.

TailDistinctive feature, very thick towards base, gradually tapering towards tip, medium length, free from feathering, but clothed thickly all round with short, thick, dense coat, thus giving ‘rounded’ appearance described as ‘Otter’ tail. May be carried gaily but should not curl over back.

 

Og det er kun de få ting der bruges i billedet :blink:

 

 

Efter min mening kunne man ligesågodt have skrevet: "Other breeds bite too, you know" :roll::blink:

 

Nu syntes jeg bare at billedet var sødt, og det var ikke for at støde dig eller andre :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu syntes jeg bare at billedet var sødt, og det var ikke for at støde dig eller andre :-D

 

Det ved jeg Lonny. :blink:

 

Jeg syntes da også det er et charmerende billede, ingen tvivl om dét.

 

men man kunne altså lige så godt bruge argumentet med at andre racer også kan bide, i dén sammenhæng. Blot derfor jeg finder billedet latterligt, når det bruges i sammenhængen med race specifik lovgivning. (BSL)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Synes min BSL avatar(ses vist når man ser min profil...hehe)

med puddel og pitbull er sjov...:mrgreen:...måske er det ikke lige puddelen der bliver den næste, men der er jo ingen tvivl om at går vi først amok i forbud så bliver racerne taget en efter en...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Den syntes jeg så også er latterlig, med akkurat samme begrundelse. :mrgreen:

 

 

pjat...du elsker den...faktisk har du ringet til mig og hørt om jeg ville sende originalen så du kunne få den lavet som klistermærke til bilen...:mrgreen:

 

har forresten ikke noget at gøre med at andre hunde også bider, men at dem som er kamphunde-forskrækkede formentlig ikke helmer før alt over 10kg er forbudt...hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ved jeg Lonny. :blink:

 

Jeg syntes da også det er et charmerende billede, ingen tvivl om dét.

 

men man kunne altså lige så godt bruge argumentet med at andre racer også kan bide, i dén sammenhæng. Blot derfor jeg finder billedet latterligt, når det bruges i sammenhængen med race specifik lovgivning. (BSL)

 

Men ønskeprofilen rent mentalt er jo ens for labradoren og Amstaff'en, så måske er der noget om snakken :blink:

 

Undskyld, nu driller jeg :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

pjat...du elsker den...faktisk har du ringet til mig og hørt om jeg ville sende originalen så du kunne få den lavet som klistermærke til bilen...:mrgreen:

 

Det er da liiige dét jeg har :lol:

 

Ej du. Jeg skal have mig en "gundogs med the Kamdogs" sticker :blink: :mrgreen:

 

 

har forresten ikke noget at gøre med at andre hunde også bider, men at dem som er kamphunde-forskrækkede formentlig ikke helmer før alt over 10kg er forbudt...hehe

Nøh... Men lad mig vende den rundt engang:

 

Hvis "vores" racer bliver forbudt nu, så bliver jeres forbudt næste gang.

 

e.g. Vi skal nok sørge for det.... (såvel som mange andre fordomsfulde udlægninger af det)

 

 

Hvad er det for en måde at arbejde "for" ens race på?

 

Det ser jeg som latterligt. Lige så latterligt som alle de der følelses-videoklip, og alle de rådne argumenter som: Andre racer bider også og så fremdeles.

 

 

Skulle man have gjort noget, skulle man have begyndt at arbejde på det for maaaaange år siden. Lukket af for lorteavlen, uddannet opdrætterne bedre, selekteret hvalpekøberne, gået ud i offentligheden og forklaret folk at dé her hunde altså ikke nødvendigvis er egnede for allemand og så fremdeles.

 

det burde man også gøre nu.

 

men at strø om sig med puttenuttede videoer, Ban the deed not the breed avatars, fotos, og tåbelige halvt formulerede underskriftsindsamlinger, ser jeg ikke som andet end halvkvalte tiltag jeg kun kan grine af.

Og jeg er ikke den eneste.

 

Forstår du hvad jeg mener? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da liiige dét jeg har :lol:

 

Ej du. Jeg skal have mig en "gundogs med the Kamdogs" sticker :blink: :mrgreen:

 

 

 

Nøh... Men lad mig vende den rundt engang:

 

Hvis "vores" racer bliver forbudt nu, så bliver jeres forbudt næste gang.

 

e.g. Vi skal nok sørge for det.... (såvel som mange andre fordomsfulde udlægninger af det)

 

 

Hvad er det for en måde at arbejde "for" ens race på?

 

Det ser jeg som latterligt. Lige så latterligt som alle de der følelses-videoklip, og alle de rådne argumenter som: Andre racer bider også og så fremdeles.

 

 

Skulle man have gjort noget, skulle man have begyndt at arbejde på det for maaaaange år siden. Lukket af for lorteavlen, uddannet opdrætterne bedre, selekteret hvalpekøberne, gået ud i offentligheden og forklaret folk at dé her hunde altså ikke nødvendigvis er egnede for allemand og så fremdeles.

 

det burde man også gøre nu.

 

men at strø om sig med puttenuttede videoer, Ban the deed not the breed avatars, fotos, og tåbelige halvt formulerede underskriftsindsamlinger, ser jeg ikke som andet end halvkvalte tiltag jeg kun kan grine af.

Og jeg er ikke den eneste.

 

Forstår du hvad jeg mener? :-)

 

Nu bliver der jo så også arbejdet på den måde som du foreslår, men dette hører du så bare ikke så meget om, men forhåbentlig vil man kunne se effekten af det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Labbens sind og generelle egenskaber.

 

CharacteristicsGood-tempered, very agile (which precludes excessive body weight or substance). Excellent nose, soft mouth; keen love of water. Adaptable, devoted companion.

TemperamentIntelligent, keen and biddable, with a strong will to please. Kindly nature, with no trace of aggression or undue shyness.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Det er da liiige dét jeg har :lol:

 

Ej du. Jeg skal have mig en "gundogs med the Kamdogs" sticker :blink: :mrgreen:

 

 

 

Nøh... Men lad mig vende den rundt engang:

 

Hvis "vores" racer bliver forbudt nu, så bliver jeres forbudt næste gang.

 

e.g. Vi skal nok sørge for det.... (såvel som mange andre fordomsfulde udlægninger af det)

 

 

Hvad er det for en måde at arbejde "for" ens race på?

 

Det ser jeg som latterligt. Lige så latterligt som alle de der følelses-videoklip, og alle de rådne argumenter som: Andre racer bider også og så fremdeles.

 

 

Skulle man have gjort noget, skulle man have begyndt at arbejde på det for maaaaange år siden. Lukket af for lorteavlen, uddannet opdrætterne bedre, selekteret hvalpekøberne, gået ud i offentligheden og forklaret folk at dé her hunde altså ikke nødvendigvis er egnede for allemand og så fremdeles.

 

det burde man også gøre nu.

 

men at strø om sig med puttenuttede videoer, Ban the deed not the breed avatars, fotos, og tåbelige halvt formulerede underskriftsindsamlinger, ser jeg ikke som andet end halvkvalte tiltag jeg kun kan grine af.

Og jeg er ikke den eneste.

 

Forstår du hvad jeg mener? :-)

 

hehe...jeg er helt med....:-D...men beholder nu min avatar....:mrgreen:

 

og jeg går da ud fra, at der pt. er mange kamphundeejere og avlere der bryder deres hjerner med hvad netop de kan gøre for at ændre på den uheldige situation der er nu....

 

men det tager jo også tid....og det vil politikerne ikke vente på og er derfor ude med deres "der skal ske noget NU! FORBUD!"...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Her er Amstaff'ens ønskeprofil http://www.amstaffnetwork.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=8&Itemid=11

 

Og her har du Lab'ens http://www.dansk-kennel-klub.dk/0/1981

 

Og de eneste forskelle jeg kunne finde var, at lab'en ikke må ruske byttet

 

 

og jagt/fangst..."tager byttet tøvende" mod "tager byttet målbevidst"...:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan så ikke bruge mental-tests til noget. ALle enkeltdele er noget der kan trænes frem mod, og man kan ikke bilde mig ind at man ikek vil gøre netop dette, hvis avlen afhænger heraf.

 

 

En lab må ikke udvise nogen form for aggressivitet, og må på ingen måde have en "hård" mund. (Derfor er at ruske i et bytte faktisk allerede 2 skridt FOR langt.) Inden rusken HAR kræet nemlig haft tænderne i dét, og allerede dét er ilde set på prøver. :blink:

 

Avlsmålet må nødvendigvis være standardens beskrivelser, og dén er jeg interesseret i :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan så ikke bruge mental-tests til noget. ALle enkeltdele er noget der kan trænes frem mod, og man kan ikke bilde mig ind at man ikek vil gøre netop dette, hvis avlen afhænger heraf.

 

 

En lab må ikke udvise nogen form for aggressivitet, og må på ingen måde have en "hård" mund. (Derfor er at ruske i et bytte faktisk allerede 2 skridt FOR langt.) Inden rusken HAR kræet nemlig haft tænderne i dét, og allerede dét er ilde set på prøver. :blink:

 

Avlsmålet må nødvendigvis være standardens beskrivelser, og dén er jeg interesseret i :blink:

 

Det var jo også det der var forskellen, Amstaff'en måtte godt ruske, Lab'en måtte ikke :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...