Hop til indhold

PennHip - hvor?


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Nææh, men kan du ikke forklare mig hvad PennHip er? :mrgreen:

 

Hæhæ, det er en måling af løsheden i hofterne, så man kan forudse hvor stor risikoen er, for at kræet udvikler HD :blink: Og derfor ved, om man skal skåne kræet max eller om det godt kan tåle lidt.

 

Derudover, det skulle være bedre end de almindelige hoftebilleder, da det skulle være løsheden, der er det arvelige - regner dog ikke med, at dette får relevans for Møffe grundet alene hjemme problemer - men nu må vi se, hvordan det går og om problemerne måske "bare" skyldtes stress...

 

Minusset er så, at billederne skal sendes helt til Pensylvania for at blive bedømt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Æhm, mit svar til Nollike hjalp ikke? :genert:

jeg kan ikke forstå at man vil pille ved hofterne på så ung en hund? Er det sundt? Man laver jo heller ikke b¢jepr¢ver på meget unge heste (i voksealderen), men det kan måske ikke sammenlignes?

 

Og jeg kan heller ikke se hvad avl har med at g¢re at du ikke har formået at lære ham at være alene?

 

Forvirret i Hertfordshire...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej altså...tror du at alene hjemme problemer er arveligt oder was ?!?

 

Det har jeg da i hvert fald ladet mig fortælle :confused:

 

Hvor i landet er det du bor :oops:

 

Hos min dyrlæge laver de pennhip - evt kender de nogle i nærheden af dig som også laver det...

 

Tror desværre ikke din dyrlæge kan hjælpe - jeg bor i Rødovre.

 

Lyngby er ikke langt væk, heldigvis. Så det bliver nok Lyngby. Men kunne godt tænke mig en liste over hvilke dyrlæger, der tager de billeder :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg kan ikke forstå at man vil pille ved hofterne på så ung en hund? Er det sundt? Man laver jo heller ikke b¢jepr¢ver på meget unge heste (i voksealderen), men det kan måske ikke sammenlignes?

 

Har ladet mig fortælle, at der ikke er risiko for skader - men ihhh altså, nu gør du mig jo nervøs! Det er lang tid siden jeg sådan rigtig har læst på det.

 

Og jeg kan heller ikke se hvad avl har med at g¢re at du ikke har formået at lære ham at være alene?

 

Forvirret i Hertfordshire...

 

Tænker bare, at ja, jeg har ikke formået at lære ham at være alene hjemme. Men kun på grund af min egen utilstrækkelighed? Kan det ikke være arveligt, det med at være afhængig af sin familie/flok?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har jeg da i hvert fald ladet mig fortælle :confused:

 

 

 

Tror desværre ikke din dyrlæge kan hjælpe - jeg bor i Rødovre.

 

Lyngby er ikke langt væk, heldigvis. Så det bliver nok Lyngby. Men kunne godt tænke mig en liste over hvilke dyrlæger, der tager de billeder :mrgreen:

 

Her: http://research.vet.upenn.edu/Default.aspx?TabId=3539

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har jeg da i hvert fald ladet mig fortælle :confused:

 

 

 

Tror desværre ikke din dyrlæge kan hjælpe - jeg bor i Rødovre.

 

Lyngby er ikke langt væk, heldigvis. Så det bliver nok Lyngby. Men kunne godt tænke mig en liste over hvilke dyrlæger, der tager de billeder :mrgreen:

 

Altså dét er en dårlig undskyldning...really...det er bare noget din hvalp skal lære, hvis den ikke kan det af sig selv. Nogle har så sværere ved det end andre og nogle (omplaceringshunde) har lig i lasten, så der skal ydes en extra indsats, men i sidste ende er det lærdom og tryghed som med alle andre ting vi nu går om bilder os ind er vigtige, at vores hunde lærer...

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså dét er en dårlig undskyldning...really...det er bare noget din hvalp skal lære, hvis den ikke kan det af sig selv. Nogle har så sværere ved det end andre og nogle (omplaceringshunde) har lig i lasten, så der skal ydes en extra indsats, men i sidste ende er det lærdom og tryghed som med alle andre ting vi nu går om bilder os ind er vigtige, at vores hunde lærer...

 

Ja, men det er netop det med, at nogle hunde har sværere ved det, jeg tænker på. Jeg synes ikke det er en fed ting at avle videre på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, men det er netop det med, at nogle hunde har sværere ved det, jeg tænker på. Jeg synes ikke det er en fed ting at avle videre på.

 

Jeg synes måske at det er noget som er lidt voldsomt at tage ellers gode avlshunde ud af avlen for... Det må da alt andet lige være vigtigere at forældrene har et godt sind og er fysisk sunde og raske end at de kan være alene hjemme? Alene-hjemme kan jo trænes, det kan et par C-hofter ikke.

Jeg ved ikke om det er arveligt, men jeg tænker om du mon havde stået med problemet hvis ikke du havde fået at vide at det var arveligt og at det lige lå i Møffes gener? ;-) Hvis Møffe ikke er så god til at være alene endnu, kan det så ikke nærmere skyldes, at du har (for?) god tid til at træne det og derfor ikke får det gjort som du ellers ville have hvis du havde vidst at der var en deadline? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu kiggede jeg lige inde på den side, som Stjernetosse henviste til. Og den påstår at ingen af deres undersøgelser har resulteret i hunde, hvis hofter er blevet skadet og ej heller er det sket for patienter i eftertiden. Der har været tilfælde med småproblemer (smerter) i et par dage hos hunde med slem dysplasi, men ellers ikke rigtig noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, men det er netop det med, at nogle hunde har sværere ved det, jeg tænker på. Jeg synes ikke det er en fed ting at avle videre på.

 

Jeg tror vitterligt ikke at det ligger i generne. Jeg tror alene, det er et spørgsmål om at videreformidle til hunden, at det er ok, at være alene et par timer. Det handler - tror jeg - om hvor mange falbelader man gør ud af projektet. Hvis man kører det op til noget virkelig stort, at man går ud og tømmer postkassen uden hvalpen er med, ja, så får den det indtryk, at det her er avanceret og frygteligt og farligt. Hvis man i stedet for bare fortsætter sin hverdag som før hvalpen ankom...tømmer postkassen, smutter ind og låner en kop sukker af naboen, trisser ud og hænger vasketøj op osv, så finder den lille hurtigt ud af at det der ind og ud af huset kan man tage totalt afslappet på. De der mennesker kommer jo alligevel altid tilbage.

 

Det er - som jeg ser det - et tillidsspørgsmål og ikke noget, der ligger i generne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes måske at det er noget som er lidt voldsomt at tage ellers gode avlshunde ud af avlen for... Det må da alt andet lige være vigtigere at forældrene har et godt sind og er fysisk sunde og raske end at de kan være alene hjemme? Alene-hjemme kan jo trænes, det kan et par C-hofter ikke.

Jeg ved ikke om det er arveligt, men jeg tænker om du mon havde stået med problemet hvis ikke du havde fået at vide at det var arveligt og at det lige lå i Møffes gener? ;-) Hvis Møffe ikke er så god til at være alene endnu, kan det så ikke nærmere skyldes, at du har (for?) god tid til at træne det og derfor ikke får det gjort som du ellers ville have hvis du havde vidst at der var en deadline? :-D

 

Den første måneds tid trænede jeg det ikke rigtig, nej. Men derefter gik jeg i gang og har trænet hver dag, undtagent weekender. De tre første metoder gik galt, nu bruger jeg PPP-Peros metode, med at jeg er i et andet rum i et stykke tid og åbner hoveddøren. Så langt er vi nået nu, men regnet med at gå ud af døren i morgen :5up:

 

Så jeg har trænet, selvom jeg ikke havde deadline. Møffe har bare reageret af helv.... til på træningen :cry:

 

Men nu må vi se, hvordan det ellers går nu, for det kan jo have noget at gøre med hans stress, han havde... Jeg begyndte jo at træne alene-hjemme, omkring det tidspunkt, hvor han første gang viste tegn på stress... Og jeg vil vove og påstå, at det er et overstået kapitel nu :klap2:

 

Kan kun dunke mig selv i knolden for at have kørt ham fuldstændig uhensigtsmæssigt hårdt :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Den første måneds tid trænede jeg det ikke rigtig, nej. Men derefter gik jeg i gang og har trænet hver dag, undtagent weekender. De tre første metoder gik galt, nu bruger jeg PPP-Peros metode, med at jeg er i et andet rum i et stykke tid og åbner hoveddøren. Så langt er vi nået nu, men regnet med at gå ud af døren i morgen :5up:

 

Så jeg har trænet, selvom jeg ikke havde deadline. Møffe har bare reageret af helv.... til på træningen :cry:

 

Men nu må vi se, hvordan det ellers går nu, for det kan jo have noget at gøre med hans stress, han havde... Jeg begyndte jo at træne alene-hjemme, omkring det tidspunkt, hvor han første gang viste tegn på stress... Og jeg vil vove og påstå, at det er et overstået kapitel nu :klap2:

 

Kan kun dunke mig selv i knolden for at have kørt ham fuldstændig uhensigtsmæssigt hårdt :stupid:

 

Det er din første hvalp, så der er altid noget man fortryder...men han tilgiver og det er jo bare endnu en af de fantastiske ting ved hunde :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror vitterligt ikke at det ligger i generne. Jeg tror alene, det er et spørgsmål om at videreformidle til hunden, at det er ok, at være alene et par timer. Det handler - tror jeg - om hvor mange falbelader man gør ud af projektet. Hvis man kører det op til noget virkelig stort, at man går ud og tømmer postkassen uden hvalpen er med, ja, så får den det indtryk, at det her er avanceret og frygteligt og farligt. Hvis man i stedet for bare fortsætter sin hverdag som før hvalpen ankom...tømmer postkassen, smutter ind og låner en kop sukker af naboen, trisser ud og hænger vasketøj op osv, så finder den lille hurtigt ud af at det der ind og ud af huset kan man tage totalt afslappet på. De der mennesker kommer jo alligevel altid tilbage.

 

Det er - som jeg ser det - et tillidsspørgsmål og ikke noget, der ligger i generne.

 

Du kan vel egentlig til dels have ret... I starten pev Møffe nemlig, så snart vi bare var på den anden side af børnegitteret, men det gik egentlig hurtigt over.. Men altså, nu har jeg desværre ikke rigtig naboer, jeg er på sådan rigtig talefod med (vi hilser da), så det her gælder kun postkasse og skraldespand :lol:

 

Men kan egentlig godt se din pointe!

 

Men glemmer alligevel ikke de øjne han havde, da jeg forsøgte at forlade ham i halvandet minut - store og stirrende fra han hørte vindfangsdøren åbne :megaked: Men nu må vi se, hvordan det gå fra nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den første måneds tid trænede jeg det ikke rigtig, nej. Men derefter gik jeg i gang og har trænet hver dag, undtagent weekender. De tre første metoder gik galt, nu bruger jeg PPP-Peros metode, med at jeg er i et andet rum i et stykke tid og åbner hoveddøren. Så langt er vi nået nu, men regnet med at gå ud af døren i morgen :5up:

 

Så jeg har trænet, selvom jeg ikke havde deadline. Møffe har bare reageret af helv.... til på træningen :cry:

 

Men nu må vi se, hvordan det ellers går nu, for det kan jo have noget at gøre med hans stress, han havde... Jeg begyndte jo at træne alene-hjemme, omkring det tidspunkt, hvor han første gang viste tegn på stress... Og jeg vil vove og påstå, at det er et overstået kapitel nu :klap2:

 

Kan kun dunke mig selv i knolden for at have kørt ham fuldstændig uhensigtsmæssigt hårdt :stupid:

 

Tag det roligt, den første hund er altid lidt en "prøvekanin", man fødes jo ikke som 100-meter-mester vel? :ae: Han skal nok lære det, nogle har bare nemmere ved det end andre og du er heldigvis så priviligeret at du har rig mulighed for at træne det uden at skulle være færdig på bestemt tid, så når bare du træner det, så skal det såmænd nok komme :5up: :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er din første hvalp, så der er altid noget man fortryder...men han tilgiver og det er jo bare endnu en af de fantastiske ting ved hunde :5up:

 

Ja, men er du gal et arbejde det var at få ham "ned på jorden" igen! :megaked:

 

Så nær det overhovedet kan komme på nul træning, absolut minimum af leg, begrænsning af hvalpeflip (kunne aldrig selv finde ro)... Vurdere vurdere og atter vurdere, hvor meget han kunne tåle i dag i forhold til hvor meget han lavede i går, i morges... Nøøj, det var et rent helvede :cry:

 

Man må sige jeg lærte min lektie - på den hårde måde! Og passer stadig på, for er absolut ikke sikker på, at han er 100% ude endnu - men nu kan vi heldigvis have en normal hverdag :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...