Hop til indhold

Luffe er flyttet ind


Oskar-løwen
 Share

Recommended Posts

Ang. pelsen - så få Janni eller Isabella til at vise dig det indtil du har styr på det ... jeg tør slet ikke tænke på, hvor mange gange jeg har fået det vist :oops:

 

men når først du har styr på det - så er det ret simpelt ... nu karter jeg Bimsen igennem ca. hver anden dag - og så når vi har været i skoven ...

 

Ja, jeg bliver da vist nødt til at have et lille kursus....Jeg tror, at der skal noget systematik ind over:lol:

Når jeg har kartet, så opstår problemet at pelsen svulmer op, og han bliver total punker. Så er det svært at gennemskue, hvor langt man er kommet...

Nå men nu har jeg kæmpet en lille times tid, hvor Luffe med stor overbærenhed har stået og drejet, så jeg kunne komme til... Her er så punkeren, der lige har fået lagt den værste hanekam ned :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 59
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Frigg120209

Tillykke med den nye løwe :klap2: De klær hinanden meget godt - og ser utrolig søde og dejlige ud :lun:

 

Jeg kan nikke genkendende til det der med MEGET højt energi niveau. Frigg har villet lege hele dagen, er lidt svært når man selv går død ca. 3 timer før hende! Synes ellers jeg er i ok form :???:

 

Og jeg tror, Frigg er nået til det stadie, der hedder hvalpepelse helvede! Hun har i hvert fald fået meget fint hår nu, der skal ingenting til før det filter, men jeg får hende da børstet 2-3 gange i ugen normalt. Så plejer jeg at kunne holde det nede, men jeg bruger godt nok bare en alm. kam (hundekam) Det kan være, der er noget andet, der er bedre?

 

Men tillykke med familieforøgelsen - håber det fortsætter lige så godt :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med den nye løwe :klap2: De klær hinanden meget godt - og ser utrolig søde og dejlige ud :lun:

 

Jeg kan nikke genkendende til det der med MEGET højt energi niveau. Frigg har villet lege hele dagen, er lidt svært når man selv går død ca. 3 timer før hende! Synes ellers jeg er i ok form :???:

 

Og jeg tror, Frigg er nået til det stadie, der hedder hvalpepelse helvede! Hun har i hvert fald fået meget fint hår nu, der skal ingenting til før det filter, men jeg får hende da børstet 2-3 gange i ugen normalt. Så plejer jeg at kunne holde det nede, men jeg bruger godt nok bare en alm. kam (hundekam) Det kan være, der er noget andet, der er bedre?

 

Men tillykke med familieforøgelsen - håber det fortsætter lige så godt :5up:

 

Tak tak :-D

Oskars energiniveau har også altid været højt. Nu falder han så efterhånden hurtigere ned, og når han pøler og styrter rundt, så varer det ikke så længe, som det har gjort. Luffe vil også gerne lege, men han bliver meget hurtigt rolig igen, så han har en rigtig god indflydelse:mrgreen:

 

Jeg har indtil nu børstet og kartet hver dag... Jeg vil ikke risikere at have en filtbolle, inden Janni er vendt hjem igen, for så kommer hun squ nok og forlanger ham tilbage :lol:

 

Har Frigg også løveklip/manke?

 

Oskar er hvalpeklippet, og han bliver børste hver 2 eller 3. dag, og det er ret nemt... Det kan man ikke sige, at det er med Luffe, men jeg kan dog godt mærke, at det handler om øvelse, for det går da nemmere nu end de første dage :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigg120209
Tak tak :-D

Oskars energiniveau har også altid været højt. Nu falder han så efterhånden hurtigere ned, og når han pøler og styrter rundt, så varer det ikke så længe, som det har gjort. Luffe vil også gerne lege, men han bliver meget hurtigt rolig igen, så han har en rigtig god indflydelse:mrgreen:

 

Jeg har indtil nu børstet og kartet hver dag... Jeg vil ikke risikere at have en filtbolle, inden Janni er vendt hjem igen, for så kommer hun squ nok og forlanger ham tilbage :lol:

 

Har Frigg også løveklip/manke?

 

Oskar er hvalpeklippet, og han bliver børste hver 2 eller 3. dag, og det er ret nemt... Det kan man ikke sige, at det er med Luffe, men jeg kan dog godt mærke, at det handler om øvelse, for det går da nemmere nu end de første dage :lol:

 

Frigg er ren naturel - hun er kun klippet omkring øjnene, så hun kan se :mrgreen: Men hun er ikke så forfærdelig langhåret, så det er ikke så slemt. Og hun er også en meget lille hund, så på en 10 - 15 min's tid, er hendes pels fuldstænding ordnet.

 

Men det er, som du skriver, jeg har ikke lyst til, hun skal blive en stor filt. Mine forældre er ikke så gode til at få deres børstet - de går til hundefrisør, men ikke helt ofte nok til at holde pelsen ordentlig - de er noget filtret - og det vil jeg helst ikke have med Frigg. Og hun er også flot når hun rigtig bliver børstet igennem :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Frigg er ren naturel - hun er kun klippet omkring øjnene, så hun kan se :mrgreen: Men hun er ikke så forfærdelig langhåret, så det er ikke så slemt. Og hun er også en meget lille hund, så på en 10 - 15 min's tid, er hendes pels fuldstænding ordnet.

 

Men det er, som du skriver, jeg har ikke lyst til, hun skal blive en stor filt. Mine forældre er ikke så gode til at få deres børstet - de går til hundefrisør, men ikke helt ofte nok til at holde pelsen ordentlig - de er noget filtret - og det vil jeg helst ikke have med Frigg. Og hun er også flot når hun rigtig bliver børstet igennem :lun:

 

- og her kunne det jo så være passende med et par billeder af Frigg, som jo må være blevet lidt større siden de sidste billeder:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kommer der lige en lille update her på 3. dagen...

 

Oskar eeeelsker Luffe. Han fiser rundt efter ham, og når de slapper af, så sniger Oskar sig tættere og tættere på. I dag lykkes det ham at snige sig ind i den samme transportkasse og dermed komme til at ligge helt tæt.

 

Jeg tror så til gengæld snart, at Luffe ringer hjem til Janni, for at få hende til at tage ham Oskar retur, for jeg er sikker på, at Luffe snart synes, at Oskar er irriterende. :mrgreen:

Luffe er meget rolig, og han har en helt vildt stor tålmodighed med Oskar, - faktisk få stor, at jeg ind imellem overvejer, om han egentlig kan sige fra....Men efter lidt pølen rundt, så falder de alligevel til ro.

 

I dag har de prøvet at være alene hjemme for første gang. Jeg stod så lige udenfor vinduet, så jeg var klar til at styrte ind, hvis de røg i totterne på hinanden eller ikke kunne falde til ro.

- De luntede lidt rundt, og så lagde de sig i sofaen; side om side :-D:5up:

Da jeg havde stået udenfor i 45 min og var begyndt at fryse temmelig meget, så besluttede jeg, at det måtte være nok for i dag.

 

Alt ånder fryd og gammen

- måske lige på nær den vildt store pelsmanke, som Luffe har... Pyyyha for en omgang, når han skal redes igennem. Her er jeg godt nok amatør. Luffe sidder/står/ligger meget roligt, så det burde jo ikke være så svært, men det er det. Det er svært at komme i bund, og så er de løvefødder altså også lidt af en udfordring. Nu bor jeg ude i en skov, og i de sidste par dage har det regnet og alt er vådt. Hver gang Luffe har været ude, så kommer halvdelen af skoven med ind, fordi den sidder fast i potepelsen....men nu har jeg jo lovet mig selv at give pelsen en chance....

Dejligt at det går så godt :engel:

Når du kommer herop næste gang skal jeg vise dig hvordan man nemmest holder pelsen og får redt i bund... Selvfølgelig skal det have en chance.. Luffe er jo en præmiehund :mrgreen: Han mangler bare et cert så er han dansk champion :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er Luffe flyttet ind, og Oskar har været helt oppe på dupperne her i eftermiddag.

Oskar synes vist rigtig godt om ideen med en hund mere:mrgreen:

 

Luffe gider heldigvis ikke spæne helt så meget rundt som Oskar, så ind imellem må Oskar tage sig meget sammen for at få gang i en leg...

 

Hundene hygger sig allerede sammen. Lige nu ligger de side om side i sofaen, og det er da bare hyggeligt.

 

Luffe er løveklippet, og her skal jeg da vist lige øve mig ret meget, for der er godt nok noget mere arbejde med en langhåret hund... Og det er faktisk også lidt svært at få børstet i bund. Jeg håber, at jeg bliver bedre til det. Indtil videre beholder han sin løvefrisure.

 

Luffe er en fantastisk hund. Meget rolig og faktisk også ret velopdragen. :lol:

Og så er han god til at gå i snor, og det er heldigt, for det er Oskar godt nok ikke. Men når Luffe går så pænt, så kan det godt lade sig gøre at have begge hunde med på gåtur på en gang. Luffe kommer ligesom Oskar fra løveland i Østervrå - kennel Lions of Denmark:5up: Han er ca. et år ældre, og han er faktisk Oskars onkel :lol:

Utrolig smuk hund! :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg bliver da vist nødt til at have et lille kursus....Jeg tror, at der skal noget systematik ind over:lol:

Når jeg har kartet, så opstår problemet at pelsen svulmer op, og han bliver total punker. Så er det svært at gennemskue, hvor langt man er kommet...

Nå men nu har jeg kæmpet en lille times tid, hvor Luffe med stor overbærenhed har stået og drejet, så jeg kunne komme til... Her er så punkeren, der lige har fået lagt den værste hanekam ned :mrgreen:

:mrgreen: Jeg kan se problemet..Du gør det forkert! Jeg bruger ca 5 min pr hund en gang om ugen.. Han er vænnet (ligesom alle vores andre løver) til at ligge i skødet og blive drejet/vendt rundt efterhånden som pelsen er redt.. Jeg starter ved det klippede stykke og trækker den langepels op imod hans hovede (hovedet ligger op imod min mave)..så trækker/børster/karter jeg pelsen i små portioner nedad mod det klippede stykke. Indtil jeg er igennem hele pelsen...

Jeg skal nok vise dig det når du kommer herop.. Og jeg kan også se om vi ikke kan lave en lille billedserie og ligge herind..

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med den nye løwe :klap2: De klær hinanden meget godt - og ser utrolig søde og dejlige ud :lun:

 

Jeg kan nikke genkendende til det der med MEGET højt energi niveau. Frigg har villet lege hele dagen, er lidt svært når man selv går død ca. 3 timer før hende! Synes ellers jeg er i ok form :???:

 

Og jeg tror, Frigg er nået til det stadie, der hedder hvalpepelse helvede! Hun har i hvert fald fået meget fint hår nu, der skal ingenting til før det filter, men jeg får hende da børstet 2-3 gange i ugen normalt. Så plejer jeg at kunne holde det nede, men jeg bruger godt nok bare en alm. kam (hundekam) Det kan være, der er noget andet, der er bedre?

 

Men tillykke med familieforøgelsen - håber det fortsætter lige så godt :5up:

En karte.. Og hvis du så vasker hende i sæbespåner så er en gang om ugen nok med karten.. Mine filtrer overhovedet ikke mere.. Heller ikke når de skifter fra hvalpepels til voksenpels...
Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt at det går så godt :engel:

Når du kommer herop næste gang skal jeg vise dig hvordan man nemmest holder pelsen og får redt i bund... Selvfølgelig skal det have en chance.. Luffe er jo en præmiehund :mrgreen: Han mangler bare et cert så er han dansk champion :-D

 

Jeg kæmper ! og prøver at holde ud !

 

- men den holder altså ikke evigt, den mega kæmpe-manke.

Men man må sige at den klæder ham. Han er dæleme flot, men altså mest, når han er friseret. Ikke helt så flot, når han har moslet i haven/skoven med en klæbende Oskar siddende i nakken.

 

Men ellers går det rigtig godt. Luffe har nu også sagt til Oskar, at han skal fise af, når Luffe ligger og hygger med et ben. Det forstod Oskar godt, så han lagde sig lige så stille en halv meter væk og kiggede længselsfuldt på Luffe. Så det er jo bare dejligt, at han siger stop og ikke finder sig i alt :5up:

De hygger sig sammen og elsker begge sofaen, så det kan være svært for mig at være der :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det sødt, at Oskar er så glad for Luffe. :hjerte:

 

Og hvor fint, at det gik så godt med at lade dem være alene hjemme. Det er en af de ting, jeg bekymrer mig lidt om, når jeg skal have Shabi. Jeg har jo én gang haft genbrugshund med separationsangst, og det klarer jeg altså ikke igen. :neutral:

 

Vil du også træne alene hjemme med dem hver for sig? Og hvordan vil du så tackle det, når du tager den ene hund med og lader den anden blive?

Jeg er overbevist om du ikke skal bekymre dig.. Hun har ingen problemer med at være alene hjemme... Selvom vi kun kan træne i campingvognen eller bilen... Det eneste som kunne være et problem som hun skal vænnes fra er at alenehjemme her altid foregår i et bur/transportkasse.. Det gav lidt problemer i starten med Beedle, der kun ville være i små rum.. Men jeg tror ikke der er problemer mere?? Det må Bibi kunne fortælle noget om.. Og jeg vil også godt træne hende i campingvognen uden bur, hvis det er :-D
Link til indlæg
Del på andre sites

En karte.. Og hvis du så vasker hende i sæbespåner så er en gang om ugen nok med karten.. Mine filtrer overhovedet ikke mere.. Heller ikke når de skifter fra hvalpepels til voksenpels...

 

Kan du ikke uddybe det med sæbespånerne....

Bruger du shampoo/balsam først?

Hvor meget sæbespåne bruger du i vandet (en kande du hælder over, eller et kar, du putter hunden ned i)?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kæmper ! og prøver at holde ud !

 

- men den holder altså ikke evigt, den mega kæmpe-manke.

Men man må sige at den klæder ham. Han er dæleme flot, men altså mest, når han er friseret. Ikke helt så flot, når han har moslet i haven/skoven med en klæbende Oskar siddende i nakken.

 

Men ellers går det rigtig godt. Luffe har nu også sagt til Oskar, at han skal fise af, når Luffe ligger og hygger med et ben. Det forstod Oskar godt, så han lagde sig lige så stille en halv meter væk og kiggede længselsfuldt på Luffe. Så det er jo bare dejligt, at han siger stop og ikke finder sig i alt :5up:

De hygger sig sammen og elsker begge sofaen, så det kan være svært for mig at være der :lol:

Køb en sofa til :mrgreen:
Link til indlæg
Del på andre sites

Kan du ikke uddybe det med sæbespånerne....

Bruger du shampoo/balsam først?

Hvor meget sæbespåne bruger du i vandet (en kande du hælder over, eller et kar, du putter hunden ned i)?

Jo... jeg bruger slet ikke shampo og balsam mere.. Jeg tager et babybadekar og fylder vand i..opløser (mere eller mindre. det er ikke nødvendigt at opløse dem helt) et par dl sæbespåner i vandet.. Putter hunden i og hælder sæbespånevand over med en skål.. vasker hunden, du ved med hænderne..og skyller den så.. Nogle af de ikke opløste sæbespåner er ikke til at få ud, dem lader jeg sidde.. Så tørrer jeg hunden med et håndklæde..trykker, ikke tørrer som når man tørrer sig selv.. Så føntørrer jeg mens jeg bruger karten.. Tjekker til allersidst med en kam om alle filtrer er væk.. Så kan han gå en uge uden at blive børstet.. Jeg fjerne dog halve træer osv fra pelsen når jeg ser dem..og mærker jeg en begyndende filter karter jeg den ud med det samme...
Link til indlæg
Del på andre sites

Er Luffe også vant til at være alene i et bur ?

I dag havde han nemlig lidt svært ved at finde ro - han fes rundt i huset, så jeg måtte komme ret hurtigt ind igen, da jeg ville forhindre, at de stressede op.

ja når vi kører på udstilling eller på stranden så er de altid i bur.. Og hvis vi forlader dem er de også altid i hver sit bur..
Link til indlæg
Del på andre sites

:mrgreen: Jeg kan se problemet..Du gør det forkert! Jeg bruger ca 5 min pr hund en gang om ugen.. Han er vænnet (ligesom alle vores andre løver) til at ligge i skødet og blive drejet/vendt rundt efterhånden som pelsen er redt.. Jeg starter ved det klippede stykke og trækker den langepels op imod hans hovede (hovedet ligger op imod min mave)..så trækker/børster/karter jeg pelsen i små portioner nedad mod det klippede stykke. Indtil jeg er igennem hele pelsen...

Jeg skal nok vise dig det når du kommer herop.. Og jeg kan også se om vi ikke kan lave en lille billedserie og ligge herind..

 

5 min pr. hund en gang om ugen :shock: - så gør jeg det forkert !

 

Jeg kan godt se, at Luffe er vant til at ligge og vende og dreje. Han har bare den største tålmodighed. :5up:

Problemet er at styre, hvor man er kommet til. Jeg prøver det, som du beskriver... Det lyder også som en god måde.

De der poter er jeg ikke fan af. Der sidder hele tiden alt muligt i pelsen - og så er de svære at få redt ud. Bagpoterne er de nemmeste :lol:

- Men indtil videre er han ikke gået i filt, men jeg tror, at jeg må have et kursus næste gang jeg kommer nordpå.

Link til indlæg
Del på andre sites

ja når vi kører på udstilling eller på stranden så er de altid i bur.. Og hvis vi forlader dem er de også altid i hver sit bur..

 

hmm - det tænkte jeg nok, for det så ud til, at han var forvirret i dag. Der var ligesom alt for meget plads. Tror du, at det er bedre, at han er i et bur eller kun et rum, når han er alene hjemme?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er overbevist om du ikke skal bekymre dig.. Hun har ingen problemer med at være alene hjemme... Selvom vi kun kan træne i campingvognen eller bilen... Det eneste som kunne være et problem som hun skal vænnes fra er at alenehjemme her altid foregår i et bur/transportkasse.. Det gav lidt problemer i starten med Beedle, der kun ville være i små rum.. Men jeg tror ikke der er problemer mere?? Det må Bibi kunne fortælle noget om.. Og jeg vil også godt træne hende i campingvognen uden bur, hvis det er :-D

 

Det ville da være dejligt, hvis du kan gøre det. :-) Jeg kan selvfølgelig godt sætte hende i bur, når hun skal være alene, men Tyson er vant til at have hele lejligheden til rådighed, når han er alene (han var MEGET utilfreds, da jeg på et tidspunkt prøvede at spærre stuen af med et babygitter! :evil:), og når hundene er alene hjemme sammen, vil jeg foretrække, at de begge er fri i lejligheden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Luffe-update

 

Karte og børste har lige været i sving, og det går markant bedre og hurtigere nu. Jeg har i dag gjort som beskrevet ovenfor, og det hjalp. Der er meget mere system i det nu, men det tager stadig tid... Dog ikke så meget som de første par gange :5up:

Luffe har da bare den største tålmodighed.

 

Det går generelt rigtig godt. Luffe er en drøm af en hund, og ham og Oskar har helt vildt meget fornøjelse af hinanden.

 

Men der er et lille men.... Den alene-hjemme optimisme, som jeg havde, er ikke helt så stor mere. Den første gang vi prøvede, der gik det jo suverænt. Jeg tror slet ikke, at Luffe opdagede, at jeg var gået.

Siden er det desværre ikke gået helt så godt. Luffe finder ikke ro, - han render rundt, og han begynder ret hurtigt at hyle. Jeg træner med dem, som var han en hvalp - kort alene-hjemme tid, som afbrydes inden han stresser op. Desværre er vi ikke oppe på mere end ca. 4-5 min, hvilket ikke er godt, da jeg skal arbejde på mandag og tirsdag:(

Jeg håber på et stort gennembrud i løbet af de nærmeste dage

Link til indlæg
Del på andre sites

Luffe-update

 

Karte og børste har lige været i sving, og det går markant bedre og hurtigere nu. Jeg har i dag gjort som beskrevet ovenfor, og det hjalp. Der er meget mere system i det nu, men det tager stadig tid... Dog ikke så meget som de første par gange :5up:

Luffe har da bare den største tålmodighed.

 

Det går generelt rigtig godt. Luffe er en drøm af en hund, og ham og Oskar har helt vildt meget fornøjelse af hinanden.

 

Men der er et lille men.... Den alene-hjemme optimisme, som jeg havde, er ikke helt så stor mere. Den første gang vi prøvede, der gik det jo suverænt. Jeg tror slet ikke, at Luffe opdagede, at jeg var gået.

Siden er det desværre ikke gået helt så godt. Luffe finder ikke ro, - han render rundt, og han begynder ret hurtigt at hyle. Jeg træner med dem, som var han en hvalp - kort alene-hjemme tid, som afbrydes inden han stresser op. Desværre er vi ikke oppe på mere end ca. 4-5 min, hvilket ikke er godt, da jeg skal arbejde på mandag og tirsdag:(

Jeg håber på et stort gennembrud i løbet af de nærmeste dage

hjælper det ikke hvis du putter ham i kassen? Ellers har jeg et bur der er stort.. Det kan være det gør ham mere tryg med et mindre rum...
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...