Hop til indhold

Luffe er flyttet ind


Oskar-løwen
 Share

Recommended Posts

Så er Luffe flyttet ind, og Oskar har været helt oppe på dupperne her i eftermiddag.

Oskar synes vist rigtig godt om ideen med en hund mere:mrgreen:

 

Luffe gider heldigvis ikke spæne helt så meget rundt som Oskar, så ind imellem må Oskar tage sig meget sammen for at få gang i en leg...

 

Hundene hygger sig allerede sammen. Lige nu ligger de side om side i sofaen, og det er da bare hyggeligt.

 

Luffe er løveklippet, og her skal jeg da vist lige øve mig ret meget, for der er godt nok noget mere arbejde med en langhåret hund... Og det er faktisk også lidt svært at få børstet i bund. Jeg håber, at jeg bliver bedre til det. Indtil videre beholder han sin løvefrisure.

 

Luffe er en fantastisk hund. Meget rolig og faktisk også ret velopdragen. :lol:

Og så er han god til at gå i snor, og det er heldigt, for det er Oskar godt nok ikke. Men når Luffe går så pænt, så kan det godt lade sig gøre at have begge hunde med på gåtur på en gang. Luffe kommer ligesom Oskar fra løveland i Østervrå - kennel Lions of Denmark:5up: Han er ca. et år ældre, og han er faktisk Oskars onkel :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 59
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

hvor er han søøød :hjerte:

 

Hvordan kan det være du får endnu en hund??

 

Jeg har hele tiden gerne ville have to, men jeg har netop ikke haft mod på at få en hvalp eller en på alder med Oskar... Oskar har alt for meget krudt i r.... endnu, og med en hvalp oveni, så ville det være helt vildt.

 

Så skulle jeg vente et år, indtil Oskar var blevet lidt ældre, men det synes jeg også havde lidt for lange udsigter.

Så var det, at løveopdrætteren foreslog, at jeg fik en lidt ældre hund, som ikke ville sætte ydereligere skub i Oskars aktivitetsniveau.:mrgreen:

Janni havde så Luffe, som hun mente kunne passe godt sammen med Oskar.

 

I de sidste to dage har Oskar så været oppe i Østervrå og lære Luffe lidt at kende. Det er forløbet rigtig godt, og nu har jeg så fået dem begge hjem.

Jeg er allerede nu helt sikker på, at det er den helt rigtige løsning. De supplerer hinanden rigtig godt.:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå ja... :engel: godt være det bare er mig der synes det er udfordrende nok med hvalp for første gang :blink::lol:

 

Ja, altså Oskar havde altså også ret meget krudt bagi, men han er da blevet noget mere rolig i løbet af de sidste par måneder.

 

- Jeg synes også, at han kunne være ret udfordrende... men man glemmer det faktisk hurtigt. Når jeg ser hvalpebilleder af Oskar, så er 80% sådan nogle, hvor han bider eller pøler rundt :mrgreen:

 

Nu har han en alder, hvor han gerne vil lege og mosle, men han kan også godt selv falde ned igen - og så elsker han at ligge i sofa eller seng og hygge.

 

Pointen er at Luffe ikke gearer Oskar op, men stadig er så ung, at han gider at løbe og lege.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke de ligner hinanden de to! (Luffe mangler bare bølle-øjenbrynene).

 

Hvor er de søde sammen :-P

 

Ja, de ligner hinanden ret meget. De har samme farver, men Luffe er jo langhåret.... I hvert fald indtil videre. Jeg ved ikke, om jeg kan holde den lange pels, men indtil videre skal det have en chance.

 

Luffe er også lidt større end Oskar.

Hvis Luffe var klippet i ansigtet, så havde han de samme øjenbryn :lol:

- man kan måske se de lange øjenbryn på billedet, - her er pelsen redt tilbage

Link til indlæg
Del på andre sites

Billeder...?

 

Ja, se det er altså ikke så nemt, når det er Løwchen, som skal være fotomodeller. De er jo pr. definition helt vildt nysgerrige, så hver gang man bevæger sig eller gør et aller andet, så er de klar og med...:mrgreen:

 

Jeg fik dem forstyrret, da jeg rakte ud efter kameraet, så de rejste sig... Oskar tøffer heletiden efter Luffe, og vil så gerne ligge ved siden af. :lol:

 

Lidt senere lagde de sig så igen - på næsten samme måde. Så her er de billeder, som jeg kunne komme til at tage.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, se det er altså ikke så nemt, når det er Løwchen, som skal være fotomodeller. De er jo pr. definition helt vildt nysgerrige, så hver gang man bevæger sig eller gør et aller andet, så er de klar og med...:mrgreen:

 

Jeg fik dem forstyrret, da jeg rakte ud efter kameraet, så de rejste sig... Oskar tøffer heletiden efter Luffe, og vil så gerne ligge ved siden af. :lol:

 

Lidt senere lagde de sig så igen - på næsten samme måde. Så her er de billeder, som jeg kunne komme til at tage.

 

TAK! Hvor er de fantastisk søde.. To dejlige puttehunde, der bare ligger og oser. Det må være livet..

Link til indlæg
Del på andre sites

TAK! Hvor er de fantastisk søde.. To dejlige puttehunde, der bare ligger og oser. Det må være livet..

 

Ja det er faktisk lidt vildt, at de bare har fundet så godt sammen. Det er sjovt at se, hvordan Oskar bare gerne vil ligge tæt. Han lægger sig, og sniger han sig tættere og tættere på. :lol:

Natascha, Jannis datter, har i de sidste par dage haft Oskar på besøg, så han kunne lære Luffe at kende. Det har hun dæleme gjort godt :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kommer der lige en lille update her på 3. dagen...

 

Oskar eeeelsker Luffe. Han fiser rundt efter ham, og når de slapper af, så sniger Oskar sig tættere og tættere på. I dag lykkes det ham at snige sig ind i den samme transportkasse og dermed komme til at ligge helt tæt.

 

Jeg tror så til gengæld snart, at Luffe ringer hjem til Janni, for at få hende til at tage ham Oskar retur, for jeg er sikker på, at Luffe snart synes, at Oskar er irriterende. :mrgreen:

Luffe er meget rolig, og han har en helt vildt stor tålmodighed med Oskar, - faktisk få stor, at jeg ind imellem overvejer, om han egentlig kan sige fra....Men efter lidt pølen rundt, så falder de alligevel til ro.

 

I dag har de prøvet at være alene hjemme for første gang. Jeg stod så lige udenfor vinduet, så jeg var klar til at styrte ind, hvis de røg i totterne på hinanden eller ikke kunne falde til ro.

- De luntede lidt rundt, og så lagde de sig i sofaen; side om side :-D:5up:

Da jeg havde stået udenfor i 45 min og var begyndt at fryse temmelig meget, så besluttede jeg, at det måtte være nok for i dag.

 

Alt ånder fryd og gammen

- måske lige på nær den vildt store pelsmanke, som Luffe har... Pyyyha for en omgang, når han skal redes igennem. Her er jeg godt nok amatør. Luffe sidder/står/ligger meget roligt, så det burde jo ikke være så svært, men det er det. Det er svært at komme i bund, og så er de løvefødder altså også lidt af en udfordring. Nu bor jeg ude i en skov, og i de sidste par dage har det regnet og alt er vådt. Hver gang Luffe har været ude, så kommer halvdelen af skoven med ind, fordi den sidder fast i potepelsen....men nu har jeg jo lovet mig selv at give pelsen en chance....

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det sødt, at Oskar er så glad for Luffe. :hjerte:

 

Og hvor fint, at det gik så godt med at lade dem være alene hjemme. Det er en af de ting, jeg bekymrer mig lidt om, når jeg skal have Shabi. Jeg har jo én gang haft genbrugshund med separationsangst, og det klarer jeg altså ikke igen. :neutral:

 

Vil du også træne alene hjemme med dem hver for sig? Og hvordan vil du så tackle det, når du tager den ene hund med og lader den anden blive?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det sødt, at Oskar er så glad for Luffe. :hjerte:

 

Og hvor fint, at det gik så godt med at lade dem være alene hjemme. Det er en af de ting, jeg bekymrer mig lidt om, når jeg skal have Shabi. Jeg har jo én gang haft genbrugshund med separationsangst, og det klarer jeg altså ikke igen. :neutral:

 

Vil du også træne alene hjemme med dem hver for sig? Og hvordan vil du så tackle det, når du tager den ene hund med og lader den anden blive?

 

Jeg var også meget spændt på, hvordan alene-hjemme ville forløbe. Det virker til, at de ret hurtigt kan lære at være alene hjemme sammen...Det er også det vigtigste, for i næste uge skal jeg på arbejde igen, og så skal de gerne være oppe på 4 timer. Det tror jeg nu også sagtens, at de kan.

 

Jeg vil også lade dem være alene hjemme hver for sig, men det bliver nok i lidt kortere tid. Oskar skal bare holdes ved lige, og det kan blive, når jeg går tur med Luffe alene. Så vil jeg ind imellem have Luffe med i lidt længere tid.

Jeg ved endnu ikke, hvordan Luffe vil reagere på at være alene uden Oskar. Jeg tror, at jeg vil starte meget langsomt op, ligesom hvis han var en hvalp. Så er jeg sikker på, at han kan følge med.

Men det bliver nok først i næste uge, at jeg starter på det.... Det hele skal jo ikke gå op i at være alene:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...