Hop til indhold

Lexus den underlige lol


Gæst Dogue1
 Share

Recommended Posts

Vi mødte en cavaler king charles unghund på eftermiddags turen i går, så vi gik sammen et stykke, jeg gav lexus fri da vi kom til hunde området. de to fjollehoveder hyggede sig gevaldigt:lol::lol:

 

Fra denanden ende kom englænderne med deres lille border terrier og chocolab...Chocolabben flippede på king charlesen:shock: Lexus løb ind og stillede sig mellem dem og vrængede overlæbe af labben som jo er en af hundevennerne...Da king charlesen gik videre fik de tre tid til at hilse på hinanden og leger lidt jagt leg...Terrieren hopper op af mig så jeg går i hug så vi kan hilse pænt...Men da labben kommer for at ville hilse går lexus mellem labben og mig og vræger overlæbe:shock: Lexus får et NEJ, jeg rejser mig op og så er alt normalt...Labben går ud at snuser terrien slikker lexus i mundvigen, og snuser ham...Alle tre tager lige en løbetur og hygger lidt inden vi går...

 

Det er kun sjælden og kun nogle enkelte hunde lexus bliver jaloux på når jeg vil hilse på dem.,

Hvordan skal jeg øve det med ham?

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg tror næppe det er jaloux, det er bare en hund der passer på sin ejer, i mine øjne.

Jeg tror såmænd heller ikke det er jalousi. Men det er det bedste ord jeg kan beskrive adfærden med. Det er helt sikkert en mulighed at han passer på mig. Jeg kunne forstå lexus' adfærd hvis labben havde vist aggressiv adfærd men det gjorde den ikke..tværtimod

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter

Måske hang det mere sammen med, at labben og lexus' første 'konfrontation' ikke var helt færdiggjort endnu og havde mindre med dig at gøre. Tror nogle gange vi ikke opfanger det hele.

 

Når vi selv har en konfrontation med et andet menneske, så hænger konfrontationen stadig lidt i luften. Selvom vi har afrettet den adfærd der skabte konfrontationen. Hvordan ser man det mellem to hunde, at luften stadig er lidt tyk at skære i pga det som lige er sket? Tror nok, at lexus kunne reagerer ud af nødvendighed stadig, fordi der endnu ikke var helt afklaring.

 

Og måske var det ikke respektabelt, at labben allerede nærmede sig de to, Lexus og den lille king (og måske du slet ikke var en faktor).

 

Måske Lexus opfangede utryghed fra den lille king og fokus egentlig ikke var på labben? Det burde labben jo egentligt også have gjort så, og respekteret. Hvis det ikke var sket, har Lexus så sørget for at skabe den rette balance.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg læste et sted, at sådan noget som oftest bundede i, at hunden allerede er lidt usikker på den hund den skælder ud på. Og grunden til at den så skælder ud når den anden hund nærmere sig ejeren er, at området omkring ejeren er hundens private zone, og en fremmed hund som den ikke er sikker på, skal bare holde sig væk fra dens private zone!

 

Så det skulle bunde i resource forsvar (eller teritorie), men resourcen er ikke ejeren, men derimod det private område der dannes af ejeren, og evt. de private ting der som oftets er lige i nærheden af ejeren (taske eller lignende).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Jeg læste et sted, at sådan noget som oftest bundede i, at hunden allerede er lidt usikker på den hund den skælder ud på. Og grunden til at den så skælder ud når den anden hund nærmere sig ejeren er, at området omkring ejeren er hundens private zone, og en fremmed hund som den ikke er sikker på, skal bare holde sig væk fra dens private zone!

 

Så det skulle bunde i resource forsvar (eller teritorie), men resourcen er ikke ejeren, men derimod det private område der dannes af ejeren, og evt. de private ting der som oftets er lige i nærheden af ejeren (taske eller lignende).

 

Flokkens privat zone? Det lyder som en god forklaring synes jeg.

 

Kan også se det med mennesker, selvom det ikke er helt det samme. Forestil dig, at man står med familien og en anden person kommer hen for at snakke. Det ville virke lidt forstyrrende på familien (flokken), hvis den fremmede mængede sig ind mellem familie medlemmer, i stedet for at stå f.eks. overfor i vis afstand. Betyder det, at familie medlemmer er jalous? Her har det jo ikke med jalousi at gøre, men at man føler en vis privat zone er overtrådt. Hunde er nok ikke så forskellige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg læste et sted, at sådan noget som oftest bundede i, at hunden allerede er lidt usikker på den hund den skælder ud på. Og grunden til at den så skælder ud når den anden hund nærmere sig ejeren er, at området omkring ejeren er hundens private zone, og en fremmed hund som den ikke er sikker på, skal bare holde sig væk fra dens private zone!

 

Så det skulle bunde i resource forsvar (eller teritorie), men resourcen er ikke ejeren, men derimod det private område der dannes af ejeren, og evt. de private ting der som oftets er lige i nærheden af ejeren (taske eller lignende).

 

Det giver meget mening i mit hoved... Jeg har nemlig undret mig såre over, hvorfor Karla nogen gange synes at have ressourceforsvar overfor mig, især når det er hunde hun ikke selv øsnker at interagere for meget med...

 

Så giver det god mening, at hun i hendes usikkerhed jo søger mig - og så invaderer den anden hund alligevel denne safe-zone....

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...