Hop til indhold

AT gå pænt sammen med Baldur


Lonny
 Share

Recommended Posts

Någ jeg er ude og gå tur med Luna, så går hun altid pænt, hun trækker ikke og i det hele taget kan man slet ikke se at hun kun er 7 måneders hvalp, hun tager alt med ro og hilser pænt på dem vi møder.

 

Når vi er ude og gå i snor sammen med andre hunde, så går hun lige sådan, men hvis vi er ude og gå med hende og Baldur, så opfører hun sig som en hvalp med damp :shock: Hun trækker, hun springer frem i selen, hun forsøger at sno sig ud af selen, og intet kan fange hendes opmærksomhed...

Baldur går pænt selvom hun er med, og han lader sig heldigvis ikke påvirke af at hun opfører sig som om hun har dyppet næsen i speed inden vi gik..

 

Hvorfor er hun så meget anderledes når Baldur er med? Er det øget selvtillid fordi at "storebror" er der til at passe på mig, eller hvad er grunden?

Link til indlæg
Del på andre sites

Siden ingen svarer, så må jeg gå udfra at I andre syntes hun er lige så mærkelig som jeg gør :blink:

 

jeg vil gerne svare, men jeg kan ikke hjælpe dig :mrgreen: for jeg har en hund, der er præcis lige så mærkelig :rolleyes:

 

Går generelt rigtigt pænt i snor, samme når vi er sammen med andre fremmede hunde... Når yndlingsbedstevennen Jackpot er med vælter hun rundt som en hund på speed...

 

Lige i øjeblikket er hun så bare generelt som en hund på stoffer :evil: men normalt plejer vi at have ovenstående scenarie...

 

Jeg kan overhovedet ikke svare dig - har selv tænkt i tankerne, at det var fordi det var yndling yndlings vennen og hun derfor knap kunne styre sin egen begejstring ved at være ude sammen med ham... men det kan da også være, at det er udfald af øget selvtillid, for når hun er sammen med ham er hun nemlig meget mindre usikker på andre hunde :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, men i det mindste kan jeg da så trøste mig med at jeg ikke er den eneste der har en mærkelig hund :blink:

 

Men det er altså underligt...

 

Selvom Baldur f.eks. går sammen med Bo 10 meter bag hende, så opfører hun sig stadig sådan, så det er ikke fordi at hun spille op til ham eller noget, og det er heller ikke fordi at hun forsøger at få ham til at lege når hun er tæt på, hun farer bare forvildet rundt i sin egen lille verden når han er med...

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan det være forventningen om at der sker noget ekstra når de begge to er med?

 

Tacco går rigtig pænt når jeg går med ham, både med og uden barnevogn. Han går rigtig pænt når Jannik går med ham. Men går vi begge to sammen med ham så trækker han som om verden ville gå under hvis snoren blev slap. Jeg tror at han gør det fordi når vi går sammen så er det altid en ekstra lang tur, en tur i skoven, eller et andet spændende sted hen.

Han gør det også når jeg fælges med Frank og Lexus op på marken, Lexus og Tacco trækker os hele vejen derop :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan det være forventningen om at der sker noget ekstra når de begge to er med?

 

Tacco går rigtig pænt når jeg går med ham, både med og uden barnevogn. Han går rigtig pænt når Jannik går med ham. Men går vi begge to sammen med ham så trækker han som om verden ville gå under hvis snoren blev slap. Jeg tror at han gør det fordi når vi går sammen så er det altid en ekstra lang tur, en tur i skoven, eller et andet spændende sted hen.

Han gør det også når jeg fælges med Frank og Lexus op på marken, Lexus og Tacco trækker os hele vejen derop :-)

 

Det kan sagtens være at det er forventningens glæde, men for det meste går vi jo bare der hvor vi plejer, men dermed ikke være sagt at Luna ikke forventer noget specielt, det gør hun jo af de fleste af livets situationer, idet hun kun er 7 måneder :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...