Hop til indhold

Tips til halse-træning


Dorte
 Share

Recommended Posts

Vi er så småt begyndt på rundering til træning. Selve fremadsendelse går fint og hun kan også godt finde ud af at blive ved figuranten (hvis figurantens godbider er gode nok ... :-))

 

Men selve halsgivningen mangler, så jeg er ude efter tips og tricks til at få hende lært det. Hun er desværre ikke en hund, der gør meget til hverdag, så jeg kan ikke bruge det til træning.

 

Jeg har prøvet at "drille" hende med en super godbid for at få hende til at give lyd fra sig i ren desperation. Det virkede for en træningskammerat, men ikke her. Alle hendes andre tricks kom, men ingen "så giv mig dog den godbid"-lyde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Zacko ville heller ikke sige noget ved rundering :roll: men meget gerne når han skulle vente på det blev hans tur :mrgreen: men så havde vi en hjælper på holdet som ja hun sagde en lyd tror det var en Hvisle lyd og det fik ham til det, og nu er han bare helt stabil til det :5up: så prøv jer frem, måske det er en lille bitte lyd der skal til, ja jeg ved det ikke ;-) men held og lykke skal nok komme :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gør hun når nogen ringer på?

 

 

For så kunne du give kommando halse, din kæreste ringer på, hun gør, og du roser

 

Så bliver jeg jo nødt til at finde en kæreste først - det bliver vist et større projekt end at lære hunden at halse :roll:

 

Det kommer an på hvem, der ringer på. Hvis det er naboen (og Balder), bliver hun bare glad. Hvis det er fremmede kan hun godt finde på at give lyd fra sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Zacko ville heller ikke sige noget ved rundering :roll: men meget gerne når han skulle vente på det blev hans tur :mrgreen: men så havde vi en hjælper på holdet som ja hun sagde en lyd tror det var en Hvisle lyd og det fik ham til det, og nu er han bare helt stabil til det :5up: så prøv jer frem, måske det er en lille bitte lyd der skal til, ja jeg ved det ikke ;-) men held og lykke skal nok komme :blink:

 

Ja det gælder jo nok bare om at finde hendes tricker

Link til indlæg
Del på andre sites

Så bliver jeg jo nødt til at finde en kæreste først - det bliver vist et større projekt end at lære hunden at halse :roll:

 

Det kommer an på hvem, der ringer på. Hvis det er naboen (og Balder), bliver hun bare glad. Hvis det er fremmede kan hun godt finde på at give lyd fra sig.

 

 

Så må du jo ud og be en fremmed om hjælp :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Simba gør nærmest aldrig, så det var jo lidt et projekt overhovedet at få en lyd ud af dyret. Jeg stillede mig så overfor ham og piskede en vanvittig stemning op, mens jeg gøede som en sindsyg. Til sidst svarede han og fluks dygtig-godbid. Sådan kørte vi et par dage, så satte jeg kommando på "Halse" og det var så det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Simba gør nærmest aldrig, så det var jo lidt et projekt overhovedet at få en lyd ud af dyret. Jeg stillede mig så overfor ham og piskede en vanvittig stemning op, mens jeg gøede som en sindsyg. Til sidst svarede han og fluks dygtig-godbid. Sådan kørte vi et par dage, så satte jeg kommando på "Halse" og det var så det.

 

Hi hi jeg kan lige det for mig, med dig foran en berner :lol:

Men hvad bare det virker :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Hvis alt andet er prøvet, så prøv at hyle!

Hyl hjemme i stuen og bliv ved. Kun de færreste hunde kan modstå vedvarende hylen.

Hyl i forskellige opad- og nedadgående toner.

De fleste hunde starter deres hylen med at gø og BINGO, beløn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg gik til hvalpetræning med Fie og vi skulle lære hundene at halse, da fik vi besked på at banke på vores brystkasse med en knyttet hånd.

 

Fie ville intet sige derude, men da vi kom hjem og jeg gjorde det et par gange, så kom der et "vov" *G*

Link til indlæg
Del på andre sites

Simba gør nærmest aldrig, så det var jo lidt et projekt overhovedet at få en lyd ud af dyret. Jeg stillede mig så overfor ham og piskede en vanvittig stemning op, mens jeg gøede som en sindsyg. Til sidst svarede han og fluks dygtig-godbid. Sådan kørte vi et par dage, så satte jeg kommando på "Halse" og det var så det.

 

 

:mrgreen: Det ville jeg gerne have set :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har i prøve at køre hende op på en bold,lige så snart hun giver et enkelt bjæf belønner i hunden med bolden.Og figuranten slåser med hende,det plejer at virke på en del hunde.Hvis ikke de vil gø,og hun får kun belønningen når hun gør det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...