Petrine Skrevet Oktober 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2009 Dyrlægen sagde at de kun smitter, hvis Petrine har ligget i en kurv / boet hos nogen, med lopper, MEN nu har hun igen fået lopper og har ikke bølet rundt med nogen. Kan hun samle det op ude i den vilde københavnernatur? kan hendes legekammerat som bliver dryppet i nakken og ikke klør sig have lopper uden vi ved det? Skal en by-hund virkeligt behandles mod lopper flere gange om året Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ragdoll Besvaret Oktober 13, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 13, 2009 Dyrlægen sagde at de kun smitter, hvis Petrine har ligget i en kurv / boet hos nogen, med lopper, MEN nu har hun igen fået lopper og har ikke bølet rundt med nogen.Kan hun samle det op ude i den vilde københavnernatur? kan hendes legekammerat som bliver dryppet i nakken og ikke klør sig have lopper uden vi ved det? Skal en by-hund virkeligt behandles mod lopper flere gange om året Uden at skulle forstille at være kloge-åge på det område ville jeg sige at den nok ikke holder. Min kat får lopper hvis han ikke konstant dryppes, og det er sgutte fra hunden eller andre katte han får det, men fordi han lystigt fræser rundt i moder natur og rager alskens utøj til sig på den måde. Nu har i muligvis ikke lige så meget natur i Kbh som os i provinsen, men noget har i vel, så mon ikke Petrine bare har været uheldig at komme forbi et sted hvor en loppe sad og hyggede sig på en bænk? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Oktober 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 13, 2009 Jo, det vrimler med pindsvin og ræve og vi går jo også ud i ægte natur - det var bare dyrlægen der sagde at man skal være super-uheldig for at få sådan en hjemløs loppe med hjem fra den fri natur der undrer mig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ragdoll Besvaret Oktober 13, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 13, 2009 Jo, det vrimler med pindsvin og ræve og vi går jo også ud i ægte natur - det var bare dyrlægen der sagde at man skal være super-uheldig for at få sådan en hjemløs loppe med hjem fra den fri natur der undrer mig. Ja, i så fald er Petrine lige så super uheldig som min kat.. Nogen gange er det dyrlæger siger lige til at åben op og ..... i. (undskyld) 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Oktober 13, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 13, 2009 Jeg fik et eller andet at vide om, at hundelopper og kattelopper ikke var de samme. Men så fik vores indekatte lopper. Så fik jeg at vide at en hund godt kunne slæbe en katteloppe med hjem som så hoppede videre? Ved ikke helt om jeg tror på det? Desværre har jeg lige igår fundet en loppe på hunden igår aftes Har i erfaring med loppehalsbånd?? For bryder mig ikke om tanken at skulle putte Frontline på dyrene hver 3. måned. Katten klør heeelt vildt af det når vi putter det i nakken Og han må ikke få det i munden så vi skal holde øje med ham, hvilket er lidt svært når han spæner rundt og prøver at gemme sig... og synes det er synd! Så engang et loppehalsbånd med olie, olien skulle lægge sig i pelsen og gøre sådan at lopperne eller æggene ikke rigtig kunne sidde fast? Tror i at det faktisk virker, eller er det bare hokus pokus? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Nhøpse&Walter Besvaret Oktober 13, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 13, 2009 Hvad angår lopper, har jeg altid givet Nhøpse hvidløg i maden - hun har kun haft lopper en enkelt gang i sit liv, og ialt har jeg fjernet 2 flåter i år (før hvidløgsforsøget havde hun ofte mange flåter). Ved ikke om denne metode på nogen måder er dokumenteret - men Jeg kender flere hunde(ejere) som har samme erfaring... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tanten Besvaret Oktober 13, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 13, 2009 Jeg fik et eller andet at vide om, at hundelopper og kattelopper ikke var de samme. Men så fik vores indekatte lopper. Så fik jeg at vide at en hund godt kunne slæbe en katteloppe med hjem som så hoppede videre? Ved ikke helt om jeg tror på det? Desværre har jeg lige igår fundet en loppe på hunden igår aftes Har i erfaring med loppehalsbånd?? For bryder mig ikke om tanken at skulle putte Frontline på dyrene hver 3. måned. Katten klør heeelt vildt af det når vi putter det i nakken Og han må ikke få det i munden så vi skal holde øje med ham, hvilket er lidt svært når han spæner rundt og prøver at gemme sig... og synes det er synd! Så engang et loppehalsbånd med olie, olien skulle lægge sig i pelsen og gøre sådan at lopperne eller æggene ikke rigtig kunne sidde fast? Tror i at det faktisk virker, eller er det bare hokus pokus? har du overvejet at prøve den der metaldims man kan hænge i halsbåndet. den skulle efter sigende virke ret godt og holde i 2 år. Vist nok både lopper og flåter. Den skulle kunne købes hos dyrlægen (den jeg har set var en firkant med noget orange farve på) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Oktober 13, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 13, 2009 Hvad angår lopper, har jeg altid givet Nhøpse hvidløg i maden - hun har kun haft lopper en enkelt gang i sit liv, og ialt har jeg fjernet 2 flåter i år (før hvidløgsforsøget havde hun ofte mange flåter). Ved ikke om denne metode på nogen måder er dokumenteret - men Jeg kender flere hunde(ejere) som har samme erfaring... har du overvejet at prøve den der metaldims man kan hænge i halsbåndet. den skulle efter sigende virke ret godt og holde i 2 år. Vist nok både lopper og flåter.Den skulle kunne købes hos dyrlægen (den jeg har set var en firkant med noget orange farve på) Vi skal alligevel til dyrlægen i dag, så vil da spørge om den metaldims :5up: Og hvidløg med - presser du bare et fed ned i maden? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tanten Besvaret Oktober 13, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 13, 2009 Vi skal alligevel til dyrlægen i dag, så vil da spørge om den metaldims :5up: Og hvidløg med - presser du bare et fed ned i maden? Man skal vist være en smule påpasselig med hvidløg ("forgiftning") - man kan få nogle tørrede hvidløgsflager, hvor der er en doseringsvejledning på pakken/dåsen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Oktober 13, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 13, 2009 De fleste hunde render rundt med kattelopper. Hvis hunden er dryppet i nakken så dør loppen først når den har bidt hunden, på den måde stopper man cyklusen. Der findes også nogle piller man kan give hunden, de virker så bare ikke mod flåter. Her lever loppen videre, men dens æg klægges ikke. Hvis hunen hAR lopper er det ikke nok at dryppe dens nakke, hele hjemmet skal have en tur, ellers vil den få lopper ind til alle æg i hjemmet er klægget. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Oktober 13, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 13, 2009 Man skal vist være en smule påpasselig med hvidløg ("forgiftning") - man kan få nogle tørrede hvidløgsflager, hvor der er en doseringsvejledning på pakken/dåsen. Det lugter nok også en smule bedre.... især lige nu hvor vi træner 'kysse' De fleste hunde render rundt med kattelopper.Hvis hunden er dryppet i nakken så dør loppen først når den har bidt hunden, på den måde stopper man cyklusen. Der findes også nogle piller man kan give hunden, de virker så bare ikke mod flåter. Her lever loppen videre, men dens æg klægges ikke. Hvis hunen hAR lopper er det ikke nok at dryppe dens nakke, hele hjemmet skal have en tur, ellers vil den få lopper ind til alle æg i hjemmet er klægget. Nå ok, på frontline står der ellers at den hæmmer udvikling af æggene. Men det kan jeg godt se ikke gælder for æg som allerede er smidt rundt omkring. Har givet ham dem begge en kur for måske en måneds tid siden, da den anden hund heroppe fik lopper, så vi må ikke engang give ham en nu, mener det er 6 uger der skal gå. (Hvilket bare endnu mere gør at jeg synes det er klamt at hælde sådan noget giftigt stads på dyrene..) Vi må ikke bruge pulver, da Buddha slikker sin pels, det gør katten selvfølgelig også. Men vi spørger om den metaldims, håber på at den også kunne virke på katten. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Oktober 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 13, 2009 Hvad er det for en metaldims? Har aldrig hørt eller set noget om sådan en. Hun plejer at få hvidløg men nogle gange glemmer vi det (eller trænger bare til at af-stinke) og det passer fint med at lopperne er dukket op i en hvidløgspause. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Oktober 13, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 13, 2009 Nå, dyrlægen havde ikke sådan en metaldims, og hun sagde at det ikke virkede. Hun sagde frontline, 4 måneder i træk, for så burde de æg som ligger og klækker ud :badr: være slut.. Og så sagde hun at det især var i sommerperioden, fra marts til oktober Men så må vi jo bare på skide dyre frontline de næste 3 måneder..... Og hvidløgsflager fra Olivers står øverst på listen :mums: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lykkeliv Besvaret Oktober 13, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 13, 2009 Hvad er det for en metaldims? Har aldrig hørt eller set noget om sådan en. Hun plejer at få hvidløg men nogle gange glemmer vi det (eller trænger bare til at af-stinke) og det passer fint med at lopperne er dukket op i en hvidløgspause. Det er en slags magnet metal dims. En af instruktørerne på banen har den, har ikke fået update på om den virker endnu Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Nhøpse&Walter Besvaret Oktober 13, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 13, 2009 Og hvidløg med - presser du bare et fed ned i maden? Ja, eller i en leverpostej-haps! Rå hvidløg er Nhøpse ikke til, det må gerne blandes sammen noget der lugter rigtig godt. Har også brugt hvidløgspiller, de har også fungeret fint... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tanten Besvaret Oktober 13, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 13, 2009 Nå, dyrlægen havde ikke sådan en metaldims, og hun sagde at det ikke virkede. Dem jeg har hørt har haft gavnlig effekt af dem. Bla. en dyrlæge der selv havde afprøvet den på egne hunde. De vil nok aldrig kunne tage alt, men det er der nu ikke meget af der kan. Men en kraftig reduktion er vel også en effekt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Oktober 13, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 13, 2009 Det er en slags magnet metal dims. En af instruktørerne på banen har den, har ikke fået update på om den virker endnu Vil du ikke spørge hvad den hedder? Ja, eller i en leverpostej-haps! Rå hvidløg er Nhøpse ikke til, det må gerne blandes sammen noget der lugter rigtig godt. Har også brugt hvidløgspiller, de har også fungeret fint... Der er, som Tanten sagde, noget med at hunde ikke må få for meget (hvid)løg, der er også et andet indlæg herinde om det.. Eller på hundeleksikon.dk Men ved ikke hvor meget der er for meget Dem jeg har hørt har haft gavnlig effekt af dem. Bla. en dyrlæge der selv havde afprøvet den på egne hunde. De vil nok aldrig kunne tage alt, men det er der nu ikke meget af der kan. Men en kraftig reduktion er vel også en effekt Har prøvet at google den, vil gerne læse mere... men vores dyrlæge så i hvert fald lidt mærkelig ud i hovedet da jeg nævnte den Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Oktober 14, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 14, 2009 Fandt lige denne: Naturligt middel imod Flåter og tæger Da vi ikke ønsker at udsætte vores hunde, for kemiske medikamenter, bruger vi en blanding af fiskeolie og hvidløg til at holder flåter og tæger fra vores hunde. Opskrift på naturligt middel mod flåter og tåger 1 Liter Tobis fiske olie 20 fed hvidløg Hvidløgene presses og puttes i olien. – En hund mellem 40 & 50 kg. skal ca. have 2 spiseskeer om dagen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts