Hop til indhold

hanhund er lidt for ivrig


Gæst cotonmor
 Share

Recommended Posts

Gæst cotonmor

Jeg vil spørge om der er nogen som har et godt råd.

Jeg har selv en tæve og min far har en hanhund som nu er 6 mdr og han hopper hele tiden på min tæve også selvom hun knurre af hende, så er mit spørgsmål til jer om man kan gøre noget så den hanhund mister interessen for min tæve som er 5 uger yngre end min fars hund, for jeg ønsker ikke at avle på min lidt over 4 mdr gamle hund og i det hele taget, men jeg er nød til at vente til mellem to løbetider før jeg kan lade den sterilisere - min far ønsker ikke sin hund kastereret, og jeg orker ikke at skal have min hund passet hos mine forældre som jeg ved ikke er obs på de hunde og så ende med at min er gravid.

Jeg håber nogen kender noget man kna gøre så den hanhund mister interessen for min tæve - da dette er et meget stort problem for mig....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Velkommen til :-P

 

Først og fremmest skal du tænke i baner at beskytte din lille hvalp. Når hun trods sin knurren ikke kan få hanhunden til at fjerne sig, oplever hun nederlag på nederlag og kan på længere sigt få ødelagt sin selvtillid - eller blive en "bitch" når hun bliver ældre.

 

Hanhunden skal opdrages til at lade din lille tævehvalp i fred, så fjern ham fysisk uden ord hver gang han hopper på hende.

 

Leger de ellers godt?

 

Jeg ville finde et andet sted at få min hvalp passet, da det (ud fra din korte beskrivelse) ikke lyder som om farmand går så meget op i din hvalps tryghed.

 

Den eneste måde at sørge for at hanhunde mister interessen for parring er kastration.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Hvis hvalpe ikke er mere end fire måneder, har det så ikke mere med stress end parring at gøre? Eller hvad :confused:

 

Ikke nødvendigvis, den ½ kønsmodning og alt det der ;-)

 

Som jeg forstod indlægget handlede spørgsmålet også om fremtiden

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Den halve kønsmodning :confused: Nu stod jeg af :lol:

 

Perioden som kan variere men typisk indtræffer omkring 13 - 16 uge hvor der sker en øgning af kønshormoner hos hvalpene.

 

Nogle kalder det "spøgelsesperioden" fordi hvalpene kommer meget mere op på dupperne og opmærksomme på omgivelserne end de var tidligere, og pludselig "opdager" f.eks. et skilt eller andet, som de bliver forskrækket over selvom de har gået forbi det dag efter dag, siden de fik deres nye hjem.

I denne periode kan hormonerne udløse humperi og da er det "sexrelateret".

Link til indlæg
Del på andre sites

Perioden som kan variere men typisk indtræffer omkring 13 - 16 uge hvor der sker en øgning af kønshormoner hos hvalpene.

 

Nogle kalder det "spøgelsesperioden" fordi hvalpene kommer meget mere op på dupperne og opmærksomme på omgivelserne end de var tidligere, og pludselig "opdager" f.eks. et skilt eller andet, som de bliver forskrækket over selvom de har gået forbi det dag efter dag, siden de fik deres nye hjem.

I denne periode kan hormonerne udløse humperi og da er det "sexrelateret".

Okay, det vidste jeg slet ikke :-D Hvor længe skal man regne med at den periode varer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Okay, det vidste jeg slet ikke :-D Hvor længe skal man regne med at den periode varer?

 

Det varierer også, men nogle uger efter plejer hvalpen at være "normal" igen.

 

Det er særdeles vigtigt at den ikke oplever noget specielt negativt i perioden, da den er ekstra følsom overfor indtryk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...