Hop til indhold

Lopper..


Gæst Marie_Miina
 Share

Recommended Posts

Gæst Marie_Miina

Jeg fik min lille hvalp hjem i går, hun har kløet sig en del. Både på grund af hun har fået halsbånd på men har fundet loppe ekskrementer ned af ryggen på hende og bag det ene øre.. Nu er hun jo kun lige blevet 8 uger. Er der noget loppe midel beregnet til hvalpe eller!?!?

Link til indlæg
Del på andre sites

Mega trælst,men det er loppetid nu.

Mit råd er at spørge din dyrelæge.

Du skal jo snart til eftersyn alligevel:-D

 

Min gamle hund havde mange lopper på et tidspunkt,så fik han en pipette i nakken og havde aldrig lopper siden.

Men spørg din dyrelæge og tillykke med vovse.:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Mega trælst,men det er loppetid nu.

Mit råd er at spørge din dyrelæge.

Du skal jo snart til eftersyn alligevel:-D

 

Min gamle hund havde mange lopper på et tidspunkt,så fik han en pipette i nakken og havde aldrig lopper siden.

Men spørg din dyrelæge og tillykke med vovse.:-D

 

Men jeg tror, at en hvalp på 8 uger er for ung til at få sådan en pipette. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er de også...mener det er noget med kg. pr. pipette hvor det mindste er 4 kg. :(

 

Ja, det er jo også noget værre gift. Men hvis der ikke står på din loppeshampoo, at man ikke må bruge den til hvalpe, er det sikkert ok. Og så skal der selvfølgelig støvsuges grundigt og vaskes sengetøj og hvad vaps ellers har været i nærkontakt med. Jeg ville dog nok lige ringe til dyrlægen og høre, hvad der er bedst at gøre, når hvalpen er så ung.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er jo også noget værre gift. Men hvis der ikke står på din loppeshampoo, at man ikke må bruge den til hvalpe, er det sikkert ok. Og så skal der selvfølgelig støvsuges grundigt og vaskes sengetøj og hvad vaps ellers har været i nærkontakt med. Jeg ville dog nok lige ringe til dyrlægen og høre, hvad der er bedst at gøre, når hvalpen er så ung.

 

Mig og Marie skal begge en tur til vejle på mandag for at få ormekur til vovserne, så der kan hun jo spørge Dr. Pedersen :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Marie_Miina

Jeg var på apoteket i går og hun sagde at jeg godt kunne give hende en pipette og hun har ikke rigtig kløet sig siden.. Ja nu må vi se hvad han siger på mandag ham Dr. Pedersen.. Tror også at loppe shampooen har hjulpet, men hun er godt nok ikke glad for et bad.. :hjerte: Den lille pus.. Men Tak for svar.. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Min dyrelæge rådede mig til at give min lille hvalp på 8 uger en halv pipette til hunde på op til 4 kg.

Der står på pakken at det er digende hvalp på 8 uger der ikke på få pipetterne.

 

så hvis din hvalp begynder at klø igen så prøv med en halv og så den sidste halvdel en uge senere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Marie_Miina

Nu har jeg både givet hende pipette og vasket hende med loppeshampoo.. Har også støvsuget det hele og skiftet sengetøj.. Og dyrelægen sagde det kunne være hende pels, og jeg skulle prøve med lidt olie i hendes mad, men det har kun givet hende dårlig mave. Hun bliver ved med at klø sig og piver når hun klør sig så kunne godt forestille mig hun stadig har lopper..:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg både givet hende pipette og vasket hende med loppeshampoo.. Har også støvsuget det hele og skiftet sengetøj.. Og dyrelægen sagde det kunne være hende pels, og jeg skulle prøve med lidt olie i hendes mad, men det har kun givet hende dårlig mave. Hun bliver ved med at klø sig og piver når hun klør sig så kunne godt forestille mig hun stadig har lopper..:hmm:

du kan vel se om der er lopper? har du tjekket pelsen?

Hvilken olie er det da?

Kunne også være allergi hvis du ingen lopper kan finde.

Men hvis du ikke finder lopper så lad dr.dyr tjekke hende, synes egentligt det er underligt en "avler" sender hvalpe afsted med lopper...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Marie_Miina

Jeg har tjekket hendes pels, og kan ingen lopper finde..:hmm: Har redt hende med lussekam men ingen ting, men har fået noget enkelte loppebid selv. Så hun må jo have lidt lopper.. Ja det er træls hun er blevet sendt afsted med lopper.. Tonks og jeg har også en mistanke om at Miina og Izzie begge har fåert kennelhoste,.. :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej jeg har forstået den der pipette pakke sådan at loppen faktisk skal bide før den dør af loppemidlet. Den kan nå at lægge æg før den bider, selvom man støvsuger grundigt får man nok ikke alle æg med - derfor kan der komme flere lopper.

Men er det ikke kun hver 4 eller 5 uge man må give pipetten? Den kan godt give nogle allergiske reaktioner hvis hvalpen får for meget, mener jeg.

Prøv at læs i pakken, hvor tit man må give det.

 

Man skal i hvert fald regne med et par omgange, før man er helt sikker på at der ikke er flere lopper, desværre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...