Hop til indhold

Noget til tørre poter


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Møffe har små-tørre poter, ikke noget alvorligt, men det er møg hamrende upraktisk og, især, usundt, når han glider på vores parkétgulv :(

 

Vi prøvede idag med noget potevoks, ekspedienten i dyrehandleren foreslog det - jeg kan næsten give hende et gok i nøden nu - det har kun gjort det meget værre, han kunne knap nok rejse sig op, opgav faktisk her sidst han lå ned - og grundet til, at han lå ned, var faktisk at hans bagben gled :cry: Synes heller ikke det lød, som noget, der ville hjælpe, da jeg læste brugsanvisningen, men har jo aldrig brugt sådan noget før...

 

Vi blev simpelthen nød til at smørre hans trædepuder med noget aloe vera creme vi har (tænkte, at det nok var det mest harmløse), for det var simpelthen ubehageligt at se på og med garanti ubehageligt for Møffe... Og møg hamrende usundt, så der var ikke rigtig tid til andet. Det har heldigvis hjulpet rigtig meget, nu glider han kun minimalt (har set ham glide minimalt 2 gange), så det er jo fint.. Og bliver jo kun bedre, hvis han får et par behandlinger mere.

 

Men nu går mit spørgsmål på: Kan vi fortsat bruge den creme? Det er en Aloe Vera Creme Extreme til ekstra tør hud - 70% aloe vera. Og ellers - er der noget andet, som man kan bruge?

 

PS. Jo, vi skal ud og have købt noget tæppe, at lægge på gulvet, så han ikke glider mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Emmas poter får kun lidt om vinteren, men det er mest fordi alt det skide salt er hårdt for hendes poter selvom hun bliver vasket af efter hver tur...

 

Der bruger vi bare noget af det der creme man kan købe billigt i dåser, kan ikke huske hvad det nu hedder, med der er sådan noget gennemsigtigtgulligt noget...

 

Vaseline ? Det kunne man sikkert også bruge og ja, det plejer jo at være det møg salt om vinteren, der er det værste...

Link til indlæg
Del på andre sites

hvad mener du med t¢rre poter, sprækker de ligefrem? Poter skal da hest være t¢rre, ellers kan hunden få problemer med svamp, r¢dme og irritation mm.

 

confused in GB :confused: (again :lol:)

 

Jeg har altså ikke forstand på poter :genert:

 

Men om ikke andet, så her mens vi venter på at få fat i nogle tæpper, må han have lidt fugtigere, mere fedtede poter, som ikke bare glider på gulvet.

 

Der er sådan lidt ru, ingenlunde sprækket (ok, der er et par "rifter"/aflange fordybninger, men han går jo også på alt muligt) og så lidt ru (som om, der er modhager, når man aer imod den 'tørre' hud).

 

Har han meget pels imellem trædepuderne???

 

Nope, de er lige blevet klippet idag faktisk - men skal siges, at det også var på tide :oops:

 

Køb en stift med bivoks henne i MaxiZoo. Det funkede rigtig fint på vores første hund. Eller fortsæt med creamen bare han ikke sutter det i sig, den bette nød :-)

 

PS: Åh ja som Agnete siger: Husk at klip pelsen under fødderne...

 

Det værste er, at han prøvede, mens jeg smurte det på :mums: Men sagde bare nej, og så stoppede han.. Han forsøgte også med potevoksen - den duftede altså også af honning! :shock:

 

Men ja, fortsætter nok med creamen, til vi får købt nogle tæpper - for det går simpelthen ikke, at han skvatter sammen, det er først her på det sidste, at det er sket. Ellers er hans poter bare lige gledet og han kan lige have skullet huske hjernen lidt, når han har skullet rejse sig op..

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har ikke problemer med at Mio glider (der er ikke plads til det :roll:), men han har simpelthen så tørre trædepuder. Hvis man mærker den "forkerte" vej, så er det som en grovfil! :(

Vi prøver at bruge potevoks og Helosan, men jeg synes ikke det hjælper, det er somom han slider dem for hurtigt?!

Er det overhovedet noget han bemærker, eller er det bare mig der er pylret? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Jeg bruger også kopatte salve til Freyas poter, hvis jeg synes de er ALT for tørre:engel:

 

Men er det fordi at han decideret glider på gulvet??... For så kan du putte cola på trædepuderne.:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger også kopatte salve til Freyas poter, hvis jeg synes de er ALT for tørre:engel:

 

Men er det fordi at han decideret glider på gulvet??... For så kan du putte cola på trædepuderne.:blink:

 

Haha, kan du lige se Møffe madglad, hvis der er cola, på hans poter?!

 

Vi snakker altså om en hund, der kan lide ALT - og ELSKER cola! :shock:

 

Vi har prøvet banan, kød i alskens afdelinger, tørfoder, cognac, jægermeiscjer (staveplade), papir (dog ikke favoritten, men spises, det kan det!), fugleprutter (det var så ikke med vilje, han fandt det selv - ej heller papiret), øl, POTEVOKS(!) osv., og ja, en masse jeg har glemt..

 

Indtil videre har han kun sagt nej-tak til sort kaffe - men er der mælk i :mums: Og der er altså gået sport i, at prøve at finde noget, kræet IKKE kan li' :lol:

 

Og derudover... Så kommer der jo bare cola på gulvet så og hans poter siger klistr-klistr, hver gang han går et skridt, hvis han ikke skulle få slikket det hele af selv :lol: Heldigvis ser det da også ud til, at cremen virker temlig godt - ellers har vi diskuteret, om vi skulle prøve med cola :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha, kan du lige se Møffe madglad, hvis der er cola, på hans poter?!

 

Vi snakker altså om en hund, der kan lide ALT - og ELSKER cola! :shock:

 

Vi har prøvet banan, kød i alskens afdelinger, tørfoder, cognac, jægermeiscjer (staveplade), papir (dog ikke favoritten, men spises, det kan det!), fugleprutter (det var så ikke med vilje, han fandt det selv - ej heller papiret), øl, POTEVOKS(!) osv., og ja, en masse jeg har glemt..

 

Indtil videre har han kun sagt nej-tak til sort kaffe - men er der mælk i :mums: Og der er altså gået sport i, at prøve at finde noget, kræet IKKE kan li' :lol:

 

Og derudover... Så kommer der jo bare cola på gulvet så og hans poter siger klistr-klistr, hver gang han går et skridt, hvis han ikke skulle få slikket det hele af selv :lol: Heldigvis ser det da også ud til, at cremen virker temlig godt - ellers har vi diskuteret, om vi skulle prøve med cola :lol:

 

Stik ham en syltet drueagurk. Hvis dén glider ned er jeg seriøst rystet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Wow, det eksisterer rent faktisk! :5up:

 

Super! Tror ikke det bliver aktuelt, da vi nok får købt nogle gulvtæpper i morgen eller i overmorgen, men jeg skal da liiiige huske den :5up:

 

Og så tænker jeg også, at det vel egentlig er lidt tvivlsomt til hverdagsbrg? :hmm: Det er jo udviklet til "showhunde", så det er jo ikke til hverdagsbrug :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Og så tænker jeg også, at det vel egentlig er lidt tvivlsomt til hverdagsbrg? :hmm: Det er jo udviklet til "showhunde", så det er jo ikke til hverdagsbrug :hmm:

 

Jeg tror såmænd ikke at det er skadeligt... Men jeg mener at det har samme effekt som cola... derfor bruger jeg altid selv bare cola.. :blink:.. Og det er jo absolut ikke skadeligt:engel:

 

Men kan godt se at det er et problemt med Cola, hvis han er cola-glad, og sutter det af poterne istedet for at lade det sidde:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror såmænd ikke at det er skadeligt... Men jeg mener at det har samme effekt som cola... derfor bruger jeg altid selv bare cola.. :blink:.. Og det er jo absolut ikke skadeligt:engel:

 

Men kan godt se at det er et problemt med Cola, hvis han er cola-glad, og sutter det af poterne istedet for at lade det sidde:lol:

 

Præcist... Han drikker ihvertfald gladelig cola fra min finger - og har gjort det flere gange, men han får selvfølgelig ikke meget... Men han er altså også bare ekstremt madglad!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...