Hop til indhold

Shame shame shame!


Umulia
 Share

Recommended Posts

Antallet af dyr, der bliver opgivet på grund af sociale årsager, herunder økonomiske, er steget med fem procent fra 2006 til 2008. Og tendensen lever videre i 2009.

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/10/18/162047.htm?rss=true

 

Efter min mening er det umuligt at blive så fattig at man ikke kan fodre en hund. Selv hjemløse på gaden kan klare den opgave. Så når folk lader deres dyr aflive eller omplacere med den begrundelse må det være fordi de ikke selv vil give afkald på noget :badr:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 72
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Aner ikke hvad folk sidder for i det "almindelig" liv, men de hjemløse får da så vidt jeg husker tilskud, hvis de har hund ?

 

Omvendt er det jo bedre hunden komme videre, hvis folk føler det er en "bremseklods".

 

Hvis folk ryger på tvang, så er det jo ikke sikkert de kan finde en bolig, hvor de må have dyr, som de samtidig kan betale.

 

Hvis folk ikke fungere ovenpå en tvangsauktion og alt er ramlet, så forstår jeg dem godt.

 

Personligt ville jeg gå rigtig langt for at kunne beholde min hund, men tvivler på jeg ville blive hjemløs, for at kunne beholde hende, svært at sige når man ikke står i situationen

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Ja, shame, shame, shame indeed! Vi har lige måttet aflive 3 schæferhvalpe, der var fundet i en papkasse. De var tydeligvis fejlernærede, hvilket havde ført til misdannede knogler: forvredne forben og meget sammensunkne hofter/bagben. Deres fordøjelsessystemer havde desværre også taget skade :megaked:

 

Vi fandt også en kasse med killinger ved internatet i sidste uge. Ved kassen lå et brev, der startede med en overskrift i stil med "Hej, må vi bo lidt hos jer?" og så fulgte en smøre om, at ejerne desværre ikke selv kunne finde hjem til dem og heller ikke havde råd til at indlevere dem til internat eller aflivning, sååååå... værsgo'! :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, shame, shame, shame indeed! Vi har lige måttet aflive 3 schæferhvalpe, der var fundet i en papkasse. De var tydeligvis fejlernærede, hvilket havde ført til misdannede knogler: forvredne forben og meget sammensunkne hofter/bagben. Deres fordøjelsessystemer havde desværre også taget skade :megaked:

 

Vi fandt også en kasse med killinger ved internatet i sidste uge. Ved kassen lå et brev, der startede med en overskrift i stil med "Hej, må vi bo lidt hos jer?" og så fulgte en smøre om, at ejerne desværre ikke selv kunne finde hjem til dem og heller ikke havde råd til at indlevere dem til internat eller aflivning, sååååå... værsgo'! :stupid:

 

Thomas, har det ikke været sådan i flere år, og ikke kun efter den såkaldte finanskrise ?

 

Synes altid jeg har hørt/læst om hvordan folk "aflevere" (binder dem udnefor,eller smider dem over porten) dyr ved bla. internaterne, ligesom hunde bliver efterladt ved hundeskove, kaniner bliver sluppet fri i skoven osv...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis folk ryger på tvang, så er det jo ikke sikkert de kan finde en bolig, hvor de må have dyr, som de samtidig kan betale.

 

Hvis folk ikke fungere ovenpå en tvangsauktion og alt er ramlet, så forstår jeg dem godt.

 

Jeg har selv prøvet skilsmisse og senere tvangsauktion som enlig mor - og hunden har været med mig gennem det hele. Jeg har altid kunne finde et sted at bo hvor man måtte have hund. Kan man ikke det, er det nok fordi man er for kræsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har selv prøvet skilsmisse og senere tvangsauktion som enlig mor - og hunden har været med mig gennem det hele. Jeg har altid kunne finde et sted at bo hvor man måtte have hund. Kan man ikke det, er det nok fordi man er for kræsen.

 

Eller også kommer det an på hvor man bor i landet.

 

Men dejligt du kunne klare, ikke sikkert alle har det overskud...desværre

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
Meget meget sørgeligt at dyr bliver afleveret på den måde og ikke har haft et godt liv :(

Hvad koster det egentlig at få aflivet en hundehvalp eller en kattekilling?

 

Jeg kan ikke lige huske det, men jeg ved at vi (internatet) bevidst har holdt indleveringsgebyret til genformidling kunstigt lavt, for at det skulle være billigere end aflivning - bare for at folk ikke skal bruge som undskyldning for at aflive et sundt og raskt dyr, at man ikke havde råd til at få dyret på internat.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/10/18/162047.htm?rss=true

 

Efter min mening er det umuligt at blive så fattig at man ikke kan fodre en hund. Selv hjemløse på gaden kan klare den opgave. Så når folk lader deres dyr aflive eller omplacere med den begrundelse må det være fordi de ikke selv vil give afkald på noget :badr:

 

Jeg syntes konklutionerne i artiklen er noget søgte.

Finanskrisen er kun lige knap et år gammel i danmark og der sammenlignes med tal fra 2008 i forhold til 2006.

 

At give finanskrisen skylden for en mulig tendens finder jeg er noget søgt.

 

Men det må da være dejligt at kunne give noget skylden for at man ikke gider sine dyr mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Jeg har selv prøvet skilsmisse og senere tvangsauktion som enlig mor - og hunden har været med mig gennem det hele. Jeg har altid kunne finde et sted at bo hvor man måtte have hund. Kan man ikke det, er det nok fordi man er for kræsen.

 

Så har du ikke prøvet at finde bolig her på djævle øen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Indrømmet, det har jeg ikke.

Har heller ikke tænkt mig at prøve ;-)

 

Så ville du vide at der er rigtigt, rigtigt mange der ikke tillader at man har hund. Og skal du ud og købe et hus eller lignende så forslår pengepungen som en skrædder i helvedet.

Så den med at man så bare er kræsen............

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har selv prøvet skilsmisse og senere tvangsauktion som enlig mor - og hunden har været med mig gennem det hele. Jeg har altid kunne finde et sted at bo hvor man måtte have hund. Kan man ikke det, er det nok fordi man er for kræsen.

 

Næh det bliver sværere og sværere at finde steder at bo, hvor du må have hund.. Her hvor jeg bor (socialt boligbyggeri) er der også snak om afstemning om at hunde ikke længere må anskaffes.. Og det er ene og alene, fordi folk ikke kan finde ud af det, at have hund.. At reglerne ikke bliver fulgt..

 

Jeg leder efter andet sted at bo og har en profil på en eller anden boligside. De fleste af dem, der popper op (uden at skulle flytte til den anden ende af landet), som jeg har råd til har 95% "husdyr ikke tilladt"

Link til indlæg
Del på andre sites

Man skal heller ikke have en hund, som der går ind under muskel/kamphunde, så bliver det endnu sværere.

 

Sådan her er reglerne flere steder:

 

Der kan ikke opnås dispensation for husdyrhold af hunderacer, som er kendt for at have særlige

aggressive egenskaber. Det er de såkaldte brutale hunderacer (også kaldet kamphunde, angrebshunde

eller muskelhunde) som for eksempel:

Bull terrier

Bull-Mastiff

Miniature Bull Terrier

Tosa

Staffordshire Bull Terrier

Dogue de Bourdeaux

American Bulldog

Dogo Canarian

American Staffordshire Bull Terrier

Dogo Argentino

Pitt Bull

Fina Braziliero

Det samme gælder for hunde af blandingsracer (hybrider), hvoraf nogen af ovennævnte racer indgår.

 

Hunde af ovennævnte racer er ikke tilladt på bebyggelsens arealer. Således må gæster til beboere ikke medbringe sådanne hunde under deres besøg i bebyggelsen.

 

Det er alene ejerens/ansøgerens ansvar, at sikre sig, at hunden ikke er omfattet af ovenstående forbud.

 

Det er ejerens/ansøgerens pligt, at fremskaffe den fornødne dokumentation ved tvivlsspørgsmål.

Ejeren/ansøgeren afholder alle omkostninger til fremskaffelse af dokumentation.

Dokumentation kan til enhver tid forlanges af afdelingens administrator.

Såfremt afdelingens administrator ønsker en uvildig bedømmelse af hundens race, så påhviler eventuelle omkostninger i den forbindelse hundens ejer.

Såfremt det konstateres, at en beboer holder en hund af ovenstående type ved sit lejemål, så

forlanges hunden fjernet permanent fra lejemålet.”

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg har selv prøvet skilsmisse og senere tvangsauktion som enlig mor - og hunden har været med mig gennem det hele. Jeg har altid kunne finde et sted at bo hvor man måtte have hund. Kan man ikke det, er det nok fordi man er for kræsen.

 

Jeg synes du er noget fordomsfuld her.

 

Selv har jeg stået uden bolig og endda spurgt om jeg måtte bo i telt i min søsters have. To hunde og to katte havde jeg.

 

Jeg var desperat og fandt da også et lille hus at leje i sidste øjeblik. Der er bare det ved det, at ofte når man er desperat og "tager til takke" følger der noget med. I dette tilfælde at jeg boede langt ude på landet uden ordentlig offentlig traffik og hvis bilen skulle til rep. kunne jeg ikke passe mit job.

Huset var næsten umuligt at varme op.

 

Ydermere var udlejer en værre bavian, hvad jeg allerede havde spottet før indflytningen. Det der kom ud af det lejemål, som jeg tog for at kunne beholde Rasmus, Trille, Chilly og Batman, var en masse bøvl, stress og dårligt helbred i et periode.

Alt sammen for at kunne være sammen med mine dyr.

 

Jeg synes ikke man kan dømme andre fordi de ikke vil/kan gå det samme igennem for at kunne beholde deres dyr som andre vil.

 

Ofte følger der splittelse af familien med sådanne tvangsauktioner og langvarig stress med den situation der har ført dertil. Jeg tror ikke at alle der afleverer deres dyr i sådan en situation gør det af mindre kærlighed til deres dyr end vi andre har. Men kan man ikke passe godt nok på sig selv i en stresset situation kan man nok heller ikke tage godt nok vare på et dyr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har selv prøvet skilsmisse og senere tvangsauktion som enlig mor - og hunden har været med mig gennem det hele. Jeg har altid kunne finde et sted at bo hvor man måtte have hund. Kan man ikke det, er det nok fordi man er for kræsen.

 

Kræsen :hmm:

 

Jeg har jo for ganske nylig haft godt gang i boligsøgningen, og selvfølgelig kan man finde en lejebolig hvor man må have dyr her på sjælland, hvis man altså er i stand til at betale en temmelig dyr husleje :genert: udlejerne tager uden at blinke med øjnene gerne mellem 9000 - 15000 kr pr måned. og skal man så som jeg gjorde betale 2 steder så skal der dælenme hentes en pæn månedsløn hjem, så kræsen ..... næppe:cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Man skal heller ikke have en hund, som der går ind under muskel/kamphunde, så bliver det endnu sværere.

 

Sådan her er reglerne flere steder:

 

Der kan ikke opnås dispensation for husdyrhold af hunderacer, som er kendt for at have særlige

aggressive egenskaber. Det er de såkaldte brutale hunderacer (også kaldet kamphunde, angrebshunde

eller muskelhunde) som for eksempel:

Bull terrier

Bull-Mastiff

Miniature Bull Terrier

Tosa

Staffordshire Bull Terrier

Dogue de Bourdeaux

American Bulldog

Dogo Canarian

American Staffordshire Bull Terrier

Dogo Argentino

Pitt Bull

Fina Braziliero

Det samme gælder for hunde af blandingsracer (hybrider), hvoraf nogen af ovennævnte racer indgår.

 

Hunde af ovennævnte racer er ikke tilladt på bebyggelsens arealer. Således må gæster til beboere ikke medbringe sådanne hunde under deres besøg i bebyggelsen.

 

Det er alene ejerens/ansøgerens ansvar, at sikre sig, at hunden ikke er omfattet af ovenstående forbud.

 

Det er ejerens/ansøgerens pligt, at fremskaffe den fornødne dokumentation ved tvivlsspørgsmål.

Ejeren/ansøgeren afholder alle omkostninger til fremskaffelse af dokumentation.

Dokumentation kan til enhver tid forlanges af afdelingens administrator.

Såfremt afdelingens administrator ønsker en uvildig bedømmelse af hundens race, så påhviler eventuelle omkostninger i den forbindelse hundens ejer.

Såfremt det konstateres, at en beboer holder en hund af ovenstående type ved sit lejemål, så

forlanges hunden fjernet permanent fra lejemålet.”

 

Her må jeg jo godt bo, min race er slet ikke nævnt :5up: :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan blot anbefale betonghettoer - sålænge der står lejligheder tomme, så holder jeg med Umulia og tillader mig at kalde nogle for kræsne :oops:. Jeg er også vildt kræsen, men stod Petrines tilværelse på spil...så er jeg ikke kræsen.

 

Det jeg nævner i mit indlæg ER betonghettoer, og der er INGEN tomme lejligheder her.. OG som sagt er det mere og mere normalt, at du ikke må have hund (eller som René også nævner muskelhunde)

 

Så nej, det er altså heller ikke "bare" at gøre

Link til indlæg
Del på andre sites

Her må jeg jo godt bo, min race er slet ikke nævnt :5up: :blink:

 

Du lagde mærke til der stod

 

Der kan ikke opnås dispensation for husdyrhold af hunderacer, som er kendt for at have særlige aggressive egenskaber. Det er de såkaldte brutale hunderacer (også kaldet kamphunde, angrebshunde

eller muskelhunde) som for eksempel

Link til indlæg
Del på andre sites

Det jeg nævner i mit indlæg ER betonghettoer, og der er INGEN tomme lejligheder her.. OG som sagt er det mere og mere normalt, at du ikke må have hund (eller som René også nævner muskelhunde)

 

Så nej, det er altså heller ikke "bare" at gøre

 

Farum Midtpunkt - der er ventetiden 4 dage ;-) og det vrimler med kamphunde i alle størrelser

 

Der er adskillige steder, men det kræver at man er ægte ukræsen, både mht beliggenhed, æstetik og naboernes kriminalitet, men umuligt er det ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du lagde mærke til der stod

 

Der kan ikke opnås dispensation for husdyrhold af hunderacer, som er kendt for at have særlige aggressive egenskaber. Det er de såkaldte brutale hunderacer (også kaldet kamphunde, angrebshunde

eller muskelhunde) som for eksempel

 

Nej, det gjorde jeg ikke, og netop når der står sådan, så kan der jo altid opstå en debat om man er enig i disse prædikater, det er jo også derfor de har lavet en liste.

 

Men nu var det jo også for sjov at jeg påpegede deres fejl, jeg bor fint hvor jeg bor nu :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...