Hop til indhold

Baldrian = mærkelig reaktion

Dinah
 Share

Recommended Posts

Idag skulle vi til fødselsdag med 20 mennesker i en lille stue, så jeg kom til at tænke imorges, at det jo ikke ville skade at give hende Baldrian. Selvom jeg vidste, at hun jo nok ikke ville nå at blive rolig på det.

Ca 1 time efter blev hun fuldstændig ustyrlig:shock: aldrig set en sådan situation hos hende før. Hoppede og løb rundt, totalt stesset, bed mig i buksebenet hver gang jeg tog et skridt. Videre ude i bilen ½ time senere igen, kunne hun slet ikke holde sig i ro, pev og vred sig. Da vi nåede den lange vej, hvor mine svigere bor, så satte min mand mig af, så jeg kunne gå lidt krudt af hende.

Hun hev og sled, blev bange for grene i hækken, som hun berørte. Da vi kom ned til huset, stod min svoger og svigerinde, som hun kender og hun var nærmest panisk/manisk.

Da jeg så havde stået med hende i ca 20 minutter faldt hun til ro og blev afslappet og sig selv igen:hmm:

Grunden til, at jeg tænker Baldrian er, at der ikke var sket andet nyt eller anderledes, end at hun fik det. Fatter bare ikke sammenhængen.

Har jeres reageret på samme måde, sådan out of the blue:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

hmmm:hmm:... Jeg har aldrig prøvet at give Freya Baldrian.. Men har selv brugt det.. Jeg synes til gengæld ikke at det virkede overhovedet og var nogle gange oppe på 10 stk eller noget i den dur... klokken sagde stadig 4 inden jeg kunne sove...

Jeg ved ikke om det har noget med at det er naturmedicin og måske virker anderledes på hunde end på mennesker??.. Det skal jo trætte mennesker, men måske opfrisker det hunde:hmm:

Måske der sidder en og kan give dig et lidt bedre svar:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
hmmm:hmm:... Jeg har aldrig prøvet at give Freya Baldrian.. Men har selv brugt det.. Jeg synes til gengæld ikke at det virkede overhovedet og var nogle gange oppe på 10 stk eller noget i den dur... klokken sagde stadig 4 inden jeg kunne sove...

Jeg ved ikke om det har noget med at det er naturmedicin og måske virker anderledes på hunde end på mennesker??.. Det skal jo trætte mennesker, men måske opfrisker det hunde:hmm:

Måske der sidder en og kan give dig et lidt bedre svar:engel:

Baldrian plejer at virke som lettere beroligende middel på hunde.

Dinah: Jeg har aldrig hørt om eller oplevet den reaktion du beskriver. var der andet i end baldrian?

Link til indlæg
Del på andre sites

Lyder som Petrines reaktion på alt beroligende, hun bliver decideret skæv - kan ikke styre tungen, bider aggresivt skiftevis slikker kærligt, er manisk/panisk/totalt bims. Mødte nogle i lufthavnen som havde erfaring med, at ikke helt få hunde bare reagerer sådan på beroligende medicin (både grøn natur og hvid farma).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tog et par enkelte baldrian piller engang for at teste om jeg kunne dulme nerverne inden en køreprøve. Men jeg gik fuldstændig skæv rundt hele den dag. Så jeg droppede dem selvfølig inden prøven, men pointen var, at nogle måske bare reagerer anderledes på den slags ting:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg tog et par enkelte baldrian piller engang for at teste om jeg kunne dulme nerverne inden en køreprøve. Men jeg gik fuldstændig skæv rundt hele den dag. Så jeg droppede dem selvfølig inden prøven, men pointen var, at nogle måske bare reagerer anderledes på den slags ting:)

Ja, og så er der også forskellige styrker samt blandinger, hvor tablettterne hedder "Baldrian", men hvor der også er andre urter i

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har MATAS Baldrian - ved ikke helt, hvad der mer er i, for jeg har smidt den påklisterede seddel ud:stupid:

det var bare helt vildt mærkeligt, men "glad" for at Petrine har haft samme reaktion. For os var det tydeligvis Baldrianen, da det var det eneste nye, hun havde fået og reaktionen kom efter 1 times tid:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites