Hop til indhold

Hundens hemmelige liv


Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

:oops: undskyld - men hunden lufter jo ikke sig selv (endnu).

 

Det er ikke en tyk bog, jeg faldt over den på biblioteket, der stod den på dansk. Så den kan i hvert fald lånes på dansk, og jeg fik den læst på 2 aftener - så den holder nok ikke hele vinteren.

 

Den handler om hvad hunde egentlig drømmer om :-D Det virker som en ganske almindelig kvinde, som bare går og iagttager sine hunde.. synes den er meget sød. Og lidt interessant.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg lånte den også bare på biblioteket (på dansk).

 

Det er, som Buddha skriver, forfatterens observationer af sine egne hunde (inkl. en dingo) samt hendes observationer af ulve. Det er ikke en "sådan opfører alle hunde sig, nu skal du lære, hvordan du omgås og træner din hund"-agtig bog, men bare hendes historier om, hvad hun har observeret.

 

Det starter med, at hendes familie passer en husky hanhund i en længere periode. I forvejen har de to mopse, men huskyen er selvsagt en noget anden type hund. Hver aften stikker han af og løber vidt omkring det meste om natten, indtil han kommer hjem igen om morgenen. Hun bliver nysgerrig efter, hvad han mon laver på sine ture og begynder at følge efter ham. Efterhånden bliver hun hans faste følgesvend på turene, men hun blander sig aldrig i, hvad han laver.

 

Gennem årene får hun og hendes familie flere hund, bl.a. både huskyer og en dingo (eller dingoblanding?). Hun lader i høj grad hundene være sig selv og gøre, hvad de vil. Hun opdrager dem ikke, men lader dem opdrage sig selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...