Hop til indhold

Blod i afførringen og opkast


Lonny
 Share

Recommended Posts

Kan du ikke gemme hendes foder rundt om i huset og hun så skal gå og snuse sig frem til maden ?

 

Så kan hun vel blive en smule træt i knolden

 

Det kunne jeg godt, men Luna er vant til at lege denne leg, og her plejer jeg at gemme det både oppe og nede, så hun er vant til at ved denne leg, så skal hun springe rundt i møblerne, kravle under noget, eller strække sig for at nå foderet, og det er jo lige netop alle de ting hun ikke må...

Og jeg tror ikke at hun vil undlade at søge de steder hun plejer, men jeg kunne selvfølgelig have hende i snor under fodersøget.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 187
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Synes det lyder godt nu, griner lidt af grillkyllingen, jeg fik grundigt skæld ud da jeg kom til dyrlæge med dødsyg hund og han spurgte, hvad den havde fået 'pandekager med is og brombærsyltetøj' - men når nu det er det eneste der glider ned :cool:

 

Må hun heller ikke bevæge sig rundt i snor? Altså gåture? For så kan jeg godt forstå at hun er eksplosiv, det kan jo gøre decideret ondt at gå fra aktiv til passiv.

 

Fortsat god bedring og håber den fine afføring fortsætter :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes det lyder godt nu, griner lidt af grillkyllingen, jeg fik grundigt skæld ud da jeg kom til dyrlæge med dødsyg hund og han spurgte, hvad den havde fået 'pandekager med is og brombærsyltetøj' - men når nu det er det eneste der glider ned :cool:

 

Må hun heller ikke bevæge sig rundt i snor? Altså gåture? For så kan jeg godt forstå at hun er eksplosiv, det kan jo gøre decideret ondt at gå fra aktiv til passiv.

 

Fortsat god bedring og håber den fine afføring fortsætter :-D

 

Glæder mig at høre at jeg ikke er den eneste der "mishandler" min hund med den forkerte føde :lol:

 

Hun må kun lige komme ud og besørge, hun må ikke komme ud på disiderede gåture, idet hele taget må hun ingenting, og hun er jo vant til at være meget aktiv, både mentalt og fysisk, så jeg kan godt forstå at hun har noget overskudsenergi hun gerne vil af med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved godt at buddha slet ikke er ligeså syg, men forstår heller ikke helt hvordan jeg skal holde ham i ro indtil han er blevet rask :confused: Han er SÅ sur fordi han ikke må en skid, og det hoster han også af.

 

Vi klippede hår under poterne på ham igår, det er jo ret roligt og giver mange godbidder, men det er så også begrænset hvor meget man kan gøre det på en uge..

 

 

Det er vildt at diæt foder er så krasbørstigt, det anede jeg ikke.

Godt at høre at du har fået sovet i nat. Nu skal det bare gå fremad hos jer allesammen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde lige skrevet indlæg, og så gik internettet ned :cry: Nå men, jeg prøver lige igen.

 

Luna har lige fået sit foder i en foderbold, normalt gider hun bestemt ikke at lege med den, men efter at have kedet sig så længe, så var den et hit, og hun var glad for at lege med den :-D

 

Vi har trænet lidt håndtargit, og senere i dag tror jeg at vi vil træne lidt apport, det kan jo også gøre uden at hun skal bevæge sig.

 

Og lige nu leder hun efter sin mad som jeg har gemt under et lagen der ligger spredt ud på gulvet.

 

Så forhåbentlig har jeg fået taget lidt af hendes overskudsenergi nu.

 

Og til Buddha, måske kan du bruge nogle af de ovenstående idéer? Jeg kunne så desværre ikke bruge den med at klippe hår i mellem poterne :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde lige skrevet indlæg, og så gik internettet ned :cry: Nå men, jeg prøver lige igen.

 

Luna har lige fået sit foder i en foderbold, normalt gider hun bestemt ikke at lege med den, men efter at have kedet sig så længe, så var den et hit, og hun var glad for at lege med den :-D

 

Vi har trænet lidt håndtargit, og senere i dag tror jeg at vi vil træne lidt apport, det kan jo også gøre uden at hun skal bevæge sig.

 

Og lige nu leder hun efter sin mad som jeg har gemt under et lagen der ligger spredt ud på gulvet.

 

Så forhåbentlig har jeg fået taget lidt af hendes overskudsenergi nu.

 

Og til Buddha, måske kan du bruge nogle af de ovenstående idéer? Jeg kunne så desværre ikke bruge den med at klippe hår i mellem poterne :blink:

 

Jo tak :-D

Har også lavet søge, både ude og på det der tæppe jeg har lavet. Buddha lægger sig ned på tæppet og prøver at spise maden gennem lagene hehe..

 

Men hvad er hånd target :confused::ivrig: Hvordan træner man det?

Og med apport, mener du så hente og aflevere?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo tak :-D

Har også lavet søge, både ude og på det der tæppe jeg har lavet. Buddha lægger sig ned på tæppet og prøver at spise maden gennem lagene hehe..

 

Men hvad er hånd target :confused::ivrig: Hvordan træner man det?

Og med apport, mener du så hente og aflevere?

 

Kan du ikke bruge frosne marvben (med opblødt foder og f.eks. tun), det kan da godt tage 20-30 minutter at få bugt med sådan et.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan du ikke bruge frosne marvben (med opblødt foder og f.eks. tun), det kan da godt tage 20-30 minutter at få bugt med sådan et.

 

Jo det prøver vi! Faktisk er han ikke færdig med sit første marvben endnu (købt udfyldt) så har lånt det til naboens hund, så hun lige kunne få hul på det :-D Låner det lige tilbage igen.

 

Men altså, vi har den der hvalpekong, og puttede vi også mad i, det synes han ikke er særlig sjovt. Men tænderne kan garanteret også bedre lide marvben.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo det prøver vi! Faktisk er han ikke færdig med sit første marvben endnu (købt udfyldt) så har lånt det til naboens hund, så hun lige kunne få hul på det :-D Låner det lige tilbage igen.

 

Men altså, vi har den der hvalpekong, og puttede vi også mad i, det synes han ikke er særlig sjovt. Men tænderne kan garanteret også bedre lide marvben.

 

Samson har også en kong, han opgiver efter få minutter, det gider han sgu ikke. Men marvben er et hit.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo tak :-D

Har også lavet søge, både ude og på det der tæppe jeg har lavet. Buddha lægger sig ned på tæppet og prøver at spise maden gennem lagene hehe..

 

Men hvad er hånd target :confused::ivrig: Hvordan træner man det?

Og med apport, mener du så hente og aflevere?

 

Håndtargit er at lære hunden at dutte snuden imod din hånd (evt. bare en finger), derefter skal den lære at følge hånden, så du til sidst kan føre den rundt med en finger. Senere kan dette bruges til at lære den "plads" eller "zig-zag" og alle mulige andre sjove ting.

 

Med apport mener jeg at lære at tage apporten i munden og holde den fast, på et tidspunkt bliver det så udvidet til at hente og aflevere, men jeg starter med at lære hende at holde fast i apporten. Du kan læse lidt om træning af apport her http://www.dogtraining.dk/magasin/artikler/apport/apport.htm

 

Husk at mine øvelser jo ikke må indebære at hun bevæger sig, så derfor er de lidt begrænsede, men begge de ovenstående øvelser starter jeg under alle omstændigheder med at træne imens hunden forbliver på samme sted. Håndtargit kan Luna godt, men vi kan jo altid gøre øvelsen lidt mere stabil :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...