Hop til indhold

Tisser og skider indenfor hver dag.


Gæst cody
 Share

Recommended Posts

Hej

 

Vi har en golden retriever hvalp på knap 6 måneder med masser af energi, den får tørkost morgen og aften og så har den adgang til vand hele dagen. Vores problem er at den tisser og skider indenfor, den giver ikke tegn til at den skal noget, den kan ligge og lege med en bold så rejser den sig op og skider eller tisser, selvom vi er hjemme og døren står åben så den kan løbe ud.

Min kæreste starter på arbejdet 2 timer før mig så når hun står op, lufter hun den og den tisser og hun lukker den ind når hun kører igen, når jeg så står op halvanden time senere kan jeg med garanti tørre tis og lort op. sådan kan det også være når vi lige er ude og handle og kommer hjem igen.

Hvad kan vi gøre for at den stopper med det, det kan jo ikke passe at den ikke kan holde sig længere.

 

Mvh. Brian

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå du siger lufter om morgen er det så "bare" at lukke ud i haven??

For er det sådan, så i tøjet og på en morgen gåtur med jer, så den kan få tisset nogle gange og ja få lavet hvad der nu skal til :blink: og så ud og tisse af hvergang før I køre hjemmefra :-) og måske noget andet foder som der ikke kommer så meget ud i den anden ende af, så det kun er 2 gange om dagen, lyder somom det er ret mange gange på en dag. og hvis det er stress pølser over at være ladt alene så er det jo der I skal gøre noget :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det lyder som om den ikke har lært det ordentligt. Altså, at den skal gøre sig ren udenfor. Hvis døren står åben, og den alligevel vælger at tisse indenfor, så forbinder den sandsynligvis ikke græsplænen og tisseri med hinanden. Og så er der naturligvis ikke andet at gøre end at træne videre.

 

Og jo, det kan sagtens passe at en 6 måneders hvalp ikke er renlig, nogle bliver det faktisk først langt senere :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Bassil havde osse lidt svært ved det med alene hjemme.

 

Desværre stressede han op og man kunne se at han stress-tissede og sked, da det ikke bare var en 'sø' men sådan stribet.

 

En dag jeg var hjemme, tog jeg Bassil i at lægge an til 'kage-bagning' og snuppede ham øjeblikkeligt i halsbåndet.

Sagde med almindelig stemme: 'ud-ud-ud-ud - kooom så... ud-ud-'.. mens jeg ligesom guidede ham ud i haven..

 

Han har :engel:endnu ikke :engel: gjort det indenfor siden.. :banan:

 

Desværre har jeg endnu ikke taget ham i at lægge an til tisse-tår, så der har vi også et natteproblem og et alene hjemmeproblem stadig. Men dog 'en sø' dvs. han har ikke kunnet holde sig - ikke stresset rundt :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke stress tissen han laver for det er nogle søer og ikke sjat pissen, men det kan ikke passe at når han har været ude og tisse om morgen at han så tisser en time efter. Når han skider indenfor er det altid i et bestemt hjørne, men det kan godt være han ikke har lært at det skal foregå udenfor.

Jeg må prøve og se om jeg kan snuppe ham i det og så slæbe ham ud, men tit når vi ikke at opdage det, komemr det med tiden at han stopper med det indenfor hvis vi ikke snupper ham i det?

Mvh. Brian

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mullergris

Han er jo en lille baby endnu og de skal ud hver 1 til 1½ time, når han vågner fra en lur og når de rigtig har leget.

 

og som de andre også siger masser af ros når i så tager ham ud på græsset når han så tisser der, så skal det nok komme helt af sig selv, han skal jo lære af jer hvad det er i vil have ham til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke stress tissen han laver for det er nogle søer og ikke sjat pissen, men det kan ikke passe at når han har været ude og tisse om morgen at han så tisser en time efter. Når han skider indenfor er det altid i et bestemt hjørne, men det kan godt være han ikke har lært at det skal foregå udenfor.

Jeg må prøve og se om jeg kan snuppe ham i det og så slæbe ham ud, men tit når vi ikke at opdage det, komemr det med tiden at han stopper med det indenfor hvis vi ikke snupper ham i det?

Mvh. Brian

 

Vi har aldrig gjort et hak for at lære Bassen at være renlig. Jeg tror det var Zarina, der sagde, at efterhånden som hvalpen begyndte at opfatte hele huset som sin hule, ville den nægte at gøre sig ren dér (som dens mor lærte den ikke at gøre sig ren i fødekassen), så vi lod bare havedøren stå åben nærmest i døgndrift (dog ikke om natten) og ganske rigtigt: Hunden blev ret hurtigt 100% stueren. Jeg tror han var en 10-11 uger, da det var på plads.

 

Og ja da, jeg ved godt det er koldt at have døren stående åben lige nu. Det var det også i feb 2008, da vi fik hvalpen hjem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det drejer sig ikke om at "snuppe" hunden i at gøre det forkerte!

Det drejer sig om at forhindre at det sker!

Dvs ud med hunden IKKE bare luk den ud men gå med den, bliv ude til den har gjort sig ren, ros ros og ros igen.

Sørg for at hunden kommer ud tit nok, gå med den hver gang!

Hunde lærer ikke af at begå fejl, de lærer af at få ros for det Rigtige!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke stress tissen han laver for det er nogle søer og ikke sjat pissen, men det kan ikke passe at når han har været ude og tisse om morgen at han så tisser en time efter. Når han skider indenfor er det altid i et bestemt hjørne, men det kan godt være han ikke har lært at det skal foregå udenfor.

Jeg må prøve og se om jeg kan snuppe ham i det og så slæbe ham ud, men tit når vi ikke at opdage det, komemr det med tiden at han stopper med det indenfor hvis vi ikke snupper ham i det?

Mvh. Brian

 

Det er ret vigtigt at det ikke er 'skæld-ud' slæben udenfor - mere som en 'nu skal jeg vise dig hvor det skal foregå' - Jeg ved godt at man skal tage sig gevaldigt sammen for ikke at komme til at hæve stemmen.. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...