Hop til indhold

Rapsolie???

Gæst Winston
 Share

Recommended Posts

Gæst Winston

Jeg har brugt en del tid på at søge et godt alternativ til Grizzly vildlakseolie, som jeg synes mine hunde kommer til at lugte meget af fisk af og farver pelsen under hagen.

Jeg vil høre om der er nogle af jer som bruger alm koldpresset rapsolie???

Og hvor meget I giver jeres hund dagligt???.

Mine hunde vejer 25-27 kg:-)

På forhånd tak for hjælpen:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for dit svar:-)

Ja, efter at have surfet en del efter et godt alternativ har jeg også fået den opfattelse koldpresset rapsolie kan være ligeså godt. Og at prisen også er bedre er da heller ikke så tosset:blink:

Er du godt tilfreds med pelsen på Bonnie??

Mine drenge bliver brugt på udstillinger og jeg giver et rigtig godt foder, men vil gerne give lidt ekstra til pelsens glans:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger koldpresset rapsolie til Bonnie, der er nemlig osse de "rigtige" fedtstoffer i, til en noget mere rimelig pris.:-D

Hvad med olivenolie? Ved du, om det er ligeså godt? Det er nemlig det eneste, jeg har i huset lige p.t. og har den sidste uges tid puttet et par dråber i Elvis' mad. Og der er jo ingen grund til at købe f.eks. fiskeolie (som jeg ellers er begyndt at være på udkig efter), hvis olivenolien er ligeså god.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med olivenolie? Ved du, om det er ligeså godt? Det er nemlig det eneste, jeg har i huset lige p.t. og har den sidste uges tid puttet et par dråber i Elvis' mad. Og der er jo ingen grund til at købe f.eks. fiskeolie (som jeg ellers er begyndt at være på udkig efter), hvis olivenolien er ligeså god.

Jeg ved at der er nogle der bruger det til deres heste når de skal have en mere blank pels, så det burde næsten også virke til hunde så:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror jeg prøver at starte med rapsolie fra i aften:-)

Man kan jo altid sadle om igen:blink: Synes bare det kunne været rart at slippe for fiskeånde og farvet pels og hvis det giver den samme glans til pelsen er det jo bare super.

Ud fra hvad nogle af jer siger er ca 1 spsk. dagligt til mine drenge på 25-27 kg nok ikke helt ved siden af?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Jeg har googlet og googlet og kan ikke finde en side hvor der står noget om Royal Jelly - andet end det er fra bier eller noget? Og det er i deres shampoo - jeg er nysgerrig :mrgreen:

Ved ikke om du har været herinde og læse:engel:: http://topdogz.dk/isle%20of%20dogs%20php/coature%20i%20dk.php

Men Royal jelly er noget fra bier...:blink:... det er det som arbejdsbierne fodrer bidronningen med... Efter at jeg har brugt det i 3 uger nu kan jeg allerede begynde at se en forskel... Freya er kommet i pels igen på rekordtid, og pelsen har en rigtig smuk glans over sig:5up:... Har både coat supplement og shampooen:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

• 1 year later...
Jeg ved at der er nogle der bruger det til deres heste når de skal have en mere blank pels, så det burde næsten også virke til hunde så:hmm:

hestefolk bruger ikke olivenolie, men rapsolie ( fra en hestepige der selv giver olie)

andet spørgsmål, jeg giver bare det billige rapsolie fra brugsen, er det koldtpresset..? har jeg sørme aldrig tænkt over..

eller hvor køber i det..?

og kan rapsolie til hunde aflhjælpe lidt skæl evt..?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er lige med på en lytter :-D.

Jeg køber også fiskeolie, men kan man virkelig "nøjes" med at købe raspolie ville det da være skønt, og hvis det så tilmed ikke farver pelsen så er det da bare et ekstra plus :5up:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror jeg prøver at starte med rapsolie fra i aften:-)

Man kan jo altid sadle om igen:blink: Synes bare det kunne været rart at slippe for fiskeånde og farvet pels og hvis det giver den samme glans til pelsen er det jo bare super.

Ud fra hvad nogle af jer siger er ca 1 spsk. dagligt til mine drenge på 25-27 kg nok ikke helt ved siden af?

Jeg vil foreslå at du vælger Livets Olie i stedet - den er en meget bedre kvalitet og mere gavnlig for hunden. Der er både omega 3 og 6 i.

Og jeg synes jeg læste i en post at de brugte oliven olie. Oliven olie er ikke det samme slags olie og indeholder ikke de gavnlige fedtsyrer. Den er en monoumættede olie, raps og andre vegetabilske olier er polyumættede, en hel anden historie. Jeg bruger lidt olivenolie kun hvis min hunds hjemmelavet kost mangler lidt fedtstoffer men har nok omega 6 fedtsyre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

Hunde optager ikke fedtstoffer baseret paa vegetabilsk olie optimalt som animalsk. Jeg ville leve med duften ellers prov kapsler istedet, bag tungen (saa er der ingen duft eller pletter).

Grissly lakseolie er det bedste kvalitetsprodukt til det formaal der findes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hunde optager ikke fedtstoffer baseret paa vegetabilsk olie optimalt som animalsk. Jeg ville leve med duften ellers prøv kapsler i stedet, bag tungen (saa er der ingen duft eller pletter).

Grissly lakseolie er det bedste kvalitetsprodukt til det formaal der findes.

Ved du om grizzly lakseolien findes som kapsler? jeg har kun set den som flydende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Ved du om grizzly lakseolien findes som kapsler? jeg har kun set den som flydende.

maaske ikke lige grizzly varianten, men fiskeoliekapsler til mennesker er top kvali og det kan snildt bruges;-)

Link til indlæg
Del på andre sites