Hop til indhold

Okseører


MissMilladk
 Share

Recommended Posts

Vi var lige i dyrhandleren i dag og købte lidt impulsivt et par okseører for at give Elvis noget nyt og spændende at gnaske i. Han blev ellevild - men det blev vi så ikke, da vi opdagede, at gulvtæppet var ved at få samme orange farve som okseøret :shock: Det smitter simpelthen af!

 

Har I oplevet det samme, og er det kun i starten, det smitter af? Kan man evt. gøre noget for at undgå at det smitter af (hælde (kogende) vand over, f.eks.)?

 

En anden ting er så: Hvorfor pokker er et okseøre orange? Det må da være noget, producenten har "tilført" det - for det kan da ikke være naturligt? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aldrig set orange okseører, men har tilgengældt set orange griseører, så måske du er blevet snydt?

 

Vi bruger okseører fra Olivers, de er super gode og okseører indeholder kun 2% fedt, hvor der vist nok skulle være mere fedt i griseører:hmm:

Hvordan man lige for farven aftæppet ved jeg desværre så meget om, måske noget vanish:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg købte et oksehud´s ben der var kogt i bouillon og det var mere eller mindre rødt.

 

Hold da kæft hvor det smittede af, alt var rødt og det ben blev meget hurtigt taget fra Fie igen, bandede og svovlede i dyreforretningen over de solgte sådan noget crap, uden at gøre opmærksom på hvordan en dyne f.eks kom til at se ud bagefter....

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har også prøvet et par forskellige af de der farvede "hundegodbidder"

DET gør vi ikke igen :damn: kun de ufarvede.

Jeg fik det af ved med det samme at dryppe vand på og så suge op med papir.

 

Almindelig "skrivepapir" eller køkkenrulle?

 

Vi har forøvrigt forsøgt os med tæpperens, men det er ikke forsvundet helt :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...