Hop til indhold

Hvornår er det tid?


Jane
 Share

Recommended Posts

Et svært spørgsmål, som ingen af os kan svare endegyldig på.

 

Jeg har stået i situationen en gang, med min gamle hund Andersen. Han blev 9 år. Det at det var mig, som skulle tage beslutningen, om han skulle leve eller dø, fik mig til at føle mig som en bøddel.

Jeg kunne vælge, at lade ham aflive så længe at han stadig havde livskvalitet eller jeg kunne pga. af hans sygdom lade ham leve lidt længere. Fakta var, at han ville dø af sult. Dyrelægen kunne ikke sige om der ville gå en uge eller 14 dage.

 

Andersens sygdom var så akkurt og sjældent, at dyrlægen aldrig før havde oplevet det. Derfor kom det også som et chok for os, at få at vide hvor syg han var.

Vi stod pludselig i en situation, som vi ikke var forberedt på.

Andersen skulle fodres 10 gange i løbet af et døgn. Det var et forsøg på om han kunne holde lidt mad i sig af gangen. Det stod ret hurtig klar, at det gik ikke og han kastede også vand op.

Vi vidste at der kun var en vej for Andersen.

 

Om mandagen kom Dyrlægen og gav Andersen den sidste sprøjte. Andersen sov stille ind i mine arme.

 

Vi var til dyrlægen om torsdagen og mandag sov han stille ind.

 

 

Jeg tror aldrig man bliver klar til, at tage afsked.

 

Vælger man kærligheden, så vælger man også sorgen. Det er to sider af samme sag, som ikke kan skilles ad.

 

Jeg lod mine følelser løbe af med mig. Håber det er i orden med jer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vælger man kærligheden, så vælger man også sorgen. Det er to sider af samme sag, som ikke kan skilles ad.

Jo tak, det fik vi at f¢le for lidt over en måned siden, da vi sagde farvel til Akita. Jeg får stadig tårer i ¢jnene bare ved at tænke på hende. Jeg kunne have fået en eller to, eller måske tre dage mere med hende, men for hvis skyld? I hvertfald ikke hendes. Så jeg tog beslutningen og sagde slut. Og jeg holdt hende da hun udåndede. Vi skylder vores hunde en hvis respekt og ærlighed når alle ting er pr¢vet, og der ikke er nogen vej tilbage til livet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...