Hop til indhold

Omverdenens "reaktioner" på Chihuahua


Gæst littlemisssunshine
 Share

Recommended Posts

Gæst Ninjamor
En Chihuahua er ikke en hund....

 

Giv den et dækken på med en hank i, og så er det en mobil, autonom træningsdummy, der med lidt øvelse kan placere sig selv, og sågar komme hjem igen, skulle det utænkelige ske at hundene ikke kan finde den...

 

:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

Jeg går ud fra du selv syntes det var hylemorsomt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Jeg har ikke selv chihuahua og får det heller ikke, det er alt for fysisk skrøbelig en hund til, at den er noget for mig.

 

Men jeg har efterhånden haft mange af racen i træning og har haft træningshold udelukkende med denne race.

 

Jeg bliver noget ærgerlig over kommentarer fra andre hundeejere som mener at deres race er en rigtig hund og chihuahua ikke.

Det er rigtig meget HUND i racen, måske endda for meget til dens lille krop, hvilket kan give hunden og ejeren mange problematiske oplevelser.

 

Til kommentarer som "rotterne er store i år" ville jeg sige med et stort smil:"Og det er idoterne også!" eller "og papegøjerne har ikke lært at holde mund"

 

Sidst jeg havde chier på hold i Søndermarken, som jo er offentligt område, kom der en anden hundeejer hen og ville røre, hvortil ejeren sagde at det skulle han ikke. En anden af chiejerne gik væk med sin hund fordi den havde det med at gø ad fremmede.

Begge disse hundeejere blev der råbt efter, den ene var syg i hovedet, mente manden, den anden havde selv lært sin hund at gø ad fremmede.

 

Det var jo dygtig set på et kort øjeblik :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

hold kæft hvor godt sagt :)

 

jeg har selv fået MANGE kommentarer, da min chi er utrolig lille.. tror hun måler 10 cm. til skulder, og vejer 1 ½ kg.. så hun virker meget lille når man står oprejst, og hun er blevet samlignet med marsvin, rotte og mus.. og et par ører med ben..

men har aldrig fået det direkte negativt.. folk siger det med et smil på læben, og jeg tror det er fordi at det ikke er så tit man ser en så lille hund..

 

og jeg møder ALDRIG nogen chi'er på gaden.. Jeg ser dem altid oppe i gågaden.. og der har jeg ikke min egen med.. hun bliver så bange for alle de ben der er alle steder..

- men jeg tager det med et smil.. selvom jeg syntes det kan være irreterende, at man ikke kan gå i fred..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...

De 9 mdr. vi har haft vores dejlige chihuahua har vi aldrig mødt nogen der nævnede Paris Hilton, eller har set ned på os eller hunden pga. hans størrelse.

Nu er han så også en stor en af slagsen, han vejer 3,2 kg er korthåret mørk brun. Hvis man lader sig gå på af folks kommentarer om hunden, så tror jeg det handler om ens eget selvværd og ikke hunden. Man skal ikke forsvarer sin hunds udseende overfor fremmede, de kan da være bedøvende ligeglade. Jeg kommenterer heller ikke folks uvorne, grimme, tynde eller tykke børn.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg havde den indstilling at chihuahua var nogle små bestemte hunde, som ikke var specielt begejstret for andre hunde. hver gang vi møder en chihuahua gør de altid voldsomt!!

dén indstilling havde jeg indtil der var nogle der flyttede op hvor jeg boede med den dejligste lille chihuahua. ham og Thor leger så mega godt på trods af den store størrelses forskel. dog er det chihuahuaen der bestemmer, men det lader ikke til at røre Thor:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...