Hop til indhold

Omverdenens "reaktioner" på Chihuahua


Gæst littlemisssunshine
 Share

Recommended Posts

Gæst littlemisssunshine

Hvordan reagerer folk, når de hører du har en Chihuahua eller hvordan, når du går tur med den? Har I haft nogle negative/positive oplevelser i den forbindelse? Tænker på at mange.. (nogle?) mennesker har den holdning at en Chihuahua ikke er en hund, det er en rotte osv. osv.

 

Så har I fået nogle kommentarer med på vejen i den dur?

 

Jeg har heldigvis ikke fået nogle endnu. Kun den med rotten, da en af mine veninder fortalte vi skulle have Chihuahua til sin mor. Men folk vi møder, når vi går tur plejer at synes de er rigtig søde og så får vi altid denne hér kommentar, når vi møder andre små hunderacer "*taler til sin hund* eeeij, der er en, der er mindre end dig, hva" ja ja ja, de er meget små ;)

Eller hvis man fortæller nogen man har en Chihuahua "nåårh, det er sådan en Paris Hilton hund".....................

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
Hvordan reagerer folk, når de hører du har en Chihuahua eller hvordan, når du går tur med den? Har I haft nogle negative/positive oplevelser i den forbindelse? Tænker på at mange.. (nogle?) mennesker har den holdning at en Chihuahua ikke er en hund, det er en rotte osv. osv.

 

Så har I fået nogle kommentarer med på vejen i den dur?

 

Jeg har heldigvis ikke fået nogle endnu. Kun den med rotten, da en af mine veninder fortalte vi skulle have Chihuahua til sin mor. Men folk vi møder, når vi går tur plejer at synes de er rigtig søde og så får vi altid denne hér kommentar, når vi møder andre små hunderacer "*taler til sin hund* eeeij, der er en, der er mindre end dig, hva" ja ja ja, de er meget små ;)

Eller hvis man fortæller nogen man har en Chihuahua "nåårh, det er sådan en Paris Hilton hund".....................

 

Dem jeg kender, og som møder vores hunde, er altid positiv overrasket over vores hunde, men vi lader jo også vores hunde være hunde, uderover det er de jo også långhårede, og der er mange der tror de kun findes i en korthåret version.

 

men jeg fik da en kommentar da vi var ude af gå af en mand hvor han råber til mig, at rotterne godt nok er store i år. Hvor jeg så svare tilbage. "ja og det er idioterne tilsydenladende også" :P

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg er den lykkeligste ejer af en chihuahua i dag, har været pudelejer, med store udstillinder og hvad der tilhøre holdt selv pelsen, det var hårt, i 30 år og elskede mine hunde. jeg bliv skilt og min gamle hund kunne ikke mere så jeg måtte gå den tunge gang . hold da op hvor jeg savnede den.i det nye forhold kunne min nye ven mærke det, han kon hjem med en lille ny hvalp ( som jeg kaldte en rotte) i dag siger jeg aldrig det ord mere , de er bare så dejlige og søde. lille krop med en stor forstand. lille ja, men stor hund ja. od der er ingen der skal kalde hende for en rotte, :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også hørt den med rotterne er store, at det jo ikke er en rigtig hund, at de gør sjovt og skingeret - så er de slet ikke rigtige hunde, lidt underlige (uvidne) spørgsmål som om den kan trænes som andre hunde osv. Men det meste har været folk som troede de var humoristiske, så jeg smiler bare og lader som ingenting :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst littlemisssunshine
Jeg har ikke selv nogen Chi, men synes de er søde :lun:

 

Når vi møder en plejer jeg også at sige til Groa. neej en lille en, det er sjældent vi møder en der er mindre end dig. Det er på ingen måde nedladende ment.

 

Jeg opfatter det skam heller ikke nedladende, når folk siger det, det er jo med et smil. Det er bare sjovt, at ALLE vi møder siger det samme :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Min mand plejer blot at svare 'ja, JEG har jo ikke brug for nogen potensforlænger' det lukker for de fleste kommentarer, når han er i parken og se på kamphunde. Selv er jeg så modsat Hilton, at jeg bliver begejstret for den slags kommentarer :rolleyes: og så har jeg jo haft rotter, så det generer slet ikke :-D

 

Hvad er der sket med rotterne? :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
En Chihuahua er ikke en hund....

 

Giv den et dækken på med en hank i, og så er det en mobil, autonom træningsdummy, der med lidt øvelse kan placere sig selv, og sågar komme hjem igen, skulle det utænkelige ske at hundene ikke kan finde den...

 

:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

ha ha ha! :banan: :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Den med potens forlængeren er god :klap:

 

Jeg kørte bag en bil i dag hvor der stod i bagruden "MIN hund er en RIGTIG hund" jeg havde sådan lyst til at køre op i røven på ham med et ordenligt brag, og stige ud af bilen og råbe "MIN bil er en RIGTIG bil" :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er min Vic jo godt nok en papillon, men mange mennesker tror altså han er en chihuahua eller en underudviklet tingest, der ikke gælder for rigtig hund, og hold da kaje alle de kommentarer jeg får på det:lol: Både sjove og irriterrende.

 

De irriterrende er sådan nogle som, når vi skal med bussen, og vi har "bagsædet" med, dvs. bæretasken, som han er i når vi går fra busterminal fra den ene bus til den anden, og folk råber "hey paris, kan din hund ikke gå selv" :gab: Getting old...den har vi hørt SÅ mange gange før, at vi ikke engang gider kommentere på den.

 

Og rotterne er store...men det er opfindsomheden ikke:stupid:

 

"kan sådan en bette en godt spise kødben":lol: (narj, han får da caviar, øhm..han kan altså det hele som en stor hund, og han er den 6.klogeste på ranglisten over inteligente hunde. Hvem ved, måske er han klogere end dig, noget tyder på det:engel:

 

 

Her i tirsdags var vi nede i dyrehandleren efter et nyt dækken i faarlige camouflagefarver og nogle kuperede kanin-ører, og da Vic havde prøvet dækkenet kom der en Beagle-han ind i butikken som Vic bare ikke gad, så fik han ellers en salut, der stod så et par fyre ved kassen der var ved at købe noget hundefoder, der grinende sagde "wallah nu ejer din hund dyrehandlen, den er nok en kamphund":lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst littlemisssunshine

 

og han er den 6.klogeste på ranglisten over inteligente hunde.

 

 

Hvor kan man finde den liste? :-D

 

Gud, hvor kan folk dog være irriterende, når de kommer med sådan nogle kommentarer. Tænk at man gider...

Link til indlæg
Del på andre sites

what can make you dance?...chihuahua! what can make you move? Chihuahua...

 

 

Ohhhhhhh...Chihuahua...

 

 

næææ du :engel:

 

"What can make you move, Chihuahua

Can you feel the groove Chihuahua

What can make you dance

Oh Chihuahua!

What can make you sing Chihuahua

Take it and you win Chihuahua

What can bring you joy

Oh Chihuahua!"

 

 

:engel::blink::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst littlemisssunshine
what can make you dance?...chihuahua! what can make you move? Chihuahua...

 

 

Ohhhhhhh...Chihuahua...

 

næææ du :engel:

 

"What can make you move, Chihuahua

Can you feel the groove Chihuahua

What can make you dance

Oh Chihuahua!

What can make you sing Chihuahua

Take it and you win Chihuahua

What can bring you joy

Oh Chihuahua!"

 

 

:engel::blink::lol:

 

Åhhh, hele familiens ringetone.... :rolleyes:

 

Border er nummer et og Pudler nummer to. Kan ikke lige huske hvor jeg har set listen.

 

Fandt det her på google, http://www.hunde-info.dk/page73.shtml

Ved ikke om det er den, men der er 1 og 2 det samme somm hvad du siger. Papillon er dog nr. 8 Alt4Victor ;)

HVORFOR er Chihuahua SÅ langt nede? Der står i alle racebeskrivelserne er det er sådan en lille intelligent hund :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mullergris

nu har jeg jo så ikke en chihuahua, men en lille puddel og min bedre halvdel var ude og gå en tur med hende og kom forbi nogle rocker som har et klubhus i nærheden hvor vi bor, og så sagde den ene også om hende sikke en rotte, hvorpå Magnus sagde nej nej der tager i fejl, det er en kamphund forklæt som puddel så pas i heller på for hun er farlig :lol::lol::lol::lol:, og ja så kunne de jo ikke lade være med og grine ad det.

Link til indlæg
Del på andre sites

nu har jeg jo så ikke en chihuahua, men en lille puddel og min bedre halvdel var ude og gå en tur med hende og kom forbi nogle rocker som har et klubhus i nærheden hvor vi bor, og så sagde den ene også om hende sikke en rotte, hvorpå Magnus sagde nej nej der tager i fejl, det er en kamphund forklæt som puddel så pas i heller på for hun er farlig :lol::lol::lol::lol:, og ja så kunne de jo ikke lade være med og grine ad det.

 

Vi har også en Pudel, min mand siger det er et Rottweiler, den er bare mere rot' end weiler :blink:

 

undskyld, det var OT:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...
Gæst Wilmamor

Jeg har ikke mødt negative bemærkninger endnu. Jo jeg har hørt rotteversionerne, men de generer nu ikke mig som sådan. Det er primært min tåbelige storebror der siger det:roll:

 

Ellers har jeg kun oplevet at folk synes hun er sød og lækker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Marie Svane

Uha, jeg har fået SÅ mange negative reaktioner på min chi :shock:

 

"Rotterne er store i år", har jeg også fået MANGE gange!! Hvor til jeg så svare; "Ja jeg har ikke set dem gå på to ben før" eller "Ja, det kan jeg se" :roll:

 

Så har jeg også fået;

 

Fordi Chacco gøede af en anden hund

"Pas på, min hund kan æde din" :shock: (Hvad fanden er det for noget at sige?!)

 

"Går du tur med din kat?"

 

"Jeg fatter ikke folk vælger en så lille hund, den kan jo ingen ting" :roll: (tro det eller ej, det var der sku engang en der sagde)

 

"Vælg dog en ordentlig hund"

 

Jeg er nu ved at være vant til det!! Efter 2 år som Chi ejer. De får da bare en kommentar igen, det er ikke fordi det afholder mig for at gå tur med mine hunde offentlige steder hvor der er mange steder.

 

Dog i starten havde jeg svært ved det, men dumme mennesker er der da mange af :mrgreen:

 

Jeg har dog også fået positivt reaktioner, de er altid dejlige :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 9 months later...
Gæst Luksusfoder

Jeg har heldigvis altid fået positiv respons på mine chi'er, folk kan simpelthen ikke gå forbi dem uden at skulle snakke og børnene er helt betaget af dem. De gamle damer synes de er så søde og stopper op og kigger. Der er flere der har stoppet mig når jeg går tur (har 5) og spurgt om ikke det er en chihuahua. Der var også en dame der engang havde cyklet efter mig for hun troede ikke sine egne øjne (fordi jeg gik med 5).

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...