Hop til indhold

Hvornår blev jeres gigantrace kønsmoden?


Gæst jeanett25
 Share

Recommended Posts

Gæst jeanett25

:vinken:

 

Lige et hurtigt spørgsmål.

 

Hvornår blev jeres GDér og også andre gigantracer kønsmoden:confused:

 

Jeg spørger fordi Emil snart er 8 måneder, og selvom man godt kan mærke en hormonel forandring, så tisser han stadig som en hvalp :-D

 

Sååå, jeg venter stadig i spænding :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

:vinken:

 

Lige et hurtigt spørgsmål.

 

Hvornår blev jeres GDér og også andre gigantracer kønsmoden:confused:

 

Jeg spørger fordi Emil snart er 8 måneder, og selvom man godt kan mærke en hormonel forandring, så tisser han stadig som en hvalp :-D

 

Sååå, jeg venter stadig i spænding :lol:

 

Nu har jeg ikke en gigantrace, og kender ikke så meget til grand danois.

 

Men min hund på snart halvandet tisser også stadig som en hvalp/tøs, selvom han både er kønsmoden og så videre. Og så vidt jeg ved, at der nogle hanhunde, der gør det hele livet.

 

Så det har ikke nødvendigvis en sammenhæng :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjoh, æhhh, Møffe mente jo helt klart, at han ville være tidligt på den! :mrgreen:

 

Så han lettede ben, da han fyldte 21 uger - stooooor dreng!

 

Men han må have skræmt livet af sig selv, for nu er han snart 25 uger og har ikke gjort det siden :rolleyes: Så jeg er meget spændt på, om han holder en laaaang pause og det egentlig bare var én stor fejltagelse.. eller om han begynder her, ca. 1 måned efter - det har jeg hørt, at de ofte gør :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25

Tak skal i have for jeres erfaringer!

 

Der er bare aldrig sket antydningen af et løftet ben. Og det ser ski lidt sjovt ud, nu når han vejer 60 kg, at han sidder der som en bette vaps. :mrgreen:....

 

Nå men hvis Aslan var 9 måneder, har han da lidt tid at løbe på endnu :rolleyes:

 

Uanset, vil jeg nemlig også rent opførelses-mæssigt sige, at han er kommet i "puberteten".

 

Generelt har han meget energi - snuser meget til mennesker og også mere i jorden. Hans lugtesans er klart forstærket. Vi bor næsten lige ved siden af en dyrebutik og en dag stak Emil fra Esben fordi han blev bange for hoveddøren (Ja, spørg mig ikke hvordan men Esben er lidt hundehandicappet indimellem :stupid:) Emil render tværs over vejen - som er ret befærdet! - ind i dyrebutikken - sætter sig ned foran fuglene og gør! :genert: - GODT jeg ikke var der, siger jeg bare! :mrgreen: Men damen kender heldigvis Emil og synes bare han er så dejlig - HAHA - dejlig???

 

Nå men nu skal han altid forsøge og se, om ikke han kan komme en tur i butikken, når vi når til hoveddøren. Stikker næsen i vejret og snuser dybt ind.....Er sikker på han kan lugte griseørerne (som vi "by the way" tit henter)

 

Han har fået bideflip nr. 2 og forstår ikke nej, slip, stop - han tror bare vi skal lege 24/7 . Og så render han mig i numsen non stop.

 

Idag gjorde jeg rent og flyttede lidt rundt og jeg mener det, når jeg siger, at jeg kunne mærke hans ånde i nakken "the entire time" :klap:

 

Heldigvis kan jeg ind til videre stadig have ham løs de sædvanlige steder. Han leger meget gerne med mig og træningen hænger stadig fast.....ENDNU....

 

Hovs..nu løb det af med mig :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25
Emil er en frækkert :klap2:

 

Kanon historie om butikken :blink:

 

 

 

Nogen hunde bliver jo ikke ramt ligeså hårdt som andre (og opdragelses måder har sikkert også noget at sige) så vi kan håbe at Emil ikke bliver værrer (og ender som kræet herhjemme):x:

 

Jaaaa han er sku lidt en frækkert.....:lol:.....Mest en sød een dog.

 

Ja den med butikken skulle jeg også lige have 2 gange da Esben ringede og fortalte vores hund var stukket af! :shock: YIKES...

 

Lige nu har han gøet som en besat....(inderst inde ved jeg jo godt han ikke gør medmindre der er en betydelig årsag) Denne gang tror jeg så alligevel at det er puberteten der er sat ind........Men NEJ igen må jeg se mig besejret. Det var den pude, som jeg havde lagt under hans madras der ikke passede herren. Det finder jeg ud af, eftersom han selv begynder og trække den ud og derefter ligger sig ned med et hjertens SUK :hmm: :klap:

 

Og ps. kom gerne med fif til hvad jeg IKKE skal gøre Dorte, så han bliver en sand :engel: igennem puberteten! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jaaaa han er sku lidt en frækkert.....:lol:.....Mest en sød een dog.

 

Ja den med butikken skulle jeg også lige have 2 gange da Esben ringede og fortalte vores hund var stukket af! :shock: YIKES...

 

Lige nu har han gøet som en besat....(inderst inde ved jeg jo godt han ikke gør medmindre der er en betydelig årsag) Denne gang tror jeg så alligevel at det er puberteten der er sat ind........Men NEJ igen må jeg se mig besejret. Det var den pude, som jeg havde lagt under hans madras der ikke passede herren. Det finder jeg ud af, eftersom han selv begynder og trække den ud og derefter ligger sig ned med et hjertens SUK :hmm: :klap:

 

Og ps. kom gerne med fif til hvad jeg IKKE skal gøre Dorte, så han bliver en sand :engel: igennem puberteten! :mrgreen:

 

 

 

Altså, jeg ved jo ikke hvad vi gjorde forkert, og om vi gjorde noget forkert, men jeg syntes godt nok aslan har været slem nogen gange.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25

Hahaha, ja der burde jeg nok have tænkt mig om!! :damn: Det eneste man får ud af det er, tinitus!

 

Nå men mener selvfølgelig heller ikke i har gjort noget forkert :-D - og jeg gør absolut heller ikke alting "rigtigt" eller efter bogen om man vil.

 

Men hvad har Aslan været slem med så? Vil gerne have lidt sparring. Måske kan forberede mig lidt i værste fald :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er nok mest den der med at lytte og kontakten.

 

Og svigerne påstår troeligt at Aslan har været / er en nem hund. Men det er nok størrelsen kombineret med manglende opmærksomhed og nægte at lytte, som gør at det bliver træls.

 

Og selv om folk sagde "bare bliv ved med at træne" blev aslan faktisk først nemmere efter vi stoppede til lydighedstræning, men nu har hunden heller aldrig ønsketandet end at lege og hygge sig :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25
Det er nok mest den der med at lytte og kontakten.

 

Og svigerne påstår troeligt at Aslan har været / er en nem hund. Men det er nok størrelsen kombineret med manglende opmærksomhed og nægte at lytte, som gør at det bliver træls.

 

Og selv om folk sagde "bare bliv ved med at træne" blev aslan faktisk først nemmere efter vi stoppede til lydighedstræning, men nu har hunden heller aldrig ønsketandet end at lege og hygge sig :mrgreen:

 

Okay, men er det virkelig så slemt? :confused: Tænker, hvad munder det ud i, at han ikke lytter så godt efter?

 

Altså Emil har jo heller ikke lyttelabber som en malle, men tålmodighed skal der til :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, men er det virkelig så slemt? :confused: Tænker, hvad munder det ud i, at han ikke lytter så godt efter?

 

Altså Emil har jo heller ikke lyttelabber som en malle, men tålmodighed skal der til :mrgreen:

 

 

 

Vi forlanger jo så bare det mindre af ham, og så har vi jo måtte indse at han bare ikke er en hund der gider ret meget mere end det han hygger sig med.

 

Og han kan jo være ude i flere timer, hvor han bare ligger og dufter op i luften.

 

 

 

Men hvor man kan få skubbet/hevet andre hunde ind, ja det kan man så bare ikke med Aslan, så har han bestemt at han vil side uden for kl 6:40 når jeg skal ud af døren, ja så sider han der :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...