Hop til indhold

Skal jeg nu også til at være nervøs?


Gæst Miss_menelli
 Share

Recommended Posts

Gæst Miss_menelli

Siden i lørdags har Bamse været sådan lidt svingende, mht. hvor meget han gider sit foder, og det ligner ham ikke.

 

Men har slået det hen med, at han lige var blevet passet fra lørdag til søndag, og at foder jo kan blive kedeligt.

Han afføring var også lidt skiftende, men igen - mine forældre kunne jo have givet han en halv dansk bøf :stupid:

 

Men han har været en smule mut til tider, har sovet meget og har ikke vist nogen interesse for hans legetøj, hvilket slet ikke ligner ham.

 

Her til morgen, fandt jeg så en klat opkast, med en masse brunt snask, og foder i, så det var maden fra i går.

Vi gik en tur, og han skulle tydeligt af med noget, men det var vist lidt svært - Men fik en fin hård pølle ud.

5 minutter senere skulle han så igen, og det var mere blødt.

 

Så da vi kom hjem, kastede han rigtig slemt op - Hele aftensmaden fra i går :shock:

 

Undre mig meget over, at så meget af maden stadig ligger i maven så lang tid efter, og overvejer nu om der kan være noget galt.....

 

Synes i han skal have sin morgenmad som normalt, eller skal jeg prøve at faste ham lidt og se tiden lidt an?

Har under alle omstændigheder tænkt mig at ringe til dyrlægen for en sikkerheds skyld, det koster jo ikke noget... Men måske i kan berolige mig lidt, da jeg bliver lidt små paranoid med alle de syge hunde herinde :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
God bedring med ham *S*

 

Synes jeg læste om der igen var en del mavevirus i omløb flere steder i landet.

 

Takker - Han plejer at være ret sej, så det er garanteret ingenting.

Men har også tænkt tanken, at det kunne være noget mave virus...

 

Og han er meget rastløs nu, små piver og hans mave rumler ret meget, så er glad for at dyrlægen åbner om en halv time....

Link til indlæg
Del på andre sites

Takker - Han plejer at være ret sej, så det er garanteret ingenting.

Men har også tænkt tanken, at det kunne være noget mave virus...

 

Og han er meget rastløs nu, små piver og hans mave rumler ret meget, så er glad for at dyrlægen åbner om en halv time....

 

Nej det skader intet lige at få deres vurdering, det lyder som om han har svært ved at finde ro

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Tak for alle de krydsede fingre!

 

Heldigvis ser det ud til bare at være en maveinfektion i første omgang.

Så han fik en sprøjte binyrebarkhormon, og så antibiotika til de næste dage.

 

Men ser vi ikke fremskridt i løbet af to dage skal vi komme igen, for dyrlægen havde en mistanke om, at det måske kunne være en infektion i bugspytkirtlen.

 

Så vi håber på at Bamses næse har været i lidt for mange "gode" sager på gåturerne, og at antibiotikaen tager det!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Det er bare rigtig træls....

Han har lige kastet al maden op igen - Deriblandt hans antibiotika....

 

Blev enige med dyrlægen om, at et foderskift til "rigtig" skånekost ikke er løsningen for Bamse, for han har jo som nogen ved en sart mave - og så er det ikke så længe siden vi skiftede foder, så det vil nok bare gøre det værrer.

 

Men det her dur jo heller ikke, han skal have noget føde, for han har tabt sig...1½ kg, siden lørdag.... Og han er altså ikke en hund der bare lægger sig og slapper af, selvom han har det skidt, næ nej - Selvom han har feber og kaster op, så kan man da godt fange fugle i haven!!! :hmm:

 

Så har i nogle gode ideer til skånekost, som vi kan lave selv, og evt. blande med hans foder, så han får noget at stå imod med?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Hvad med den hjemmelavede? Kunne det være noget?

 

Og så uden havreklid i?

 

Det består af 1/3 ris

1/3 kød

og 1/3 grøntssager

 

Helt sikkert at det er værd at prøve - Hvor kogte skal risene være, og nogle gode ideer til grøntsager?

Skal kødet være kogt?

 

Har aldrig prøvet at lavet hjemmelavet mad til ham før, så er lidt på bar bund... Og har ikke lyst til at "eksperimentere" for meget....

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt sikkert at det er værd at prøve - Hvor kogte skal risene være, og nogle gode ideer til grøntsager?

Skal kødet være kogt?

 

Har aldrig prøvet at lavet hjemmelavet mad til ham før, så er lidt på bar bund... Og har ikke lyst til at "eksperimentere" for meget....

 

 

Søg på "hjemmelavet " nede i foder tråden, der ligger opskrift.

 

Jeg kogte ris og grøntsager i 1½ time for at være HELT sikker :mrgreen:

Dyrelægen siger for at skåne mave skal ris koges i min 1 time.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fie har jo i den grad også sart mave og når den er i uorden, så fjerner jeg altid tørfoderet.

 

Hun får så udkogte ris, typisk med fiskeboller eller hvid fisk, samt pro-kolin

 

Små portioner en 4-6 gange om dagen, så har maven en smule at arbejde med.

 

Tørfoderet begynder jeg først på igen, når afføringen er rimelig fast igen

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er bare rigtig træls....

Han har lige kastet al maden op igen - Deriblandt hans antibiotika....

 

Blev enige med dyrlægen om, at et foderskift til "rigtig" skånekost ikke er løsningen for Bamse, for han har jo som nogen ved en sart mave - og så er det ikke så længe siden vi skiftede foder, så det vil nok bare gøre det værrer.

 

Men det her dur jo heller ikke, han skal have noget føde, for han har tabt sig...1½ kg, siden lørdag.... Og han er altså ikke en hund der bare lægger sig og slapper af, selvom han har det skidt, næ nej - Selvom han har feber og kaster op, så kan man da godt fange fugle i haven!!! :hmm:

 

Så har i nogle gode ideer til skånekost, som vi kan lave selv, og evt. blande med hans foder, så han får noget at stå imod med?

 

Åh nej :megaked: :ae:

 

Altså jeg ville nok udelade grøntsagerne hvis det er skånekost. Prøv med godt udkogte ris og kylling eller fiskeboller som Rene siger. Rigtig god bedring med ham!!! :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ihh, hvor er i altså gode at have ved hånden, når man har brug for hjælp!!

 

Går straks i gang med at kokkere, og se om han ikke godt kan holde det i sig!!

 

Tak!

 

Det er nemlig rart at have HF når der er noget galt, der sidder altid en eller anden med et brugbart råd :5up: :klap:

 

God "arbejdslyst", jeg håber at det hjælper ham :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åååååårh det er KUN imens der er dårlig mave?

 

Ja så skal der nok ikke grøntsager i, jeg læste det som at det var i fremtiden at det skulle blandes med tørfoder :stupid:

 

 

Da aslan havde diarre agtigt, gav vi ham 4 skiver toast, med kogt vand på, og når det så blev lunkent fik han det med en skefuld torske lever pate.

 

Toasten går ind og gør pølerne mere faste

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Åååååårh det er KUN imens der er dårlig mave?

 

Ja så skal der nok ikke grøntsager i, jeg læste det som at det var i fremtiden at det skulle blandes med tørfoder :stupid:

 

 

Da aslan havde diarre agtigt, gav vi ham 4 skiver toast, med kogt vand på, og når det så blev lunkent fik han det med en skefuld torske lever pate.

 

Toasten går ind og gør pølerne mere faste

 

Toast er nok ikke en god ide, da han kaster op af brød, selvom han er rask... :badr: Myyystisk hund....

 

Men ris og kylling, rigtig godt udkogt, lyder som en plan - Og jeg er slet ikke i tvivl om han vil elske det, så de ter nok en god ide at vi holder os til små portioner!

 

Tror i lidt blendet tomat vil gøre nogen skade?

Han plejer nemlig at få lidt i sin normale mad, og det hjælper rigtig godt på forhudsbetændelse, så kunne være rart hvis jeg kan fortsætte med det....

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...