Hop til indhold

Skal jeg nu også til at være nervøs?


Gæst Miss_menelli
 Share

Recommended Posts

Hvad med den hjemmelavede? Kunne det være noget?

 

Og så uden havreklid i?

 

Det består af 1/3 ris

1/3 kød

og 1/3 grøntssager

 

Jeg laver også denne her, men det er med 1/3 del kogte ris, så det er altså 2,5 gang så lidt ris som i din opskrift, har jeg misforstået noget?

 

Og ifølge dyrlægen, så skal der absolut ikke grøntsager i når det er til dårlig mave, bare 50% kogte ris og 50% kogt kylling, grøntsagerne er for hårde ved maven.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg laver også denne her, men det er med 1/3 del kogte ris, så det er altså 2,5 gang så lidt ris som i din opskrift, har jeg misforstået noget?

 

Og ifølge dyrlægen, så skal der absolut ikke grøntsager i når det er til dårlig mave, bare 50% kogte ris og 50% kogt kylling, grøntsagerne er for hårde ved maven.

 

Jeg så lige, at du allerede har rettet det med grøntsagerne, så undskyld at jeg er lidt langsom :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Stakkels Bamse, jeg håber at han snart er på toppen igen. :ae:

 

Min mor snakkede med en opdrætter-type inden i Viborg, den anden dag, som også nævnte det dér med, at der er ret mange hunde, der lider af maveinfektioner og lign. for tiden. Lad os håbe at vi snart er ude af den periode, og god bedring til Bamse!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Ja, synes godt nok også der er mange der har bøvl med maven for tiden!

Gad vide om det er noget hundende spiser, eller om det er smitsomt?

 

Må i alle tilfælde nok hellere holde Bamse fra andre hunde til han er rask!

 

Det er lidt held i uheld, at jeg selv har lagt syg de sidste par dage - Ville slet ikke ane hvad jeg ville have gjort ved mig selv, hvis jeg var kommet hjem til alt det han har kastet op i løbet af dagen!!

 

Men det ser heldigvis ud til at han kan holde, meget små portioner af skånekosten nede.

Så håber at han kan holde det i sig længe nok til at optage antibiotikaen.

 

Så fortsætter med at fodre med det indtil han er helt på toppen - Det ser også ud til at være en kæmpe hitter, for ned kommer det :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Øv altså... Bamse kan stadig ikke holde noget som helst i sig.

 

Så afsted til vagtdyrlægen, som tilfældigvis (og heldigvis) var vores egen dyrlæge.

 

Han var ikke helt glad for at den sprøjte Bamse fik i morges ikke virkede, så Bamse fik igen en sprøjte med kvalme nedsættende, og en med penicillin og binyrebarkhormon - Vi skal så ikke give pillerne længere, da han jo alligevel ikke kan holde dem i sig.

Heldigvis er han ikke slemt dehydreret endnu, men det var rart lige at få det tjekket!

 

Så nu skal han fastes til i morgen, og så skal der krydses fingre for at kvalmen er væk, for ellers står den på røngten og indlæggelse :megaked:

 

Øv, hvor er det altså bare træls....

Link til indlæg
Del på andre sites

Stakkels dig, jeg ved hvor hårdt det er at have en hund der intet kan holde i sig :ae:

 

Husk kun at give ham lidt ad gangen, så er der større chance for at han kan holde det i sig, så hellere fodre ham én gang i timen med en håndfuld eller 2.

 

Giver du ham samtidig Zoolack eller andet der skal hjælpe med at holde det i maven?

 

Jeg krydser fingre for at pencilinen hjælper :x:, og god bedring med ham

Link til indlæg
Del på andre sites

ps. Hvorfor fik han egentlig binyrebarkhormon, så vidt jeg ved er det smertestillende og kløestillende?

 

Som jeg læser det, så forværrer det rent faktisk hans maveproblemer

 

Kopieret fra netdyredoktor:

 

Kombination af binyrebarkhormon med visse smertedæmpende og antiinflammatoriske stoffer øger risikoen for gastrointestinale komplikationer (komplikationer i mave-tarmkanalen) i form af bl.a. opkastning

 

http://www.netdyredoktor.dk/sw10654.asp

Link til indlæg
Del på andre sites

ps. Hvorfor fik han egentlig binyrebarkhormon, så vidt jeg ved er det smertestillende og kløestillende?

 

Som jeg læser det, så forværrer det rent faktisk hans maveproblemer

 

Kopieret fra netdyredoktor:

 

Kombination af binyrebarkhormon med visse smertedæmpende og antiinflammatoriske stoffer øger risikoen for gastrointestinale komplikationer (komplikationer i mave-tarmkanalen) i form af bl.a. opkastning

 

http://www.netdyredoktor.dk/sw10654.asp

 

Binyrebarkhormon bruges af mange dyrlæger, fordi det går ind og sætter dyrets eget imumforsvar lidt på stand by, og så mener de at penicilinet bedre kan virke:-D

Men det er man ved at gå bort fra, fordi penicilinet netop skal hjælpe dyrets eget imumforsvar med at nedkæmpe infektionen:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Binyrebarkhormon bruges af mange dyrlæger, fordi det går ind og sætter dyrets eget imumforsvar lidt på stand by, og så mener de at penicilinet bedre kan virke:-D

Men det er man ved at gå bort fra, fordi penicilinet netop skal hjælpe dyrets eget imumforsvar med at nedkæmpe infektionen:-D

 

Ja, for mig lyder det da lidt som om at man giver to modsat rettede behandlinger ved at give begge dele, men jeg er absolut ikke ekspert.

 

Jeg har bare hørt rigtig meget om bivirkninger ved Binyrebarkhormon, så jeg ville nok kun vælge at modtage det som behandling i tilfælde hvor andet ikke kan hjælpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Han fik vist egentlig heller ikke binyrebarkhormon her sidste gang, nu jeg kommer til at se fakturaen....

Men spørg mig ikke hvorfor han fik det første gang - Smiler bare sødt og nikker, når dyrlægerne siger noget :roll:

 

Men det lød egentlig heller ikke som om min egen dyrlæge, som vi var ved her til sidst, var helt tilfreds med at vi fik piller med hjem, til en hund der ikke kan holde noget i sig, første gang vi var derinde.

 

Men som du siger Lonny, så skal han startes meget langsomt op på foderet i morgen, og så må vi se... Heldigvis har han haft rimelig normal afføring sidst han lavede, så det er et godt tegn.

Men det betyder åbenbart ikke nødvendigvis, at der ikke kan sidde et fremmedlegme fast, blev jeg belært om :(

 

Har heldigvis en dejlig dyrlæge der tager sig tiden til os, og forklare meget grundigt hvad jeg skal gøre, og se efter, så er ret tryg ved at Bamse nok skal blive frisk igen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv da, håber det går bedre snart! Vi lavede også udkogt havregrød til Buddha da han havde dårlig mave, og strøede en smule sukker på toppen for at være sikker på at han gad spise det. Men hvis han skal faste skal han selvfølgelig ikke have det, men måske når i er ovre fasten?

God bedring vovse :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Tror heldigvis han har det bedre.

Han har kun kastet morgenmaden op, men har holdt middagsmaden i sig indtil nu.

 

Og han virker lidt mere vågen, og ligger ikke bare og sover.

Så tror han er ved at være i bedring... :banan:

 

Puha, er godt nok lettet... Kunne ikke lige have overskuet en tur som Lonny har været igennem, med røngten, indlæggelse og hvad der ellers kan komme af ubehagelige overraskelser!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror heldigvis han har det bedre.

Han har kun kastet morgenmaden op, men har holdt middagsmaden i sig indtil nu.

 

Og han virker lidt mere vågen, og ligger ikke bare og sover.

Så tror han er ved at være i bedring... :banan:

 

Puha, er godt nok lettet... Kunne ikke lige have overskuet en tur som Lonny har været igennem, med røngten, indlæggelse og hvad der ellers kan komme af ubehagelige overraskelser!!

 

Det var godt at høre!!! :banan: Vi satser på at han fortsætter den gode stil :5up: :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror heldigvis han har det bedre.

Han har kun kastet morgenmaden op, men har holdt middagsmaden i sig indtil nu.

 

Og han virker lidt mere vågen, og ligger ikke bare og sover.

Så tror han er ved at være i bedring... :banan:

 

Puha, er godt nok lettet... Kunne ikke lige have overskuet en tur som Lonny har været igennem, med røngten, indlæggelse og hvad der ellers kan komme af ubehagelige overraskelser!!

 

Det var godt at høre, så krydser jeg fingre for at den gode udvikling forsætter :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Tak for de krydsede fingre!!

 

De har hjulpet, så i kan godt slappe af i fingrene nu :mrgreen:

 

Ud over lidt "gylpen" fordi han spiser for hurtigt, og vi derfor må dosere maden skefulde ad gangen, så har Bamse det fint nu!

 

Han virker til at være næsten helt sig selv, selvom man godt kan mærke han stadig er lidt træt, fordi han ikke har fået så meget at spise. Men det går jo heldigvis over af sig selv!!

 

Så holder ham på skånekost weekenden over, og begynder så at blande hans alm. foder i igen.

Er så glad for vi slapt så nemt om ved det! :klap:

 

Men nu skal der altså tegnes sygeforsikring på ham - Bare ærgeligt vi ikke havde tænkt over det for 3 måneder siden, så vi havde sluppet for at få en sundhedsattest fra dyrlægen. Bamse fyldte nemlig 4 i sommers iflg. dyrlægen computer, og så skal der sundheds attest til.. Øv bøv.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...