Gæst Samanta Skrevet Oktober 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2009 Nikki på næsten 7 år, er sammen med sin alder begyndt at gå meget stift med bagbenene. Der er ikke mere "flow" i dem når hun går/løber. Det er svært at forklare, hvis man ikke kan se det ordenligt. Det er meget pas agtigt. Syntes faktisk det bliver værre. Især når vi har været ude på tur, så har hun svært ved at rejse sig, når hun har lagt sig - det ligesom knirker. Er det noget man skal være obs på, eller er det noget som følger med alderen? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Oktober 29, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 29, 2009 7 år burde slet ikke være nogen alder, så synes bestemt der skal dyrlæge ind over. Det kunne godt lyde som noget gigt i ben eller ryg. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Samanta Besvaret Oktober 29, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 29, 2009 7 år burde slet ikke være nogen alder, så synes bestemt der skal dyrlæge ind over. Det kunne godt lyde som noget gigt i ben eller ryg. Ja det har vi også haft oppe at vende. Da det også knirker lidt, eller hva man siger. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Oktober 29, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 29, 2009 Er det ikke snart tid for vaccination eller årligt helbredscheck? Det er som regel sådan nogle ting, man kan tage op i den anledning. Hvis det er gigt, så er det tidligt når hun kun er 7 år. Men hun kan sagtens have mange gode år endnu, for hun kan få medicin, der tager smerterne. Jeg tror også, at der er gode alternative behandlinger, som kan hjælpe hende. Men det er der nok andre HF'ere, der ved mere om. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret Oktober 29, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 29, 2009 Er enig med de øvrige, det lyder til begyndende gigt. Snak med din dyrlæge omkring, hvad der kan gøres. Mit bud vil være smertestillende til de rigtig slemme dage, dagligt kosttilskud f.eks. Hokamix Gelenk/Vital Animin/Glukosemin eller lign. samt svømning gerne 1-2 gange om ugen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Samanta Besvaret Oktober 30, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 30, 2009 Mange tak for svarene, selvom jeg frygtede det. Vi tager op og får det undersøgt mandag. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Signe Og Vapsen Besvaret Oktober 30, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 30, 2009 Joey har også et stift bagben. Og jeg har fået anbefalet at give hunden olie. Bare en lille smule på maden. Det skulle hjælpe på ledene mv. Du kan vælge at gå ned i dyrhandlen og købe lakseolie, men faktisk skulle solsikke/raps/vindue/hvad du nu har i køkkenet virke lige så godt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aussiepower! Besvaret Oktober 30, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 30, 2009 Jeg stemmer I med de andre, det lyder som begyndene gigt. Men det skader ikke lige at få det vendt med dyrlægen Flica er også blevet lidt gigtplaget efterhånden. Hun bliver 10 år om en måned. Det begyndte at vise sig ved hende, sidste efterår/vinter, hvor hun begyndte at være noget stiv i lemmerne og ændre bevægelses mønster. Hun får nu lakseolie, hybenpulver og Oliver's Body Boost hver dag, og så har hun et dækken til meget kolde og/eller våde dage. Hen over sommeren, hvor det har været varmt i vejret, har der ikke rigtig været noget at se på hende, og jeg syntes faktisk også at hun ser en del bedre ud -hendes bevægelser ect. nu end hun gjorde sidste år ved samme tid, så umiddelbart ser det ud til at olien, hybenpulvet og Body Boosten, har en gavnlig effekt for Flica's vedkommende Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Samanta Besvaret November 1, 2009 Rapporter Share Besvaret November 1, 2009 Jeg stemmer I med de andre, det lyder som begyndene gigt. Men det skader ikke lige at få det vendt med dyrlægen Flica er også blevet lidt gigtplaget efterhånden. Hun bliver 10 år om en måned. Det begyndte at vise sig ved hende, sidste efterår/vinter, hvor hun begyndte at være noget stiv i lemmerne og ændre bevægelses mønster. Hun får nu lakseolie, hybenpulver og Oliver's Body Boost hver dag, og så har hun et dækken til meget kolde og/eller våde dage. Hen over sommeren, hvor det har været varmt i vejret, har der ikke rigtig været noget at se på hende, og jeg syntes faktisk også at hun ser en del bedre ud -hendes bevægelser ect. nu end hun gjorde sidste år ved samme tid, så umiddelbart ser det ud til at olien, hybenpulvet og Body Boosten, har en gavnlig effekt for Flica's vedkommende Det vil jeg helt klart have oppe at vende med dyrelægen. Godt nok spiser min farmor og farfar også hypenpulver, men troede ikke det havde effekt på hunde. Mange tak for dit svar og hjælpen Bruger du et dækken, selvom det er en hund med meget pels? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aussiepower! Besvaret November 2, 2009 Rapporter Share Besvaret November 2, 2009 Det vil jeg helt klart have oppe at vende med dyrelægen. Godt nok spiser min farmor og farfar også hypenpulver, men troede ikke det havde effekt på hunde. Mange tak for dit svar og hjælpen Bruger du et dækken, selvom det er en hund med meget pels? Man kan også godt få hybenpulver til hunde. Det er sikkert nøjagtigt det samme som til mennekser, men måske er det en smule billigere :hmm: Jeg ved det ikke, men jeg køber det i hvert fald her, det syntes jeg er billigt nok, sådan en spand rækker jo temmelig længe:blink: http://www.askhim.dk/shop/hybenpulver-hund-1-227p.html Ja, selvom Flica har temmelig meget pels, så får hun dækken på, på gåturerne hvis det er meget koldt, blæsende og/eller regner. Hun får det dog ikke på bare for lige at komme ud i haven i 5-10 minutter (med mindre at det tis-øs regner altså), og jeg har heller ikke ofret et sindsygt dyrt dækken til hende, bare et der er vind og vandtæt, det syntes jeg var det vigtigste, da hun trods alt har en tyk pels med masser af underuld, der nok skulle kunne holde hende varm Men hvis man vil hen og ofre i et rigtigt super dækker, så skulle bla. Back on Track, nærmeste have magiske egenskaber Og velbekom da Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret November 2, 2009 Rapporter Share Besvaret November 2, 2009 Joey har også et stift bagben. Og jeg har fået anbefalet at give hunden olie. Bare en lille smule på maden. Det skulle hjælpe på ledene mv. Du kan vælge at gå ned i dyrhandlen og købe lakseolie, men faktisk skulle solsikke/raps/vindue/hvad du nu har i køkkenet virke lige så godt. Det gør det bare ikke Glukosamin og condroitin er mere direkte henvendt til leddene. Dog er olie vigtig for andre funktioner end ligefrem at "smøre leddene" Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Samanta Besvaret November 2, 2009 Rapporter Share Besvaret November 2, 2009 Man kan også godt få hybenpulver til hunde. Det er sikkert nøjagtigt det samme som til mennekser, men måske er det en smule billigere :hmm: Jeg ved det ikke, men jeg køber det i hvert fald her, det syntes jeg er billigt nok, sådan en spand rækker jo temmelig længe:blink: http://www.askhim.dk/shop/hybenpulver-hund-1-227p.html Ja, selvom Flica har temmelig meget pels, så får hun dækken på, på gåturerne hvis det er meget koldt, blæsende og/eller regner. Hun får det dog ikke på bare for lige at komme ud i haven i 5-10 minutter (med mindre at det tis-øs regner altså), og jeg har heller ikke ofret et sindsygt dyrt dækken til hende, bare et der er vind og vandtæt, det syntes jeg var det vigtigste, da hun trods alt har en tyk pels med masser af underuld, der nok skulle kunne holde hende varm Men hvis man vil hen og ofre i et rigtigt super dækker, så skulle bla. Back on Track, nærmeste have magiske egenskaber Og velbekom da Super, dejligt med hjælp. Jeg takker mange gange Vi var til dyrelæge i dag, og ja desværre var det begyndende gigt på begge bagben. Jeg foreslog disse ting, såsom lakseolie, hypenpulver og et dækken til de rigtig slemme dage. Han lød meget interesseret i det. Så han ville først se os om en lille måneds tid. For så kunne det jo være vi kunne slippe for små smertestillende piller, da hun stadig er i en ung alder Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret November 2, 2009 Rapporter Share Besvaret November 2, 2009 Hvor i landet bor du? Jeg tror også hun kan have glæde af akupunktur og/eller massage. Vores ene hund blev meget gammel, hun fik bl.a. akupunktur, det havde hun glæde af. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Samanta Besvaret November 4, 2009 Rapporter Share Besvaret November 4, 2009 Hvor i landet bor du? Jeg tror også hun kan have glæde af akupunktur og/eller massage. Vores ene hund blev meget gammel, hun fik bl.a. akupunktur, det havde hun glæde af. Lyder rart. Sønderjylland. Helt i det sydlige ca 10km fra grænse. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Læder mor Besvaret November 6, 2009 Rapporter Share Besvaret November 6, 2009 Lyder rart.Sønderjylland. Helt i det sydlige ca 10km fra grænse. Hvor i landet bor du? Jeg tror også hun kan have glæde af akupunktur og/eller massage. Vores ene hund blev meget gammel, hun fik bl.a. akupunktur, det havde hun glæde af. Det er jeg også meget interesseret i - altså akupunktur, jeg bor nær Viborg så hvis nogen kender nogen der kan dette ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts