Hop til indhold

Min samvittighed er kulsort lige nu..


Gæst BellaDiva
 Share

Recommended Posts

Gæst BellaDiva

Jeg har jo (som nævnt i en anden tråd) lige været ude og anskaffe mig en negleklipper til Bella. Det er sådan en smart en med "stopper" bagpå.

 

Jeg har ikke før været den der har klippet hendes negle og satte mig stille og roligt ned, talte helt almindeligt til hende og gik så i gang med at klippe. - Dét skulle jeg aldrig have gjort!

 

Min hund er noget af det mest stilfærdige, opfører sig altid (selvfølgelig med visse undtagelser) rigtig pænt. Hun gør ikke rigtigt, hun er meget behagesyg og lystrer stortset alle komandoer. Derfor kom det meget bagpå mig at hun reagerede ved at skrige højt da jeg RØRTE hendes negl med negleklipperen. Det er tydeligvis ikke noget hun før har anset som værende en leg. Jeg tænker, det skal jo overstås, jeg kan i det mindste lige tage de to ulvekløer, som efterhånden er FOR lange. Hun hopper ti meter i luften da jeg tager fat rundt om den ene klo, hvilket resulterer i at saksen siger HAPS og nupper alt alt for meget, til trods for at der jo sidder den der plade bagpå som burde blokere..

 

Nu sidder bella i sin seng, blødende og kigger meget meget betuttet på mig. - og jeg har mest af alt bare lyst til at sætte mig til at tude.. :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BellaDiva

Vi har bare haft sådanen dejlig dag sammen. Været hos den lokale dyrehandler og købe et fint regndækken som vi tog på med det samme og styrtede i skoven.. Og nu gider hun bare slet ikke snakke med mig. :cry: Det værste jeg nogensinde har oplevet. Hun bukkede hovedet før da jeg kravlede hen for at age hende. Som om jeg ville slå! :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har bare haft sådanen dejlig dag sammen. Været hos den lokale dyrehandler og købe et fint regndækken som vi tog på med det samme og styrtede i skoven.. Og nu gider hun bare slet ikke snakke med mig. :cry: Det værste jeg nogensinde har oplevet. Hun bukkede hovedet før da jeg kravlede hen for at age hende. Som om jeg ville slå! :(

 

Prøv at lade hende være lidt, så hun lige kan sunde sig, og når hun så kommer til dig, så vær klar med nogle lækre godbidder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har bare haft sådanen dejlig dag sammen. Været hos den lokale dyrehandler og købe et fint regndækken som vi tog på med det samme og styrtede i skoven.. Og nu gider hun bare slet ikke snakke med mig. :cry: Det værste jeg nogensinde har oplevet. Hun bukkede hovedet før da jeg kravlede hen for at age hende. Som om jeg ville slå! :(

 

Hun kan måske købes med en lækker godbid, og hvis du så samtidig lader som om det slet ikke er sket, så skal det nok gå:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BellaDiva

ja.. Det lyder fornuftigt. Man ved jo godt at det er forkert, men man har mest af alt bare lyst til give hende en kæmpe krammer.

 

Hvad så nu.. Idéen at få andre (dyrlægen) til at gøre det, er heller ikke rar. Hun opfører sig jo som at man ligeså godt kunne kaste hende ind foran en bil.

Link til indlæg
Del på andre sites

ja.. Det lyder fornuftigt. Man ved jo godt at det er forkert, men man har mest af alt bare lyst til give hende en kæmpe krammer.

 

Hvad så nu.. Idéen at få andre (dyrlægen) til at gøre det, er heller ikke rar. Hun opfører sig jo som at man ligeså godt kunne kaste hende ind foran en bil.

 

Du starter med at sætte dig sammen med hende, hav klipperen i den ene hånd og godbidder i den anden. Når hun er tryg ved det, så finder du en tynd gren, og begynder at sidde og klippe i den (fordi den lyder ligesom når du klipper i neglen, og denne lyd kan godt skræmme hende), og hver gang du klipper, så giver du hende en godbid. Når hun er helt tryg ved det, så flytter du grenen ned ved siden af hendes fødder og klipper/godbid igen, og når hun er helt tryg ved det, så forsøger du at klippe én klo. Hvis hun ikke tryg ved det på det tidspunkt, så går du tilbage til kun at lade som om du klipper.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det kan trøste lidt så er du ikke alene :ae:

Jeg har klippet for langt 3 gange :oops:

Frem med roastbeefen - mon ikke du så er god nok igen :blink:

 

 

Sakset fra anden tråd:

( http://www.hunde-forum.dk/debat/10930-hvad-gider-i-ikke-diskutere.html )

 

Dejligt at vide man ikke er alene :blink:

Piller (ryger i leverpostej), og hverken ørene eller tænderne er noget problem.

men neglene :cry: :damn: det er en kamp hver gang.

Anden gang valgte jeg at køre til dyrlægen, det koster jo ingen ting (20kr)

men hun bed assistenten i hånden - så fik hun mundkurv på, og SÅ blev der holdt fast.

Nu bryder jeg mig jo ikke om sådanne "overgreb" på min prinsesse :ae: :oops:

Så jeg har gjort det siden selv, men hold da kæ** et mareridt.

Hun ved udemærket hvad der skal ske og jeg kan komme så tæt på med saksen

som 1 mm - VUPTI og så spjætter hun - og så er det jo ikke til at ramme.

Og jeg er også temmelig nervøs for at klippe for langt, (det er desværre sket) hendes negle er helt sorte - kan ikke engang lyse gennem dem.

Så vi får gerne klippet en enkelt eller to negle ad gangen, og tager lidt flere dagen efter.

Sikke et cirkus:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BellaDiva
Hvis det kan trøste lidt så er du ikke alene :ae:

Jeg har klippet for langt 3 gange :oops:

Frem med roastbeefen - mon ikke du så er god nok igen :blink:

 

 

Sakset fra anden tråd:

( http://www.hunde-forum.dk/debat/10930-hvad-gider-i-ikke-diskutere.html )

 

Dejligt at vide man ikke er alene :blink:

Piller (ryger i leverpostej), og hverken ørene eller tænderne er noget problem.

men neglene :cry: :damn: det er en kamp hver gang.

Anden gang valgte jeg at køre til dyrlægen, det koster jo ingen ting (20kr)

men hun bed assistenten i hånden - så fik hun mundkurv på, og SÅ blev der holdt fast.

Nu bryder jeg mig jo ikke om sådanne "overgreb" på min prinsesse :ae: :oops:

Så jeg har gjort det siden selv, men hold da kæ** et mareridt.

Hun ved udemærket hvad der skal ske og jeg kan komme så tæt på med saksen

som 1 mm - VUPTI og så spjætter hun - og så er det jo ikke til at ramme.

Og jeg er også temmelig nervøs for at klippe for langt, (det er desværre sket) hendes negle er helt sorte - kan ikke engang lyse gennem dem.

Så vi får gerne klippet en enkelt eller to negle ad gangen, og tager lidt flere dagen efter.

Sikke et cirkus:banan:

 

Ja, for pokker da.. Det er jo et helt freakshow. :roll: Har aldrig set hende té sig på den måde. Det var nok os derfor jeg blev så forskrækket selv.

 

Hun har også sorte negle nemlig, så jeg tænkte os at jeg bare lige ville tage det yderste. - Men det er jo ikke sådan liige til når hunden vrider sig som en alligator med bytte.

 

Jeg har det nemlig også meget svært ved at se andre sætte min hund på plads, og lige i den her situation kan jeg jo se at hun er dødsens ræd for det.. I forvejen er jeg lidt sart, så ja, jeg ville højst sandsynligt knibe en tåre hvis jeg skulle være vidne til mundkurv til Bella og alting. - Hun lignede nemlig også en der godt kunne have brugt et stykke med hånd lige på det tidspunkt..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BellaDiva
Du starter med at sætte dig sammen med hende, hav klipperen i den ene hånd og godbidder i den anden. Når hun er tryg ved det, så finder du en tynd gren, og begynder at sidde og klippe i den (fordi den lyder ligesom når du klipper i neglen, og denne lyd kan godt skræmme hende), og hver gang du klipper, så giver du hende en godbid. Når hun er helt tryg ved det, så flytter du grenen ned ved siden af hendes fødder og klipper/godbid igen, og når hun er helt tryg ved det, så forsøger du at klippe én klo. Hvis hun ikke tryg ved det på det tidspunkt, så går du tilbage til kun at lade som om du klipper.

Jeg vil gøre som du beskriver.. Tage det langsomt, stille og roligt. Tusind tak for gode råd.

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae: Stakkels Jer oven på sådan en dejlig dag! :ae:

 

Kender godt følelsen, Mio hader at få klippet pels mellem poterne, og selvom kæresten sidder og stop-fodre ham med guffer, kan han finde på at rykke foden til sig, så man kommer til at prikke ham med saksen! :(

Vi har en afrundet saks til formålet, men det er ikke rart alligevel, at det skal være sådan en kamp!

Han virker ikke glad, og det gør lidt ondt indeni, fordi jeg ved han er ekspert i at bide smerte i sig og ikke sige fra! :cry:

 

Mio er heldigvis så god til at slide sine klør, så det er kun i skade-situationer han skal have dem klippet, og man kan se hans blodårer nogenlunde. :5up:

 

Som allerede nævnt - frem med lækkerierne, opfør dig "normalt" (ingen gråd eller over pyldren) leg evt. lidt med yndlingslegetøjet eller lav yndlings-tricket! I skal nok blive gode venner igen, og en negl gror fint sammen! :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tramper jævnligt på Petrine eller sparker hende så hun får en flyvetur, og så står hun bare der, helt ulykkeligt med øjne der siger 'jamen, hvad har jeg dog gjort, siden du straffer mig sådan' - jeg skynder mig vidre i teksten, jo længre jeg pylrer og er ked af det, des længre er Petrine ulykkelig, men noget lækkert og en gåtur eller andet distraherende så er det glemt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BellaDiva

Jeg sidder ved et højt cafébord med dertil hørende barstole, i min lejlighed når jeg er på computeren. Bella er den værste skødehund ever, og vi putter stortset altid, i sofaen, på skødet i stolen osv.

 

Nu stod hun lige før med sine små poter på min høje stol og kiggede på mig "op, op mor!"

 

Jeg tror jeg dur lidt endnu :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sidder ved et højt cafébord med dertil hørende barstole, i min lejlighed når jeg er på computeren. Bella er den værste skødehund ever, og vi putter stortset altid, i sofaen, på skødet i stolen osv.

 

Nu stod hun lige før med sine små poter på min høje stol og kiggede på mig "op, op mor!"

 

Jeg tror jeg dur lidt endnu :lun:

 

Jaaaa.. Moooaaaaar er den bedste!! :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, for pokker da.. Det er jo et helt freakshow. :roll: Har aldrig set hende té sig på den måde. Det var nok os derfor jeg blev så forskrækket selv.

 

Hun har også sorte negle nemlig, så jeg tænkte os at jeg bare lige ville tage det yderste. - Men det er jo ikke sådan liige til når hunden vrider sig som en alligator med bytte.

 

Jeg har det nemlig også meget svært ved at se andre sætte min hund på plads, og lige i den her situation kan jeg jo se at hun er dødsens ræd for det.. I forvejen er jeg lidt sart, så ja, jeg ville højst sandsynligt knibe en tåre hvis jeg skulle være vidne til mundkurv til Bella og alting. - Hun lignede nemlig også en der godt kunne have brugt et stykke med hånd lige på det tidspunkt..

 

Ja det er svært - for det SKAL jo gøres ind imellem.

Det er en god måde Lonny giver - har ikke selv haft tænkt på det med grenen.

Problemet synes jeg bare er at det simpelthen tager for lang tid at træne op.

Inden man når til at kunne klippe, er neglene blevet så lange at man har været nød til at klippe dem for længst.

Og så har hunden jo opdaget hvad der sker :damn:

 

Så jeg har lidt opgivet og bruger ca. en uge hver anden måned på at klippe forpoterne.

1 - 2 negle om dagen...... tilgengæld gider jeg så ikke diskutere det mere.

Men det gør hun :damn:

 

Bagpoterne slider normalt sig selv nok.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BellaDiva
Jaaaa.. Moooaaaaar er den bedste!! :lun:

 

:klap: Jeg troede lige at jeg skulle til at have en træls aften, uden puttehunden.. Og så ligger hun bare her og snorker. (I sit fine nye halsbånd) Jeg må låne mine forældres kamera, så i kan se de fine ting vi købte i dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BellaDiva
Ja det er svært - for det SKAL jo gøres ind imellem.

Det er en god måde Lonny giver - har ikke selv haft tænkt på det med grenen.

Problemet synes jeg bare er at det simpelthen tager for lang tid at træne op.

Inden man når til at kunne klippe, er neglene blevet så lange at man har været nød til at klippe dem for længst.

Og så har hunden jo opdaget hvad der sker :damn:

 

Så jeg har lidt opgivet og bruger ca. en uge hver anden måned på at klippe forpoterne.

1 - 2 negle om dagen...... tilgengæld gider jeg så ikke diskutere det mere.

Men det gør hun :damn:

 

Bagpoterne slider normalt sig selv nok.

 

Ja det er selvfølgelig rigtigt :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Victoria kan godt lide at få klippet negle, så det tager vi bare stille og roligt...men Pablo...puha...det skal han ikke nyde noget af...og når man tror man endelig har fået talt ham til ro trækker han alligevel poten til sig...

 

så vi gør sådan at jeg sætter mig ned på gulvet, med mit hoved presset mod hans, så han ikke kan se sine poter, og så tager jeg dem og klipper dem forsigtigt....det er som om det ikke gør så meget når han ikke kan se hvad der foregår, og så falder han til ro...:-D...men vi ser nok lidt dumme ud...mig der sidder på gulvet i skrædderstilling mens jeg skubber hans hoved væk med mit og klipper negle, mens han står der og stritter med en pote han ik kan se....:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BellaDiva
Victoria kan godt lide at få klippet negle, så det tager vi bare stille og roligt...men Pablo...puha...det skal han ikke nyde noget af...og når man tror man endelig har fået talt ham til ro trækker han alligevel poten til sig...

 

så vi gør sådan at jeg sætter mig ned på gulvet, med mit hoved presset mod hans, så han ikke kan se sine poter, og så tager jeg dem og klipper dem forsigtigt....det er som om det ikke gør så meget når han ikke kan se hvad der foregår, og så falder han til ro...:-D...men vi ser nok lidt dumme ud...mig der sidder på gulvet i skrædderstilling mens jeg skubber hans hoved væk med mit og klipper negle, mens han står der og stritter med en pote han ik kan se....:mrgreen:

 

Jeg er sikker på at i ser meget koncentrerede ud begge to :-P

Eftersom Bella virker panisk angst for det, så tror jeg ikke at det ville hjælpe på hende. - desværre.. I det her tilfælde tror jeg godt hun vil kunne regne ud hvad der skal foregå.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er det, der er så dejligt ved hunde, de er så gode til at tilgive. :lun: Det kunne vi mennesker godt lære lidt af.

 

Godt at høre I hurtigt fandt hinanden igen. :lun::lun: Sidder selv og er så fristet af at gøre det i et snuptag nogle gange (fordi kræet vrider sig). Så det kunne også have været mig. :ae: Smilla har hvide negle det gr det nok lidt lettere trods alt.

 

Ps glæder mig til at se billede af hende i hendes fine halsbånd. :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BellaDiva
Det er det, der er så dejligt ved hunde, de er så gode til at tilgive. :lun: Det kunne vi mennesker godt lære lidt af.

 

Godt at høre I hurtigt fandt hinanden igen. :lun::lun: Sidder selv og er så fristet af at gøre det i et snuptag nogle gange (fordi kræet vrider sig). Så det kunne også have været mig. :ae: Smilla har hvide negle det gr det nok lidt lettere trods alt.

 

Ps glæder mig til at se billede af hende i hendes fine halsbånd. :hjerte:

 

Jeg er jo desværre helt afhængig af den hund, så det havde da været forfærdeligt hvis hun slog hånden af mig nu. :engel: Men tusind tak for de medfølende ord.. Det er jo ikke lige altid at ens veninder forstår hvordan det er med de små kræ.

 

Hehe, ih men det er os så fint. Jeg har tidligt fri i morgen, så må jeg lige et smut ned efter det kamera. Hvis dog bare man havde haft et selv.. :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Jeg er sikker på at i ser meget koncentrerede ud begge to :-P

Eftersom Bella virker panisk angst for det, så tror jeg ikke at det ville hjælpe på hende. - desværre.. I det her tilfælde tror jeg godt hun vil kunne regne ud hvad der skal foregå.

 

 

det tror jeg også vi gør....hehe

 

nej det er ikke sikkert så...den stakkel...:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae:nå :megaked: vovse, din mor skal købe noget ,tror det hedder neglestop, det er til at stoppe blødninger med, nåer man kommer til at klippe for meget af:ae:godt at min mor ikke klipper mine negle,:banan: dem slider jeg op :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...