Hop til indhold

Man må lide for skønheden (især til Ekaterina)


Splinten, mor og mig
 Share

Recommended Posts

He... Vilya skal jo udstilles på søndag, så jeg har længe truet med, at hun ville blive både vasket og føntørret inden. Uden dog egentlig at mene det.... Men nu er jeg jo syg og har været hjemme hele dagen, så tiden var jo til det :mrgreen: Så afsted til Hammel og købe en føntørrer (nej, jeg ejer ikke sådan nogle hårting...) og nu har Vilya både været i bad og er blevet fønet.... og hun var SÅ dygtig! Det var første gang hun var på bord, første gang hun hørte en føntørrer og ikke mindst første gang hun selv blev fønet... seancen tog nok 1 time inkl. børstning og klipning, og hun protesterede kun en gang, fordi hendes Kong røg ned :mrgreen: Hun har i øvrigt ikke klaret den vask særligt godt.... hun er stadig gul på brystet :evil:

 

Ekaterina har sagt, at hun ikke vil kendes ved mig, hvis jeg begynder at føne min hund, men nu må vi se.... :klap:

 

DSC_0055.JPG

 

DSC_0062.JPG

 

DSC_0066.JPG

Link til indlæg
Del på andre sites

Held og lykke på søndag! :-D

 

Hun klare godt nok føntørringen noget bedre end Chivas gjorde første gang, han var rædselsslagen for at få den larmende tingeste i nærheden af sig, ikke engang en bakke leverpostej foran næsen på ham kunne friste i den situration ;-) Så faktisk opgav jeg den mission og tænkte nå ja, han er jo ikke den store udstillingshund, så jeg overlever nok at han er noget længere om at tørre når han har været i bad eller i vandet. Men nu har han faktisk vænnet sig til det, ved at se både både de andre hunde og mig selv blive føntørret, nu kan han endda til tørres med bloweren, som ellers larmer noget mere, det er super lækkert, så er han tør i løbet af nul komma fem :5up:

 

- Men han kan nu stadig godt kigge lidt mistroisk på mig når jeg en sjælden gang tager føntørren frem for at tørre mit eget hår :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Held og lykke på søndag! :-D

 

Hun klare godt nok føntørringen noget bedre end Chivas gjorde første gang, han var rædselsslagen for at få den larmende tingeste i nærheden af sig, ikke engang en bakke leverpostej foran næsen på ham kunne friste i den situration ;-) Så faktisk opgav jeg den mission og tænkte nå ja, han er jo ikke den store udstillingshund, så jeg overlever nok at han er noget længere om at tørre når han har været i bad eller i vandet. Men nu har han faktisk vænnet sig til det, ved at se både både de andre hunde og mig selv blive føntørret, nu kan han endda til tørres med bloweren, som ellers larmer noget mere, det er super lækkert, så er han tør i løbet af nul komma fem :5up:

 

- Men han kan nu stadig godt kigge lidt mistroisk på mig når jeg en sjælden gang tager føntørren frem for at tørre mit eget hår :mrgreen:

 

 

Jamen, hun var bare super sej! Sådan er hun heldigvis med alt sådan noget - negleklipning er også bare sådan "nå, men så står jeg da lige her og kigger imens" :5up: Forstår det ikke helt, for hun kan ellers godt være en lille hystade.

 

Hun ser lidt sej ud nu - helt glat, fin pels med masser af fylde... og en svag duft af citron :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen, hun var bare super sej! Sådan er hun heldigvis med alt sådan noget - negleklipning er også bare sådan "nå, men så står jeg da lige her og kigger imens" :5up: Forstår det ikke helt, for hun kan ellers godt være en lille hystade.

 

Hun ser lidt sej ud nu - helt glat, fin pels med masser af fylde... og en svag duft af citron :mrgreen:

 

Ja, det er utroligt hvad et bad og en føntørring kan gøre :mrgreen:

 

Jeg ved godt nok heller ikke hvad det var med chivas og den føntørre, for negleklipning, børstning og alt muligt andet pillerri har heller aldrig været noget problem med ham. Men føntørren troede jeg godt nok aldrig at han ville lære, men så lærte han det alligevel, uden jeg overhovedet arbejde på at han skulle lære det, bare det at han så at de andre blev fønnet var åbenbart nok, selvom ham ellers virkede direkte rædselsslagen første gang jeg prøvede den på ham, underlige hund :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er utroligt hvad et bad og en føntørring kan gøre :mrgreen:

 

Jeg ved godt nok heller ikke hvad det var med chivas og den føntørre, for negleklipning, børstning og alt muligt andet pillerri har heller aldrig været noget problem med ham. Men føntørren troede jeg godt nok aldrig at han ville lære, men så lærte han det alligevel, uden jeg overhovedet arbejde på at han skulle lære det, bare det at han så at de andre blev fønnet var åbenbart nok, selvom ham ellers virkede direkte rædselsslagen første gang jeg prøvede den på ham, underlige hund :mrgreen:

 

Det er rart at få lidt hjælp fra de andre hunde ind i mellem :mrgreen: Har dog aldrig fønet nogen hund før.... Kimmi var dog vildt interesseret - men tror mest det var i den Kong med foder, Vilya havde fået :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er rart at få lidt hjælp fra de andre hunde ind i mellem :mrgreen: Har dog aldrig fønet nogen hund før.... Kimmi var dog vildt interesseret - men tror mest det var i den Kong med foder, Vilya havde fået :mrgreen:

 

Ja det er sommetider en fordel at have lidt flere at trække på :mrgreen: Cody syntes at det er okay lækkert at blive føntørret, så det er ret nemt bare at smide ham på bordet og så gå i gang, og da Chivas selv mener at han burde være verdens navle, så har han været nød til at komme ret tæt på for at se hvad han mon evt. er gået glip af :mrgreen:

 

Cody ææælsker forøvrigt også at blive støvsuget på bagdelen, men dét fatter Chivas godt nok ikke, så når jeg støvsuger Cody så angriber Chivas mundstykket, jeg ved ikke rigtig om han prøver at redde Cody fra at blive suget ned i støvsugeren eller om han bare er nød til at gøre opmærksom på sig selv når han nu ikke selv tør at blive støvsuget -det er vist igen det der med ikke at gå glip af noget :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Stakkels Vilya - hvad hun da ikke må udsættes for :blink:

 

Du skulle da bare have nævnt herinde, at du ville have hende lækker - drengebanden her deler gerne deres store badekar med sådan en lækkermås = halve og hele timer svømning i Mariager fjord, derefter masser af løbelege til man er tør, for derefter at finde noget lækkert og yderst velduftende at rulle sig i (oftest rådden tang, mågelorte og rævelorte).... interesseret?? :slem:

 

Pøj pøj i morgen :-D

 

.... Og hvordan er hun egentlig blevet så gul på bryst og poter :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Stakkels Vilya - hvad hun da ikke må udsættes for :blink:

 

Du skulle da bare have nævnt herinde, at du ville have hende lækker - drengebanden her deler gerne deres store badekar med sådan en lækkermås = halve og hele timer svømning i Mariager fjord, derefter masser af løbelege til man er tør, for derefter at finde noget lækkert og yderst velduftende at rulle sig i (oftest rådden tang, mågelorte og rævelorte).... interesseret?? :slem:

 

Pøj pøj i morgen :-D

 

.... Og hvordan er hun egentlig blevet så gul på bryst og poter :confused:

 

He - det er også Vilyas normale måde at ordne looket på :mrgreen: Forstår slet ikke det der med at rulle sig i klamme ting - det gør de to andre altså ikke :confused:

 

Ved ikke helt med det gule - det var der ikke før badet og heller ikke nu, hvor hun er tør, så måske det bare er noget med at være våd? På brystet kunne jeg forstå det, for hun går med et brunt læderhalsbånd, der godt kan smitte lidt af, når det bliver vådt, men poterne???? Aner det ikke :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...