Hop til indhold

min lille hvalp


Gæst Maria24
 Share

Recommended Posts

Gæst Maria24

Jeg har fået en hvalp for en mdr siden der nu er 4 mdr. (labrador) Problemet er at hun prutter rigtig rigtig meget og det lugter så grimt at hele min lejlighed hele tiden lugter som om der ligger en lort et sted. (og det gør der ikke) Hun startede med at få royal kanin som hun fik hjemmefra der hun kom. Og er så skiftet over til dyrlægens hvalpemad. Men det fortsætter. Er det normalt? eller skal jeg skifte foder igen og se om det retter det op? hun har ikke tynd mave og er helt normal.. Har bare aldrig oplevet noget lignende.. nogen der har et godt råd eller kan fortælle noget om hvorfor hun mon prutter så ildelugtende meget???

Hvad man måske kan gør for at hun kommer af med det.. tror ik det er normalt at hun prutter så meget og at det lugter så grimt...

Link til indlæg
Del på andre sites

de aller fleste tilfælde af hvalpe som slipper for meget luft ud, er enten orm eller foder i for dårlig kvalitet, så mit bud må være en afføringsprøve til dyrlægen og evnt. behandling for orm og hvis foderet er supermarkedsfoder så skift til et godt mærke som er lavet på kød ikke korn og animalske biprodukter!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Hunde skal ikke fise. Og slet ikke så det stinker som du beskriver.

 

Mine hunde har kun feset hvis de har fået noget "forkert" i maven.

 

Jeg vil anbefale at du skifter til et andet foderprodukt og undgår det foder man kan købe i supermarkederne.

 

Og/eller får hende tjekket af en kiropraktor og dyrlæge.

Kiropraktor fordi ryghvirvlerne influerer på hundenes organer og systemer og en forskubbet hvirvel laver ravage.

Dette har dyrlægen ikke mulighed for at tjekke

Link til indlæg
Del på andre sites

dyrlægens er noget jeg køber i supermarkedet... Men hun har hidtil fået royal kanin hvalpemad og det gav samme resultat.. kan det mon være orm så? hun har fået ormekur lige før jeg fik hende...

Link til indlæg
Del på andre sites

dyrlægens er noget jeg køber i supermarkedet... Men hun har hidtil fået royal kanin hvalpemad og det gav samme resultat.. kan det mon være orm så? hun har fået ormekur lige før jeg fik hende...

 

jeg ville afgjort skifte foder, var det mig ville jeg også lade dyrlægen undersøge en afføringsprøve for en sikkerhedsskyld, det er rigtig vigtigt at hvalpens fodring og foderoptagelse er optimal, det er jo nu hele dens fremtidige liv grundlægges, der er så meget som kan gå skævt at spare nu kan let komme til at blive dyrt i sidste ende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Undlad alt foder fra supermarkeder. Ja, de indeholder godt nok vitaminer, mineraler, protein, men kvaliteten af protein er jo noglegange ala knuste hønsefjer fra et slagteri.

Det kan ingen hvalpe få gavn af, de kan ikke fordøje det.

Når du skifter foder igen må du ikke bare lige skifte, alt foder kræver tilvænning, så først 1/5 del af det nye nogle dag og så øg mængden.

Hold igen med for mange mærkelige godbidder fra supermarkeder, de findes også hos Oliver´s i mange varianter af god kvalitet..

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen og tilykke med lille vapse :vinken:

 

Mio pruttede meget på Eukanuba og når han fik sådan nogle "frolic" godbidder og lign. Og så de få gange han har smagt missen Hills bidder i gele - men dem prutter hun også af! :stupid:

 

På Orijen har han aldrig pruttet, men nu her på 50% hjemmelavet gør han meget lidt (maven skal lige igang igen).

 

Olivers skulle være rigtig godt, så det skulle kunne ordne maven, hvis der ikke er tale om orm el anden sygdom. :5up:

 

Held og lykke, det er en jungel derude, hvad angår foder! :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

tak tak:)

Ja de sidste to dage har hunh fået hjemmelavet og kun en gang har hun pruttet.. det er sku imponerende.. så man må vidst lige kunne konstatere at det var foderet.. jeg vil prøve med olivers her til næste mdr.. så håber jeg hun kan tåle, det kombineret med hjemmelavet:)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 10 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...