Hop til indhold

Hunde pension


Gæst Bente
 Share

Recommended Posts

Hvad har I af erfaring med hundepensioner ,har I været tilfreds?

Er der noget man skal være opmærksom på? :)

Jeg må indrømme jeg er en smule rystet når jeg sidder og læser de " råd " du får. Jeg vil ikke give dig nogen råd men blot henvise til dyreværnsloven. Den nye trådte i kraft 1.jan i år. Der er fx. love og regler for hvor mange m2 et bur skal være afhængig af hundens størrelse (her tager man efter vægten. ) hvis du vil læse mere er her adressen ; retsinformation.dk-BEK nr 1466 af 12/12/2007 At tage sig af andres dyr er ikke bare noget man gør fra den ene dag til den anden. Og det er jo rart at vide for os der har hund at der er krav og forventninger til en hundepension.

Jeg håber du kan bruge det her til noget.. og pøj pøj med din pension.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må indrømme jeg er en smule rystet når jeg sidder og læser de " råd " du får. Jeg vil ikke give dig nogen råd men blot henvise til dyreværnsloven. Den nye trådte i kraft 1.jan i år. Der er fx. love og regler for hvor mange m2 et bur skal være afhængig af hundens størrelse (her tager man efter vægten. ) hvis du vil læse mere er her adressen ; retsinformation.dk-BEK nr 1466 af 12/12/2007 At tage sig af andres dyr er ikke bare noget man gør fra den ene dag til den anden. Og det er jo rart at vide for os der har hund at der er krav og forventninger til en hundepension.

Jeg håber du kan bruge det her til noget.. og pøj pøj med din pension.

 

Jeg er meget nysgerrig over hvilke råd du er rystet over? :confused: Jeg synes egentilg ikek at der er blevet givet nogle råd i denne tråd ud over: "Tag på besøg flere steder og find et sted du har det godt med"... som jeg ikke kan forestille mig kunne ryste nogen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er meget nysgerrig over hvilke råd du er rystet over? :confused: Jeg synes egentilg ikek at der er blevet givet nogle råd i denne tråd ud over: "Tag på besøg flere steder og find et sted du har det godt med"... som jeg ikke kan forestille mig kunne ryste nogen :blink:

Det var vist også ment lidt ironisk... Der har jo ikke været nogen hun kunne bruge. Jeg skal da ikke gøre mig uvenner med nogen. Mener nu at man jo godt kan sige sin mening. Jeg forstår ikke dine parader men fair nok. Nu skal du høre, og det er nok med fare for at blive upopulær, men når jeg læser fra en der har en hundepension, som skriver at der ikke er nogen lov om fx. hvor store bure i en hundepension skal være, ja så må jeg simpelthen som hundeejer reagere. jvf hundeloven fra 1.jan 2008 er der netop lavet sådanne bestemmelser og det er da rystende at en etableret hundepension som advantage eller hva den hedder, ikke ved sådan noget.

Faktisk er der rigtig mange hundepensioner der ikke lever op til lovgivningen efter den trådte i kraft her i januar i år. Det er blevet sværere (heldigvis) at etablere en hundepension i dag. Det er med til at rydde ud i de brodne kar.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var vist også ment lidt ironisk... Der har jo ikke været nogen hun kunne bruge. Jeg skal da ikke gøre mig uvenner med nogen. Mener nu at man jo godt kan sige sin mening. Jeg forstår ikke dine parader men fair nok. Nu skal du høre, og det er nok med fare for at blive upopulær, men når jeg læser fra en der har en hundepension, som skriver at der ikke er nogen lov om fx. hvor store bure i en hundepension skal være, ja så må jeg simpelthen som hundeejer reagere. jvf hundeloven fra 1.jan 2008 er der netop lavet sådanne bestemmelser og det er da rystende at en etableret hundepension som advantage eller hva den hedder, ikke ved sådan noget.

Faktisk er der rigtig mange hundepensioner der ikke lever op til lovgivningen efter den trådte i kraft her i januar i år. Det er blevet sværere (heldigvis) at etablere en hundepension i dag. Det er med til at rydde ud i de brodne kar.

 

Du har ikek gjort dig uvenner med nogen og selvfølgelig må du da sige din mening :-D det må alle...

 

Det var simpelthen helt og aldeles normal nysgerrighed, da jeg simpelthen ikke synes jeg kunne finde et eneste "råd" i tråden, som jeg kunne forestille mig at nogen ville blive rystede over...

 

Men jeg forstår godt din argumentation ... hvis loven trådte i kraft i januer og tråden er fra marts, så er det jo lidt ærgerligt at der vitterligt bliver sagt noget forkert vedr. lovgodkendelse osv...

 

Jeg håber nu heller aldrig jeg får brug for at sende min skat i pension, håber at der altid vil være noget familie der er villige til at tage hende

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
Det var vist også ment lidt ironisk... Der har jo ikke været nogen hun kunne bruge. Jeg skal da ikke gøre mig uvenner med nogen. Mener nu at man jo godt kan sige sin mening. Jeg forstår ikke dine parader men fair nok. Nu skal du høre, og det er nok med fare for at blive upopulær, men når jeg læser fra en der har en hundepension, som skriver at der ikke er nogen lov om fx. hvor store bure i en hundepension skal være, ja så må jeg simpelthen som hundeejer reagere. jvf hundeloven fra 1.jan 2008 er der netop lavet sådanne bestemmelser og det er da rystende at en etableret hundepension som advantage eller hva den hedder, ikke ved sådan noget.

Faktisk er der rigtig mange hundepensioner der ikke lever op til lovgivningen efter den trådte i kraft her i januar i år. Det er blevet sværere (heldigvis) at etablere en hundepension i dag. Det er med til at rydde ud i de brodne kar.

 

...Det er der nemlig, ja. Bur/boks-størrelsen specielt volder problemer for mange, deriblandt internatet/pensionen Tingskoven, hvor jeg arbejder. Allerede etablerede pensioner/kenneler/internater har 1 år til at bringe forholdene i overensstemmelse med de nye lovkrav, men fra 1.1.09 SKAL tingene være i orden. Jeg ved ikke hvordan andre tackler dette, men for vores vedkommende har konsekvensen været, at vi er nødt til at rive hele hundeafdelingen ned og bygge nyt - bygningerne kunne ganske enkelt ikke modificeres på en måde, så tingene kom i orden. På søndag afhentes de sidste pensionshunde og så går det løs. Den nye afdeling bliver omtrent dobbelt så stor som den nuværende og langt mere moderne og lækker - ja, jeg glæder mig da, men uha... jeg skal undvære mine dejlige hunde i et halvt år, det bliver usigeligt hårdt :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst gadekryds

vores tyson ville syntes det er dejligt at der kommer nogen og klapper og giver godbider og han vil også være en af dem der gør højst og sikkert også den sidste der falder til ro igen men sådan er det bare vi har en fast hunde pension som vi bruger til ham hver ved grenå det er nemlig en af de ting jeg vægter højt det er at han kommer det sted han kender og er glad for at være og jeg ved de er glade for ham selv om han er lidt uvorden fx vil han ikke ind når han først er kommet ud så skal man bruge en lidt hård tone over for ham han kan nemlig heller ikke lokkes men de kender hans finurligheder og det er rart og der kommer mange og ser hvad det er for et sted og der kommer nogen og går tur med hundene der bliver gjort rent hos dem hver hver dag der kan ikke engang lugtes at der er mange hunde de kan gå ud de kommer ud og leger med hinanden hvis de er til det osv vi er glade for vores hunde pension

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...