Hop til indhold

Lexus stenstøtte


Gæst Dogue1
 Share

Recommended Posts

For første gang i meget lang tid mødte vi her til morgen Quito en shiba-dreng på 5-6år. Tøserne og ham løb altid og hyggede sig sammen. Men Quito er hanhunde aggressiv og vi har prøvet at gå nogle ture med ham og lexus...men det er aldrig blevet helt godt..Nå men her til morgen mødte vi dem så igen og hundene blev holdt lidt på afstand af hinanden mens vi lige snakkede i 5 minutter....Lexus stod der bare, quito sprang frem i linen, om det rørte lexus....Over hovedet ikke han var da græsk-katolst ligeglad, ikke noget med at løfte på læben, ørene eller halen. Næ-nej han stod der bare med slap hale, mund og øre, på et tidspunkt dog med lidt snusen i græsset...

 

Men hvordan skal jeg forstå lexus' ligegyldighed over for quito? Er han bare ligeglad og er quito bare et ligegyldigt larmene-element på gåturen?

Eller er lexus fuldt ud klar over han er quito fysiske overlegen og derfor ikke vil spilde mere energi på ham end højest nødvendigt?

Link til indlæg
Del på andre sites

lexus er nok ligeglad, han ved han er tryg med dig, måske han vurdere at hunden ikek kan komme til ham og ser ingen grund til at "vise sig :hmm:

 

men du siger hanhunde agressiv, men lexus er jo cuttet, så den anden hund burde jo ikke sige en skid, den hund må generelt være agressiv/usikker, eller kun over for store hunde.

Lexus lugter jo ikke af tæve bare fordi han er kastreret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen han prøver da bare at få ham til at slappe af :lol: Dejlige Lexus-dreng :lun::lol: Snuser i græsset og viser ham "Jeg ser dig slet ikke, jeg er ikke en trussel, slap du bare af".

 

Kommer han for tæt på kan det da godt være Lexus beder ham om at bakke væk, men ellers tror jeg bare du skal være glad for at du har så dejlig en hund som du har der er helt fantastisk til hundesprog :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

lexus er nok ligeglad, han ved han er tryg med dig, måske han vurdere at hunden ikek kan komme til ham og ser ingen grund til at "vise sig :hmm:

 

men du siger hanhunde agressiv, men lexus er jo cuttet, så den anden hund burde jo ikke sige en skid, den hund må generelt være agressiv/usikker, eller kun over for store hunde.

Det er generelt alle hanhunde, om de er kastreret eller ej store eller små betyder ikke noget for quito

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det ved jeg godt :-) men har jo selv en hund med hanhundeagressiv/usikkerhed og kan tydeligt se forskel på om en hanhund er kasteret når han ser/lugter dem.

 

Vi troede også først Dumle var egetkønsaggresiv, men så begyndte det ved kastrerede hanhunde og tæver og så viste det sig at det var nervøsitet.

 

Hvis Lexus ignorere den og snuser i græsset er den måske i vikreligheden slet ikke aggressiv, men aner bare ikke hvordan den skal reagere og reagere derfor udfarende. Var den virkelig gal havde Lexus måske (ja altså kun måske, nu skal der jo en del til ved Lexus) selv været gal, men jeg syntes mere det lyder som om han prøver at berolige den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen han prøver da bare at få ham til at slappe af :lol: Dejlige Lexus-dreng :lun::lol: Snuser i græsset og viser ham "Jeg ser dig slet ikke, jeg er ikke en trussel, slap du bare af".

 

Kommer han for tæt på kan det da godt være Lexus beder ham om at bakke væk, men ellers tror jeg bare du skal være glad for at du har så dejlig en hund som du har der er helt fantastisk til hundesprog :hjerte:

Ja, du har nok ret. Men han "plejer" jo at fyre en masse dæmpende signaler af..Det gjorde han (efter hvad jeg kunne se)ikke i morges, der stod han meget passiv/afslappet lige bortset fra den korte tid han snuste i græsset

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, du har nok ret. Men han "plejer" jo at fyre en masse dæmpende signaler af..Det gjorde han (efter hvad jeg kunne se)ikke i morges, der stod han meget passiv/afslappet lige bortset fra den korte tid han snuste i græsset

 

Jamen hvis jeg nu var hund (høhø) og mødte en hund som Dumle (bare i stor udgave) og jeg var Lexus-god :lol: Så ville jeg være på vagt (det er jo trods alt ikke for godt hvis den kommer for tæt på), men forsøge at få den til at slappe af og forstå at jeg ikke var farlig.

 

Så Lexus er i virkeligheden bare en super klog hund :mrgreen:

 

Jeg ved jo ikke om det var det der virkelig skete, men Lexus plejer at være en klog hund der har overblik og styr på situationen ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...