Hop til indhold

Kan jeg tillade mig det?


Gryn
 Share

Recommended Posts

Jan er frivillig i vores lokale beredskab.

På beredskabsområdet har man to skønne vagthunde gående. Man har en person der søger for mad og vand til hundene, også i weekender, ferier m.m.

Jan har fortalt mig at den ene hund ( hannen) ret ofte stikker af, men han vender altid tilbage. Tæven der i mod bliver altid på området, og hun virker som om det er helt fint for hende.

Både Jan og jeg mener at hannen ikke har nok i at gå rundt der oppe, blive snakket med ( der er næste altid folk der oppe) samt få mad i sin skål.

Nu er det så jeg overvejer at "blande" mig, forstået på den måde at jeg vil tilbyde mig.

Har en idé om at tage der op 2 gange om ugen med lommerne fulde at godbider. Så vil jeg lave forskellig ting med hunden.

Der er en som er på halv tid der oppe, hende vil jeg så kokke til at tage hunden ud at gå en gang om ugen. Hun er selv hundemenneske med stort H. Ved godt en gang om ugen ikke er meget, men bedre end igenting.

Synes i det lyder dumt, og kan jeg i det hele taget tillade mig at blande mig??

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig kan du det :)

 

Jeg ville starte med at stikke en finger i jorden og på en casual uforpligtende måde spørge, om jeg ikke lige skulle gå en tur med drengen, næste jeg kom forbi - og så udvide det derfra.

 

Det kunne jo også være, at det kunne inspirere andre til at gøre det samme :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig kan du det :)

 

Jeg ville starte med at stikke en finger i jorden og på en casual uforpligtende måde spørge, om jeg ikke lige skulle gå en tur med drengen, næste jeg kom forbi - og så udvide det derfra.

 

Det kunne jo også være, at det kunne inspirere andre til at gøre det samme :wink:

 

det lyder som en god idé.

Det er med vilje jeg ikke nævner hundens navn, det er jo ikke smart når han er vagthund. :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Super god ide Gryn r46.gif men tager du ikke pigen med også? For selv om hun ikke giver udtryk for det ved at stikke af, så har hun nok også brug for at komme ud og se noget nyt :D

 

Jeg kan ikke holde to store hunde, desværre. Jeg vil helst lave lidt sjov med hunden/e, så som gribe, give pote, finde godbider o.s.v.

Men mon ikke der er en eller flere der vil lufte ind i mellem

:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes også det er en rigtig god ide Gryn ; men der er ikke mange der vil lade deres vagthunde lære "fremmede" at kende .

Pøj pøj med forsøget , håber du får lov , så er der en vagthund mere som er glad.

Amber

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes også det er en rigtig god ide Gryn ; men der er ikke mange der vil lade deres vagthunde lære "fremmede" at kende .

Pøj pøj med forsøget , håber du får lov , så er der en vagthund mere som er glad.

Amber

 

Jeg kender hundene, kommer en del der op sammen med Jan. jeg er total vild med de to hunde, og lederen på beredskabet kender mig.

Skal op og snakke med ham i morgen

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Jeg tænker uvidenhed og at det ikke duer at have hunde gående på den måde, det er flot det du foreslår, men jeg synes ikke det er nok!!

 

Hvilke racer er der tale om?

 

Måske kunne du tale med Pia om det?

 

Eller andre af de kloge hundemennesker du kender?

 

Det lyder som rent dyreplageri at de ikke har mere indhold i livet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker uvidenhed og at det ikke duer at have hunde gående på den måde, det er flot det du foreslår, men jeg synes ikke det er nok!!

 

Hvilke racer er der tale om?

 

Måske kunne du tale med Pia om det?

 

Eller andre af de kloge hundemennesker du kender?

 

Det lyder som rent dyreplageri at de ikke har mere indhold i livet.

 

Nej, det er ikke nok, det har jeg også selv nævnt :wink: Men det er stadig bedre end ingenting.

Jeg håber jo på at når jeg starter op er der andre der får lyst til at lave noget med hundene.

Vi snakker Schæfere, det er jo en skøn race.

Tæven deltage i noget af de de laver på beredskabet, hun er lidt frygtløs, hun virker også mere i balance end hannen.

Mange vagthunde lever sådan et liv, og det er ingen undskyldning for at disse to også gør det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg tænker uvidenhed og at det ikke duer at have hunde gående på den måde, det er flot det du foreslår, men jeg synes ikke det er nok!!

 

Hvilke racer er der tale om?

 

Måske kunne du tale med Pia om det?

 

Eller andre af de kloge hundemennesker du kender?

 

Det lyder som rent dyreplageri at de ikke har mere indhold i livet.

 

Nej, det er ikke nok, det har jeg også selv nævnt :wink: Men det er stadig bedre end ingenting.

Jeg håber jo på at når jeg starter op er der andre der får lyst til at lave noget med hundene.

Vi snakker Schæfere, det er jo en skøn race.

Tæven deltage i noget af de de laver på beredskabet, hun er lidt frygtløs, hun virker også mere i balance end hannen.

Mange vagthunde lever sådan et liv, og det er ingen undskyldning for at disse to også gør det.

 

Det var bestemt ikke en kritik :)

 

Jeg synes bare ikke det er iorden at en organisation som beredskabet ikke gør mere for de hunde de har, schæfere er meget følsomme hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Super god ide Gryn r46.gif men tager du ikke pigen med også? For selv om hun ikke giver udtryk for det ved at stikke af, så har hun nok også brug for at komme ud og se noget nyt :D

 

Jeg kan ikke holde to store hunde, desværre. Jeg vil helst lave lidt sjov med hunden/e, så som gribe, give pote, finde godbider o.s.v.

Men mon ikke der er en eller flere der vil lufte ind i mellem

:)

 

Det lyder også som en rigtig god ide, de vil garanteret elske det!!! :D

Synes at det er dejligt at du har overskud til at bekymre dig om dem :D Jeg krydser fingre for at du får lov!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Anne-marie, jeg tog ikke dit indlæg som kritik. Jeg ved du gerne vil hunden det bedste.

Jeg har snakket med dem der oppe, og de vil tænke over det.

 

Må indrømme jeg nok vil drøfte sagen på højere sted hvis ikke de hunde får bedre vilkår.

 

Ja, jeg tror også det vil være godt at tage problemet op ''højere oppe'', det må være en del af en organisations politk hvordan vagthunde behandles a015.gif

 

Forsøgshunde har det bedre ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...