Hop til indhold

Berner Sennen ud at flyve

Gæst albers
 Share

Recommended Posts

Hej

Vi er løbet ind i en udfordring, idet vi skal flyve vores Berner Sennen til Cypern.

Problemet er at vi ikke kan finde et bur der er stort nok umiddelbart.

De bure der kaldes "Giant" er ikke lange og høje nok, selvom han ikke umiddelbart er stor for sin race heller.

Er der nogle der ved hvad vi kan gøre, evt. hvor vi kan købe store bure ?

Buret skal cirka være 1.30 langt og 1 meter højt minimum, så vidt vi kan se ud fra fragt-beskrivelserne, da han skal kunne stå oprejst uden at hovedet går mod loftet, og skal kunne ligge "normalt" i buret med benene foran sig.

Venlig hilsen

Jacob

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja som Petrine skriver så har lufthavnene som regel nogle meget store transport bokse, bla sådan nogle man bruger til eksotiske dyr.

I kan evt. kigge på sådan nogle i stedet for almindelige hundebokse når de nu ikke er nær store nok :blink:

Her tænker jeg los, gorilla osv. transport bure. Men kontakt lige flyselskabet først så i er sikre på at den pågældende boks opfylder kravene :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MariePylaia

Der findes hundebure der er store nok - jeg fløj 35 kg. hund til Hamburg, med lejet hundebur i fin størrelse. Forsøg dig, som de andre siger, i lufthavnen og se om ikke de har hundebur der passer. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

Vi har desværre allerede haft fat i luftfartsselskabet, og de kan ikke hjælpe.

Inklusiv SAS Cargo, som ikke havde et bur der var stort nok mærkeligt nok.

Det virker lidt uforståeligt på mig - og jeg håber i den grad vi har misforstået, men tror det desværre ikke :-)

Jacob

Link til indlæg
Del på andre sites

Den største kasse de har hos SAS Cargo/trust er giant kassen... Jeg ved at en af vores venner som har en sankt bernhard bruger en vari kennel giant (den man køber i lufthavnen) når de flyver.. Og den er godkendt til den størrelse hund, selvom hunden hverken kan stå op naturligt eller ligge udstrakt, som reglerne ellers foreskriver..

Måske de ser gennem fingre med det når det er en stor hunderace?

Link til indlæg
Del på andre sites

Den største kasse de har hos SAS Cargo/trust er giant kassen... Jeg ved at en af vores venner som har en sankt bernhard bruger en vari kennel giant (den man køber i lufthavnen) når de flyver.. Og den er godkendt til den størrelse hund, selvom hunden hverken kan stå op naturligt eller ligge udstrakt, som reglerne ellers foreskriver..

Måske de ser gennem fingre med det når det er en stor hunderace?

Hmmm - jeg må prøve at tage fat i dem igen. Både flyselskabet og Trust afviste at han kunne være idet bur.

Irriterende.

Jacob

Link til indlæg
Del på andre sites

• 1 month later...

Hej alle

Det tog sin tid, men endelig ku jeg svare tilbage. :-)

Det lykkedes os faktisk at få ham fløjet ned 2 dage efter - nemlig den 14.11.2009. Der fløj vi Tessio (Berner Sennen) og hans katte-bror Clemenza ned med flyet.

De havde i første omgang sagt nej til at flytte ham i Giant-buret, men vi tog derud igen og prøvede ham, for at se om ikke det kunne lykkes, og det kunne det. Buret var stort nok til at de ville tillade det fordi der var plads, men det var ikke stort nok til de skrevne regler.

Så han blev fløjet ned i et Giant bur.

Jacob

Link til indlæg
Del på andre sites