Hop til indhold

At quote og multi-quote


Gæst Vivi
 Share

Recommended Posts

Du glemte vist at trykke på "vis prøve" :lol::lol:

 

Men du kan bruge "Edit" knappen til højre over dit færdige indlæg...

 

Hehe, jeg har edit´et nu, havde byttet om på "/" og "ikke skråstreg". Men det hjælper åbenbart ikke :?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan godt betale sig at have Hunde-forum.dk åbent i TO vinduer, når du skriver et indlæg:

 

Hvis du får mails fra Hunde-forum, så klikker du bare på linket derfra, en gang til, så den samme mail bliver åbnet to gange.

 

Så kan du bladre de forskellige indlæg igennem samtidig med at du er ved at skrive dit eget indlæg.

 

Og så kopierer du bare fra det andet vindue. Det kan man sagtens.

 

Nu prøver jeg lige at skrive ind imellem. Men det gør jeg så ved at kopiere quotes´ne...det var vist ikke det der var meningen? Men det er nogenlunde logisk for mig :lol:

 

Så du kan vælge, at du vil starte dit indlæg ved at quote mit indlæg. Og når du så er færdig med mig, så kan du ---i det andet vindue--- finde det indlæg fra en anden bruger du så vil kommentere.

Og så markere og kopiere en bid af DET indlæg.

 

Hvis du ikke er vant til at skrive på computer, så er det måske godt at vide, at du kan kopiere et stykke tekst ved først at markere det, så det bliver sort. Og så trykker du den tast ned, -på dit tastatur-- der hedder ctrl.

Mens du holder den nede, så trykker du på c. Så har computeren kopieret det markerede stykke tekst.

 

SÅ kan du gå tilbage til det vindue, du er ved at skrive indlæg i. Og du klikker der, hvor du vil have, din kopierede tekst skal stå, så den lille sorte curser står der.

 

Og så trykker du igen ctrl knappen og holder den nede. -Og denne gang trykker du så på v. Så bliver tekst-stykket indsat. :D

 

Det lyder lidt indviklet... Men det er ikke så svært, når man har prøvet det et par gange... Og det er godt at kunne i mange andre situationer osse...

 

Og så prøver vi da lige med lidt quotes fra andre, nede fra "Se emne"-afdelingen:

 

Nu har jeg lige gjort det at jeg hentede det her i "se emne"-boksen under "svar indlæg. Jeg kopierede det og satte det ind i teksten. Så skal man trykke "quote" foran og efter sin tekst og huske at skrive navn på den du quoter i første quote:

 

Øj, hvor smart!

 

En mere:

 

Det indlæg markerer du (trækker pilen hen over med venstre museknap nede) så det bliver sort.

 

Ja, jeg kender godt genvejstasterne, kald mig bare afhængig af dem :wink: - Og ctrl+A = marker

 

Mit største problem består vist i at jeg dels har en blokering overfor teknik (løber helst skrigende bort) og så at jeg ikke kunne få øje på "quote-knappen" :shock: !

 

SÅDAN! - :lol: orden i sagerne...

Du havde skrevet kolon ":" i stedet for lighedstegn "=" ...

Redigeret af Admin
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Nu vi er ved quotesnakken, kunne vi så ikke vedtage at man ikke qouter 5 - 10 indlæg i en besvarelse?

Ofte er flere af disse ikke direkte relevante for det aktuelle indlæg og indlægget bliver frygteligt langt af at indeholde så meget.

Hvad siger I?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu vi er ved quotesnakken, kunne vi så ikke vedtage at man ikke qouter 5 - 10 indlæg i en besvarelse?

Ofte er flere af disse ikke direkte relevante for det aktuelle indlæg og indlægget bliver frygteligt langt af at indeholde så meget.

Hvad siger I?

 

Jeg er helt enig! Rigtig god ide :!::D

 

Jow, hvis vi kan finde ud af det :?

-Men det er vel "bare" at fjerne det øverste og lade det nederste være...og så huske at beholde den øverste startquote, altså sådan en her:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Nu vi er ved quotesnakken, kunne vi så ikke vedtage at man ikke qouter 5 - 10 indlæg i en besvarelse?

Ofte er flere af disse ikke direkte relevante for det aktuelle indlæg og indlægget bliver frygteligt langt af at indeholde så meget.

Hvad siger I?

 

Jeg er helt enig! Rigtig god ide :!::D

 

Jow, hvis vi kan finde ud af det :?

-Men det er vel "bare" at fjerne det øverste og lade det nederste være...og så huske at beholde den øverste startquote, altså sådan en her:

 

jaw da..

Link til indlæg
Del på andre sites

...Det har jeg osse foreslået før. Og jeg undlader selv for det meste at quote hele indlæg.

 

Men det er så nok for "viderekomne brugere". For det kræver, man kan overskue det kopierede indlæg med diverse firkantede paranteser.. -så man ikke får slettet en parantes for meget eller for lidt.. Det er nemmere ukritisk at quote et helt indlæg.

 

Der er jo også det problem, at ikke alle læser alle indlæg i alle tråde. Så de fleste vil ikke opdage hvad vi evt. vedtager her. :?

 

Måske kunne vi få Admin til helt at sløjfe quote-knappen i de enkelte indlæg?

 

Så ville vi være nødt til at bruge "kopier"-"indsæt" og så den quote-knap, der sidder over skrivefeltet..

På den måde tror jeg at de fleste ville tænke mere over, hvad det er de "quoter"..

 

Og så må jeg altså anbefale, at vi allesammen bruger "Vis prøve"- knappen inden vi trykker på udfør...... ISÆR hvis vi bruger quote. For der kan MEGALET ske fejl, så man pludselig pådutter en anden bruger noget, han/hun slet ikke har skrevet. :shock:

 

Måske kunne Admin ligefrem gøre "vis prøve"-knappen obligatorisk, så man ikke kunne bruge "udfør" før man havde brugt "vis prøve"...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...