Hop til indhold

Gode råd søges


Gæst Sally&Lullu
 Share

Recommended Posts

Gæst Sally&Lullu

Min elskede Sally er en ret strid og meget klog Hund! Hun ser fjernsyn, og gør altid af ALT der sker i fjernsynet! Dvs at jeg har droppet at ligge og zappe.. Mest fordi jeg prøvede at lære hende ikke at gø når jeg så noget bestemt (en jingle hun IKKE brød sig om på tv3:fornaermet:) så jeg tyssede på hende når hun gik i gang, og når hun så stoppede fik hun en belønning. MEN... Ja den forstod hun meget hurtigt, og blev ved, for hun vidste jo at når hun stoppede fik hun en godbid. Hun sad og kiggede forventningsfuldt når hun stoppede, men den går ikke! Har også prøvet at ignorere hende, men det hjælper heller ikke. Hun gør også af en masse lyde, og meget af andre hunde. Så.. Nogle gode råd? Er en klikker en god ting? Er lidt ved at blive skør af hende når hun går i selvsving! :roll:

Hun er nok lidt forkælet, men ikke mere end de fleste vil jeg tro:blink:

Mvh Sally&Lullu:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Rosa og Eva

Kære Sally og Lullu

 

Det lyder som I er i "lidt af en situation". Jeg vil foreslå dig at lave nogle regler der passer til jer begge og som tager hensyn til hjemmets indretning.

 

F.eks. kan reglerne lyde

1: Konsekvens af at gø er at blive sat bag et børnegitter/ud i haven i et-to minutter. (du skal hurtigt op af sofaen så hunden forbiner sit vuf med din reaktion)

 

2: Mindst lige så vigtigt: Konsekvens af at tie stille= modtage belønning i form af kontakt/klap/hundekiks

 

3: Indstil dig på, at det vil vare noget tid inden din hund kan lade dig i ro med TV'et. Det vil sige hunden lærer det nok ikke på en aften.

 

4: Vigtigst er at du vælger en beløning og en aversiv reaktion som du selv kan overholde.

 

5: Hav evt. en line på hende, så du roligt men øjeblikkeligt kan føre hende bort, hvis hun gør.

 

Jeg er spændt på"at høre om dette virker for jer.

 

Mange Venlig Hilsner Eva og Rosa

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sally&Lullu

:5up:Super! Det lyder som noget der skal afprøves med det samme :) For ja det kan dælme være lidt irriterende, at jeg ikke kan få lov til at se en film uden hun gør derud af! Plus kunne det jo være dejligt at gå en tur, uden en gøende hund:) Det er okay i nogle tilfælde, men dog ikke af alt!:roll:

Mange tak for det gode (de gode) råd! :)

Sally :vuf: og Lullu

Link til indlæg
Del på andre sites

Min elskede Sally er en ret strid og meget klog Hund! Hun ser fjernsyn, og gør altid af ALT der sker i fjernsynet! Dvs at jeg har droppet at ligge og zappe.. Mest fordi jeg prøvede at lære hende ikke at gø når jeg så noget bestemt (en jingle hun IKKE brød sig om på tv3:fornaermet:) så jeg tyssede på hende når hun gik i gang, og når hun så stoppede fik hun en belønning. MEN... Ja den forstod hun meget hurtigt, og blev ved, for hun vidste jo at når hun stoppede fik hun en godbid. Hun sad og kiggede forventningsfuldt når hun stoppede, men den går ikke! Har også prøvet at ignorere hende, men det hjælper heller ikke. Hun gør også af en masse lyde, og meget af andre hunde. Så.. Nogle gode råd? Er en klikker en god ting? Er lidt ved at blive skør af hende når hun går i selvsving! :roll:

Hun er nok lidt forkælet, men ikke mere end de fleste vil jeg tro:blink:

Mvh Sally&Lullu:vuf:

 

Det er jo fantastisk så hurtigt vores hunde formår at lære. Bare synd de lærer de ting vi finder knap så charmerende hurtigere end de lærer seje tricks man kan imponere venner og familie med!

 

Lidt nysgerrig inden der kommer for mange råd på banen: hvilken hund er der tale om? Hvor gammel er den og hvordan ser det ud med daglig aktivering (hvor lange ture og indholdet på ture samt træning og type af træning)?

 

Nu ser jeg du bor på Vesterbro, så gætter på lejlighedshund - hvilket ofte er af de mindre racer, der har en vis tendens til at være vokale.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en blandingshund - med en god portion dansk/svensk gårdhund i ;-), en race som gerne hører deres egen stemme i kraft af deres oprindelige formål som alarmhund.... Jeg har klikket for god tv-opførsel, og dermed fået hende væk fra at fortælle mig, hver gang der var en hund, hest, ko, elefant, abe osv. på skærmen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sally&Lullu

Hun er en mops, og hun får sine fire ture dagligt. Hun gider ikke de lange ture! Hehe. Og så leger vi en del med alle hendes elskede bamser. Vi bor på femte etage, så hun får da en del motion bare af trapperne ;) Jeg har ikke gået til træning med hende. Men overvejede det lidt. Men det var faktisk kun pga. hendes gø´ning. Ellers er hun nemlig en dygtig og meget god tøs :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...